• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39785
+
-

فرصتی درخشان برای ورزش مازندران

میثم محسنی کوتنایی|   ساری-خبرنگار:


بالاخره اتفاقی که همه مازندران به دنبالش بودند افتاد و مسئولیت استانداری این استان به «احمد حسین‌زادگان» رسید؛ مدیری با تجربه و امتحان پس داده که حقیقتاً کسی از واگذاری این مسئولیت به او نه تعجب کرد و نه ناراحت شد. حسین‌زادگان با کوله‌باری از مسئولیت‌های کوچک و بزرگ در کمتر از 3سال مانده به پایان عمر دولت تدبیر و امید به کرسی استانداری رسیده است و امیدواری به حل مشکلات و تکمیل طرح‌ها و به سامان رساندن امور روی زمین مانده، در نگاه همه مازنی‌ها وجود دارد. یکی از بخش‌هایی که با حضور وی، توقع حمایت و کمک بیشتری می‌رود، ورزش به عنوان یک دل‌مشغولی همیشگی استاندار جدید است. 

حسین‌زادگان از سال‌های دور بانی حرکت‌های جدید و آغازگر جریان‌های مهم ورزشی در مازندران و کشور بود و هنوز نشانه‌های درخشان آن خدمات به یادماندنی در جای جای ورزش مازندران قابل مشاهده است. مدیرعاملی تیم فوتبال در لیگ دسته اول فوتبال کشور و ریاست تحول‌آفرین در فدراسیون ورزش‌های کارگری شاید شاخص‌ترین تجربه‌های مدیریتی استاندار جدید باشد، اما بی‌شک همه آنها نیست.

وی پیشینه درخشانی در مدیریت ورزش دارد و بر همین اساس انتظار حمایت بیشتر او از ورزش، نه دور از واقیعت است و نه زیاده‌خواهی. ارتباط دوستانه استاندار جدید با مدیر کل ورزش و جوانان مازندران هم علت دیگری است که جامعه ورزش استان را به فرارسیدن روزهای درخشان‌تر امیدوار خواهد کرد. یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به زمینه‌سازی برای تقویت هر چه بیشتر ورزش قهرمانی مازندران برای سال‌های آینده منجر شود، کمک به رونق و توسعه ورزش همگانی در مناطق شهری و روستایی است. ظرفیت‌های مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته مازندران به اندکی توجه و البته فراهم آوردن زیرساخت‌ها و امکانات بیشتر احتیاج دارند تا همچنان تداوم‌بخش صدرنشینی و آقایی ورزش مازندران در کشور باشند.

یکی دیگر از انتظارهای جامعه ورزش استان از استاندار ورزشی و جدید، کمک به افزایش سخت‌افزارها و بیشتر شدن امکانات و تجهیزات ورزشی در مناطق گوناگون است.در برخی شهرها طرح‌های نیمه‌تمامی وجود دارند که تکمیل آنها می‌تواند موجب افزایش انگیزه در ورزشکاران شود و همچنین ایجاد انگیزه در جوانان مستعد را به همراه داشته باشد. 

گره خوردن سرگذشت و زندگی برادران حسین‌زادگان با ورزش، نقطه‌ای روشن و امیدبخش در آینده این استان سرشار از استعداد و ظرفیت است. این فرصت تاکنون برای ورزش مازندران ایجاد نشده بود که مدیری کاملا ورزشی در صدر استانداری بنشیند و برادرش هم نفر اول ورزش مازندران باشد. شاید داشتن یک برنامه کاملا عملیاتی و هدفمند و ارائه آن به استاندار از طرف اداره کل ورزش و جوانان بتواند مسیر رسیدن به موفقیت‌ها را کوتاه‌تر از همیشه کند. در 3سال آینده ورزش استان باید بسیار متفاوت‌تر از امروز باشد که اگر این اتفاق نیفتد بی‌تعارف باید بخش زیادی از تقصیرها را به گردن جامعه ورزش انداخت. استاندار ورزشی و ورزش‌دوست مازندران مانند مادری است که تا طفلش گریه نکند از خواسته او باخبر نخواهد شد، اما اگر خبردار شود، نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید