• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39718
+
-

قهرمانی؛ سوغات محمدی از مسکو

قهرمانی؛ سوغات محمدی از مسکو

کشتی ایران بعد از ناکامی در مسابقات جهانی بوداپست دستخوش تغییرات شد. در کشتی فرنگی علی اشکانی جایش را به محمد بنا سپرد و غلامرضا محمدی بار دیگر به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان انتخاب شد. جام الروسا روسیه نخستین میدانی بود که آزادکاران پا در آن گذاشتند. این مسابقات در 6 وزن المپیکی در مسکو برگزار شد که تیم ایران توانست به‌عنوان قهرمانی برسد.
   غلامرضا محمدی: از شاگردانم راضی هستم
غلامرضا محمدی بعد از نتایج ضعیف کشتی آزاد در المپیک 2008پکن هدایت تیم ملی را پذیرفت تا اینکه در سال 2011تیم کشتی آزاد با اختلاف بسیار کمی از تیم اول(روسیه) روی سکوی دوم جهان قرار گرفت. محمدی در آستانه المپیک 2012لندن از کار برکنار شد و در این مدت توانست تیم بیمه رازی را سه‌بار قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد کند. غلامرضا محمدی طی 2 سال گذشته سرمربیگری تیم ملی نوجوانان را هم برعهده داشت که توانست تیم ملی نوجوانان را به‌عنوان قهرمانی آسیا و جهان برساند. با رفتن خادم که به‌طور همزمان سرمربیگری و ریاست فدراسیون کشتی را برعهده داشت بار دیگر محمدی، هدایت تیم بزرگسالان را برعهده گرفت و در نخستین تورنمنت برون‌مرزی، تیم بزرگسالان ترجیح داد با یک تیم جوان و بی‌تجربه به روسیه برود. غلامرضا محمدی درباره جام الروسا وعملکرد شاگردانش در این رقابت‌ها گفت:«باید در چنین رقابت‌هایی شرکت کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف خود را بشناسیم و بتوانیم روی نقاط قوت حریفان خود کار کنیم. با تیمی بسیار جوان در این رقابت‌ها شرکت کردیم و هدفمان به‌دست آوردن تجربه و محک خوردن کشتی‌گیران جوان بود. ما نیم نگاهی به نتیجه داریم اما هدف اصلی ما کسب نتیجه نیست به همین دلیل بچه‌ها خیلی سبک در میدان حاضر می‌شوند و می‌خواهند کشتی ایرانی بگیرند. امیدواریم در مسابقات جهانی 2019 قزاقستان و المپیک2020 توکیو نتیجه اصلی را بگیریم، از عملکرد شاگردانم در این مسابقات راضی هستم».
   سرمربی کشتی روسیه: ایرانی‌ها جزو بهترین‌های جهان هستند
 جام الروسا با حضور تیم‌هایی از کشورهای روسیه، ازبکستان، آذربایجان و ایران در مسکو برگزار شد. در بخش انفرادی این مسابقات عباس فروتن عنوان نایب‌قهرمانی و یدالله محبی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند که به‌ترتیب 2و 3هزار دلار به آنها جایزه تعلق گرفت. برخی معتقدند سطح مسابقات بالا نبوده و تیم ایران کار زیاد سختی برای قهرمانی در این مسابقات نداشته است. البته باید گفت تیم ایران با نفرات جوان و کم‌تجربه ‌خود در این مسابقات شرکت کرده بود و برخی از نفرات ایران هنوز به سن بیست سالگی نرسیده‌اند! جامبولات تدیف- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه- که شاگردانش توانستند با اقتدار عنوان قهرمانی جهان را در مجارستان کسب کنند در حاشیه جام آلروسا درباره سطح کشتی ایران به ایرنا گفت:«کشتی‌گیران ایرانی همانند آمریکایی‌ها و گرجی‌ها رقیبان اصلی ما هستند. کلاس کشتی ایران بالاست و این را همه می‌دانند. رسول خادم، علیرضا حیدری و حسن یزدانی کسانی هستند که در تیم ایران درخشیده‌اند و این تیم رقیب سنتی روسیه در کشتی بوده است. ایرانی‌ها جزو بهترین‌های جهان هستند. شما (ایرانی‌ها) سنت‌ها و کلاس خوبی دارید، البته کلاس کشتی ما هم بالاست (با خنده). روسیه هم یکی از بهترین تیم‌های جهان است و به همین دلیل همیشه با یکدیگر رقابت جانانه‌ای داریم. روس‌ها در مسابقات جهانی فرانسه در سال 2017موفق به کسب مدال طلا نشدند ولی در مسابقات جهانی 2018با کسب 4مدال طلا، یک نقره و 2 برنز با اقتدار عنوان قهرمانی را به‌دست آوردند. تدیف درباره این قهرمانی گفت:«تیم ملی روسیه بعد از هر المپیک‌دست به نوسازی تیم ملی می‌زند. قصد داریم در جام‌های جهانی، مسابقات قهرمانی اروپا و سایر رقابت‌ها، کشتی‌گیران جوان روس روی تشک بروند تا متوجه شویم کدام‌یک از آنان در میدان مسابقه برابر رقیبان اصلی روسیه همچون گرجی‌ها، ایرانی‌ها، آمریکایی‌ها، ترک‌ها و آذربایجانی‌ها خوب کشتی می‌گیرند.ما در میدان‌های ورزشی می‌توانیم به جوانان فرصت بدهیم و پتانسیل و توانمندی آنان را محک بزنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا پیش از المپیک با حریفان خود مسابقه داده باشند. ما یاد گرفته‌ایم که همواره نوسازی و جوانگرایی کنیم و مسابقات بین‌المللی و اروپایی را مرحله‌ای برای آماده شدن کشتی‌گیران خود جهت حضور پرقدرت در المپیک می‌دانیم».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید