• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 دی 1396
کد مطلب : 3965
+
-

اجراهای داغ در تالارهای تهران

دریچه
اجراهای داغ در تالارهای تهران

سی‌و‌سومین جشنواره موسیقی فجر در حال برگزاری است و سالن‌های تهران شب‌های پرشوری را پشت سر می‌گذرانند. در آخر هفته‌ای که گذشت بسیاری از گروه‌های موسیقی روی صحنه رفتند و اجراهای بسیاری در تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران و ‌برج آزادی برگزار شد. ارکستر ملی ایران سرانجام پس از مدت‌ها به رهبری فریدون شهبازیان، با خوانندگی سالار عقیلی پنجشنبه در تالار وحدت روی صحنه رفت. «جام مدهوشی» با آهنگسازی زنده‌یاد استاد علی تجویدی و شعر زنده‌یاد بیژن ترقی است که تنظیم بسیار زیبای آن را نیز استاد فریدون شهبازیان انجام داده است.

قطعات جام مدهوشی، ایران، تبریز در مه، خوشه‌چین، افسون سخت، ساغر، از تنهایی گریه مکن، شکوه گل، از خون جوانان لاله دمیده، جام مدهوشی، مرا رها مکن، سپید و سیاه، دو نغمه بختیاری، سرود گل و... ازجمله قطعاتی بودند در این کنسرت اجرا شدند. ارکستر سمفونیک تهران نیز به رهبری رازمیک اوهانیان روز جمعه روی صحنه رفت تا دغدغه اهالی موسیقی برای تعطیلی ارکستر سمفونیک تهران نیز برطرف شود.

به گزارش همشهری جشنواره موسیقی فجر امسال اقبال بیشتری به خوانندگان جوان و ستاره‌های پاپ نشان داده است. اجراهای علی زند وکیلی، مهدی یراحی، حامد همایون و امید حاجیلی از اجراهایی بود که با استقبال گسترده عموم مخاطبان مواجه شد.

شهید پرویز خان، سیتارنواز برجسته هندی نیز از هنرمندانی بود که با اجرای خود بسیاری از اهالی موسیقی را به وجد آورد. شهید پرویزخان یکی از مروجان پیشگام مکتب موسیقایی ایتاواست که سنت‌های مکتب ایتاوا را زنده نگه داشته است. سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت ارشاد از نزدیک شاهد هنرنمایی سیتار شهید پرویزخان و طبلای محمد اکرم‌خان شدند.

گروه تریوی اِکسیکلن از کشور مغولستان نیز ازجمله گروه‌هایی است که در جشنواره امسال به اجرای موسیقی پرداخت. این گروه که سابقه  20سال فعالیت در زمینه اجرای رپرتوار موسیقی کلاسیک مغولی را دارد در اجرای خود نمونه‌های اصیلی از این سنت را برای مخاطبان به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید