• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39666
+
-

خبرهای کوتاه | ایران

قول ظریف به هنیه

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس طی تماس تلفنی با وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تلاش آمریکا برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مجمع عمومی برای محکومیت مقاومت فلسطین خواستار مخالفت ایران با این اقدام آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در این گفت‌وگو  اطمینان داد که ایران تمامی تلاش خود را در هماهنگی با سایر کشورهای اسلامی و مترقی برای جلوگیری از تصویب این قطعنامه به‌کار خواهد گرفت.

انتقاد فلاحت‌پیشه به بودجه دفاعی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به بودجه دفاعی کشور، گفت‌: انتظار می‌رفت دولت توجه جدی به بودجه دفاعی می‌کرد. حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اخبار خوبی از بودجه دفاعی سال آینده به ما نرسیده است. از چند‌ماه قبل حساسیت‌ها و الزامات خاص دفاعی را ترسیم کردیم. انتظار بود اثر این اقدام و روشنگری را در بودجه می‌دیدیم. وی افزود: دولت به الزامات قانون برنامه ششم و سیاست‌های کلی در بودجه دفاعی پایبند نبوده است. درصورتی‌که کشورهای منطقه که حتی با ضعف حاکمیت مواجه هستند، توجه بیشتری به بخش دفاعی خود می‌کنند ما شاهد اخبار ناخوشایند از بودجه دفاعی هستیم. وی ادامه‌ داد: شاید این اتفاق به‌دلیل یک‌جا نشینی برخی دولتمردان است که هنوز نقاط صفر مرزی را ندیده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید