• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39794
+
-

چشم شهر نگران پسران مدرسه

دادستان اصفهان: شاکیان اطمینان داشته باشند دستگاه قضایی با دقت، سرعت و قاطعیت موضوع را رسیدگی می‌کند

گزارش
چشم شهر نگران پسران مدرسه

آلا توحیدی|   اصفهان- خبرنگار:

مادر محمد دستانش را به دیوار بیرونی مدرسه می‌گیرد و می‌گوید: بعد از شنیدن این خبر پیر شدم، خانم. سلانه‌سلانه با دستانی لرزان خودش را به جمعیت می‌رساند و سراغ مدیر مدرسه را می‌گیرد، اما هیچ کس از او خبری ندارد. همان مدیری که 20 روز پیش اولیا شکایتش را به اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اصفهان برده‌اند و گفته‌اند که صلاحیت ندارد.

از آن طرف جمعیت مردی داد می‌زند: مگر می‌شود هیچ دوربینی در مدرسه روشن نباشد؟ چرا وقتی برای هزینه‌های دریافتی بالا به مدیر اعتراض می‌کردیم، می‌گفت هزینه برق زیاد است، اما حالا می‌فهمیم دوربین‌ها خاموش بوده؟ این موضوع چند دقیقه بعد روشن می‌شود. مدرسه در دو شیفت کاری و با دو مدیر آقا و خانم مدیریت می‌شده و ظاهرا خانم مدیر اجازه روشن شدن دوربین‌ها را نمی‌داده است. خانم مدیری که ظاهرا اکنون لغو کار شده و احتمالا متهم ردیف دوم است.
همهمه میان جمعیت می‌افتد. پلیس و مسئولان آموزش و پرورش مردم را به آرامش دعوت می‌کنند. یکی - دو نفر با نامه‌ای در بسته خودشان را به مسئولان آموزش و پرورش می‌رسانند و می‌گویند: نامه پزشکی قانونی است. منتظرید چه چیزی ثابت شود؟ اگر متوجه نمی‌شدیم این اتفاق برای فرزندانمان افتاده، چه می‌شد؟

یکی از معترضان به همشهری می‌گوید: از کجا بدانم این اتفاق برای پسر من نیفتاده؟ پسر من شب‌ها خیس عرق می‌شود و دل‌درد را بهانه می‌کند تا به مدرسه نیاید. بقیه بچه‌ها می‌گویند با چاقو تهدید می‌شدند که اگر ماجرا را برای کسی تعریف کنند کشته می‌شوند. بعضی از خانواده‌ها هم از ترس آبرو نمی‌خواهند عنوان کنند این اتفاق برای فرزندشان افتاده است. رفته‌رفته جمعیت زیاد می‌شود. والدین همراه با فرزندانشان به محل تجمع می‌آیند.

یکی از والدین در حالی که دست پسرش را می‌کشد تا به میان جمعیت هدایتش کند، اظهار می‌کند: این بچه‌ای است که تحویل مدرسه دادم؟   چرا نایب رئیس انجمن اولیا و مربیان باید به‌راحتی در مدرسه رفت و آمد کند؟ از مهر ماه این قضیه اتفاق افتاده و او به بچه‌ها فیلم مستهجن نشان می‌داده، اما ناظم و خدمت‌گزار مدرسه که وظیفه دارند مراقب باشند متوجه نشده بودند.  چشم‌های نگران پدران و مادران فرزندانی 8-9 ساله با چشمانی معصوم که به تابلو مدرسه خیره شده‌اند و مسئولانی که مردم را به آرامش دعوت می‌کنند حکایت از ماجرایی تلخ دارد؛ ماجرایی که بعد از اثبات، حتی اگر شدتش به این میزان نباشد، نمی‌تواند حال عجیب و نگران شهر را تغییر دهد.


در انتظار نظر پزشک قانونی

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان  به همشهری می‌گوید: پرونده در حال رسیدگی است، اما ما به عنوان مرجع قانونی باید با سند و مدرک این ادعا را ثابت کنیم و هنوز تاییدیه پزشکی قانونی به آموزش و پرورش صادر نشده است.

«علیرضا مهدی» با بیان این‌که مدیر مدرسه به خاطر قصوری که انجام داده و نه ادعایی که هنوز ثابت نشده بلافاصله عزل و پرونده به هیات تخلفات اداری ارجاع داده شده است اظهار می‌کند: جو مدرسه عادی خواهد شد و دانش‌آموزان از فردا به مدرسه برمی‌گردند. این ادعای سخنگوی آموزش و پرورش در حالی مطرح می‌شود که اولیای دانش‌آموزان می‌گویند تا تعیین تکلیف نشدن این ماجرا اجازه نمی‌دهند فرزندانشان به مدرسه بیایند. ضمن این‌که خبرها حاکی از آن است که فعلا مدرسه تعطیل خواهد شد.


 متهم بازداشت شده است

دادستان اصفهان در این زمینه می‌گوید: در پی وصول گزارشی مبنی بر آزار و اذیت چند دانش‌آموز در یکی از مدارس ابتدایی اصفهان دستور ویژه قضایی صادر و متهم این پرونده که یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است، با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد.

«علی اصفهانی» می‌افزاید: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، با تعیین شعبه ویژه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان تحقیقات تکمیلی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و نتیجه متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی از خانواده‌ها و شاکیان احتمالی خواست که تا حصول نتیجه مراتب را تنها از طریق دستگاه قضایی استان پیگیری کنند و اطمینان داشته باشند دستگاه قضایی با دقت و سرعت و قاطعیت موضوع را رسیدگی و در صورت اثبات جرم، اشد مجازات قانونی را برای متهم این پرونده اعمال خواهد کرد.


قانون باید مقابل این اتفاق بایستد

«حمیدرضا فولادگر» نماینده مجلس شورای اسلامی، عنوان می‌کند: باید به دور از هیاهو و با اصل حفظ حرمت خانواده قربانیان اجازه بدهیم تا این موضوع به صورت قانونی پیگیری شود. اگر بیش از حد به موضوع پرداخته شود، آسیب‌های بیشتری وارد جامعه می‌شود، اما قانون باید با تمام قدرت در برابر این فاجعه بایستد و اشد برخورد صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید