• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39706
+
-

یک از سه

یک از سه

پرسپولیس همچنان دارد تاوان رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را پس می‌دهد. تاوان غیبت دو سه هفته‌ای سرخپوشان در لیگ داخلی، 3بازی عقب‌افتاده‌ای بود که روی دست آنها باقی ماند و به همین دلیل باید هر 4روز یک‌بار به زمین بروند؛ آن هم با وضعیت سختی که تیم برانکو از لحاظ کمبود بازیکن با آن روبه‌روست. از دوشنبه 28 آبان تا امروز پرسپولیس 3بازی در لیگ انجام داده و عصر امروز (13آذر) هم میزبان ذوب‌آهن است تا چهارمین بازی خود را طی 15روز برگزار کند.
   ذوب‌آهن خارج از خانه بهتر است
حریف امروز پرسپولیسی‌ها تیمی است که وضعیتی بحرانی دارد و دقیقا از اول شهریورماه تا امروز رنگ پیروزی را ندیده است. اما بعد از تغییر سرمربی، ذوبی‌ها امید بیشتری پیدا کرده‌اند و به تغییر شرایط در هفته‌های پیش‌رو چشم دوخته‌اند. بعد از اینکه امید نمازی 8بازی متوالی را بدون برد پشت سرگذاشت، مدیران باشگاه علیرضا منصوریان را جانشین او کردند تا شاید سبزهای اصفهان را به روزهای خوب‌شان برگرداند. علیمنصور هم بعد از غیبت یک‌ساله‌اش در بازگشت به نیمکت‌های لیگ فعلا از 2بازی یک‌امتیاز گرفته و هنوز نتوانسته تیم را با پیروزی آشنا کند. یک باخت خانگی و یک تساوی خارج از خانه، آمار منصوریان در تیمی است که از همان ابتدای فصل هم خارج از خانه‌اش بهتر از بازی‌های خانگی نتیجه می‌گرفت. ذوب‌آهن از 7بازی خارج از خانه‌اش 9 امتیاز گرفته؛ یعنی 75درصد از کل امتیازات این تیم در میهمانی‌ها به‌دست آمده است. سبزها طی 13بازی فقط 2برد دارند که هر 2برد آنها خارج از خانه اتفاق افتاده است. بنابراین شاید حضور در ورزشگاه آزادی برای این تیم خوش‌یمن باشد. ضمن اینکه آمار رویارویی‌های گذشته منصوریان با پرسپولیس و برانکو هم می‌تواند تیم میهمان را امیدوارتر کند.
   توقف ممنوع
اما سرخپوشان پرسپولیس هفته گذشته با مراسم خداحافظی سیدجلال حسینی از تیم‌ملی و دورهمی و جشن و ناهار و... سرگرم بودند. با این همه،آنها از تمرین و آمادگی برای بازی با ذوب‌آهن هم غافل نشدند چرا که اگر 3امتیاز این بازی در تهران باقی نماند، برانکو و یارانش باید قید صدرنشینی را لااقل تا چند هفته آینده بزنند و منتظر نیم‌فصل دوم باشند. با توجه به اینکه بازی آینده پرسپولیس مقابل سپاهان و در شهر اصفهان خواهد بود، توقف مقابل ذوب‌آهن می‌تواند مقدمه‌ای برای ناکامی در مقابل سپاهان و دور شدن پرسپولیس از جمع بالانشینان باشد. پرسپولیس از  6 میزبانی قبلی‌اش صاحب 4برد و 2تساوی شده و آمار بدی در این زمینه ندارد. 2توقف خانگی قرمزها مقابل تراکتورسازی و نفت مسجدسلیمان اتفاق افتاده و آنها اصلا حوصله یک توقف خانگی جدید را ندارند. آخرین جدال پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی با 4گل به سود قرمزها به پایان رسیده و خاطره خوبی برای این تیم به جا گذاشته است. آن هم در روزی که امیر قلعه‌نویی روی نیمکت حریف نشسته بود. البته ذوبی‌ها بازی برگشت را در اصفهان 1-2 بردند و تا حدودی آن شکست سنگین را فراموش کردند.
   تغییرات پرسپولیس؛ کمال به‌علاوه یک
سیامک نعمتی و شایان مصلح که بازی با ماشین‌سازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده بودند همچنان مصدوم‌اند و به تقابل با ذوب‌آهن هم نمی‌رسند. اما کمال کامیابی‌نیا که در مقابل ماشین‌سازی هم مصدوم بود و هم محروم ظاهرا این بار هیچ دلیلی برای غیبت ندارد. او کتف مصدومش را برای سومین بار جا انداخته و یک جلسه محرومیت را هم پشت سر گذاشته تا برای تقابل با هافبک‌های ذوب‌آهن حاضر و آماده باشد. او احتمالا به ترکیب اصلی برمی‌گردد تا حمید طاهرخانی از ترکیب خارج شود. اما به‌نظر می‌رسد ارنج 11نفره پرسپولیس یک تغییر دیگر هم نسبت به بازی قبلی خواهد داشت. در تمرینات سرخپوشان وقتی تیم اصلی روبه‌روی ذخیره‌ها قرار گرفت، به جای آدام همتی این احسان حسینی بود که با پیراهن اصلی‌ها بازی می‌کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :