• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39787
+
-

ماشین‌سازی به دنبال پدیده‌کشی در مشهد

شاگردان رضا مهاجری در آخرین بازی نیم‌فصل اول فردا به مصاف پدیده مشهد می‌روند

گزارش ورزشی
ماشین‌سازی به دنبال پدیده‌کشی در مشهد

جهانبخش احمدیان|   تبریز - خبرنگار:


هفته پانزدهم و پایان نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال کشور در حالی از فردا آغاز می‌شود که نمایندگان استان در این هفته فوتبالی باید به مصاف پدیده مشهد و فولاد خوزستان بروند. ماشین‌سازی تبریز جمعه این هفته در مشهد مهمان پدیده خواهد بود و تراکتورسازی هم 23 آذر از فولاد پذیرایی می‌کند.

سبزقباهای تبریز که 6 هفته متوالی بازی‌هایشان را با تساوی به پایان رسانده بودند، هفته گذشته برابر پرسپولیس تهران تن به شکست دقیقه نودی دادند. پدیده هم پس از هفته‌ها شکست‌ناپذیری برابر سپاهان اصفهان مغلوب شد و صدر جدول را از دست داد. «رضا مهاجری» با توجه به سابقه سرمربیگری در تیم پدیده و آشنایی با وضعیت باشگاه و بازیکنان، تیم خود را تنها برای کسب برد روانه میدان خواهد کرد تا به نیم‌فصل ناکامی‌های تیمش در نتیجه‌گیری پایان دهد. 


بازی زیبا و هجومی، اما بدون نتیجه

2 بازی اخیر ماشین‌سازی با سپاهان و پرسپولیس را شاید بتوان بهترین بازی‌های این تیم در لیگ برتر عنوان کرد. با توجه به بضاعت اندک نیمکت ماشین‌سازان و دست خالی مهاجری، عرض اندام در برابر تیم‌های متمول تهران و اصفهان و در اختیار داشتن بازی و تحت فشار قرار دادن حریفان نامی، کمترین انتظاری بود که از ماشین‌سازی می‌رفت. بازی زیبا، سرعتی و هجومی این تیم در برابر پرسپولیس و سپاهان، نشان داد که جایگاه این تیم در جدول با توجه به این نوع بازی، مناسب نیست و باید مسئولان باشگاه در نیم‌فصل به فکر ترمیم خطوط مختلف تیمی این تیم باشند. 


پدیده و ماشین، قربانی ناداوری

ماشین‌سازی 2 هفته متوالی است که از اشتباهات داوری متضرر می‌شود و امتیاز از دست می‌دهد. بار اول آنها مقابل سپاهان دست و بالشان برای کسب نتیجه از سوی داور و به اشتباه کوتاه شد. جایی که این تیم می‌توانست برتری یک بر صفر خود را حفظ کند، اما داور مسابقه با سوت‌های اشتباه و اخراج بی‌مورد «عزیز معبودی» برتری ماشین‌سازی را حذف کرد تا سپاهان موفق به زدن گل تساوی و کسب یک امتیاز از این دیدار شود. 

هفته گذشته نیز ماشین‌سازان با وجود ارائه یک بازی زیبا، برتری نسبی خود را بر پرسپولیس تحمیل کردند. نکته جالب توجه این‌که باز هم سوت‌های داور مانع برد این تیم شد. پنالتی مسلم ماشین‌سازان در این بازی گرفته نشد تا پرسپولیس در دقایق پایانی موفق به زدن یک گل و کسب 3 امتیاز از تبریز شود.

پدیده مشهد نیز در هفته چهاردهم لیگ برتر مانند ماشین‌سازی مقابل سپاهان اصفهان، اسیر اشتباهات داوری و با یک گل مغلوب این تیم شد. گل سالم «امین قاسمی‌نژاد» مهاجم این تیم در این مسابقه به اشتباه از سوی کمک‌داور، آفساید اعلام شد تا همچنان سپاهان اصفهان از اشتباهات داوری سود ببرد. پدیده در این دیدار پس از چند هفته صدرنشینی به سکوی دوم سقوط کرد. 


ترکیب ثابت ماشین برای بازی با پدیده

ماشین‌سازان برای بازی با پدیده با توجه به بضاعت نیمکت این تیم، به احتمال زیاد با همان ترکیب هفته قبل به میدان خواهد رفت. تنها تغییر این تیم شاید بازگشت معبودی، بازیکن اخراجی سبزقباها مقابل سپاهان باشد. فرناندو دخسوس، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد اهل‌شاخه، مسیح زاهدی، عزیز معبودی، احمدرضا زنده‌روح، سید‌محمد خرم‌الحسینی، سعید مهری، سید احمد موسوی، فرید بهزادی‌کریمی و رضا خالقی‌فر ترکیب احتمالی این تیم برای دیدار با پدیده خواهد بود.


ماشین‌سازی در نیم‌فصل تقویت می‌شود 

با آخرین دیداری که ماشین‌سازی در هفته پانزدهم مقابل پدیده برگزار می‌کند، نیم‌فصل اول لیگ برتر برای این تیم به پایان می‌رسد تا سبزقباها به دنبال رفع ضعف‌های این تیم و تقویت نیمکت خود باشند.  «رضا مهاجری» مربی خوب ماشین‌سازان که پس از چند بازی به کادر فنی این تیم اضافه شد، عملکرد قابل قبولی در نیم‌فصل داشته و برای ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور نیازمند حضور بازیکنانی در خطوط مختلف است. بر همین اساس وی ابتدا باید نیازسنجی لازم در خطوط مختلف تیمی را انجام داده و به ترمیم آنها بپردازد. هافبک دفاعی، هافبک طراح و مهاجمی هم‌سنگ با «رضا خالقی‌فر‌» می‌تواند توان تیمی سبزقباها را بالا ببرد. مسئولان این باشگاه هم قول داده‌اند که در نیم‌فصل کاستی و کمبودها را با جذب چند بازیکن برطرف کنند تا ماشین‌سازی بدون کمبود بازیکن نیم‌فصل دوم را آغاز کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید