• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 23 دی 1396
کد مطلب : 3958
+
-

دفاع از اعتدال و عقلانیت در مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

گزارش
دفاع از اعتدال و عقلانیت در مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور که غیبتش در کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اما و اگر و حاشیه همراه بود، پنجشنبه گذشته در نخستین مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مدرسه شهید مطهری تهران حاضر شد.

 از سران قوا علی لاریجانی، رئیس مجلس هم در این مراسم حضور داشت و حاضران دیگر این مراسم علاوه بر سران قوای مجریه و مقننه سیدحسن خمینی، علی اکبر ناطق نوری، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، اسحاق جهانگیری، جمعی از وزیران فعلی و سابق دولت و برخی نمایندگان سابق مجلس و اعضای شورای نگهبان بودند.حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی در این مراسم با بیان اینکه امروز همه از عقلانیت و اعتدال آیت‌الله هاشمی می‌گویند، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی همواره بر عهد خود با نظام و مردم استوار ماند. او مردم را بزرگ می‌دید و از مردم و برای مردم بود.  به گزارش ایسنا، جوادی آملی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی معتقد بود افراط و تفریط جوامع را از بین برده و نظام‌ها را به چالش می‌کشاند، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه زمانی که برای خطبه خواندن در نمازجمعه فرصت داشت و چه زمانی که این فرصت را نداشت، همواره بر اعتدال تأکید می‌کرد، زیرا او می‌دانست روش اعتدال و عقلانیت می‌تواند نظام را به پیش ببرد. جوادی آملی گفت: امروزه همه از عقلانیت هاشمی درنظر و اعتدال او در عمل می‌گویند. 

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و فرزند آیت‌الله هاشمی نیز ضمن تقدیر از مردم به‌خاطر حضور در مراسم گفت: به‌عنوان کسی که شاهد 50سال مبارزه و مجاهده آیت‌الله هاشمی این اسوه صبر بودم باید یادآوری کنم که ایشان با صبوری ایرانی آباد و آزاد می‌خواست و برای آن تلاش فراوان می‌کرد. امیدواریم همانطور که آیت‌الله هاشمی می‌خواستند چهره فقر از ایران برود و ما شاهد رفاه مردم باشیم. هاشمی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود ایران ظرفیت بالایی برای رفاه مردم دارد و با اعتدال و دوری از افراط می‌توانیم ایران را در جهان اسلام و دنیا سربلند و مشکلات داخلی و جهان اسلام به‌ویژه فلسطین را حل کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید