• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 11 آذر 1397
کد مطلب : 39442
+
-

دلیل محرومیت دختر اسنوکر باز؟ نمی‌توانم بگویم!

دلیل محرومیت دختر اسنوکر باز؟ نمی‌توانم بگویم!

اکرم محمدی، اسنوکر باز ایران طی چند روز گذشته با مصاحبه‌های متعدد سبب شده حاشیه بزرگی پیرامون فدراسیون بیلیارد و بولینگ شکل بگیرد. او مدعی شده پس از مصاحبه‌ای که در آن گفته به خاطر حضور در مسابقات مجبور شده آخرین میز باشگاهش را بفروشد محروم شده است.  «در مصاحبه‌ای از من پرسیده شد که بهترین لحظه‌ ورزشی‌ام چه زمانی بوده است و من در پاسخ گفتم زمانی که مدال آسیایی را کسب کردم. سپس از من راجع‌ به بدترین اتفاق ورزشی‌‌ام سؤال شد و من در جواب گفتم زمانی بود که آخرین میز باشگاهم را فروختم تا با هزینه شخصی به مسابقات امارات بروم. گویا این صحبت‌های من به مذاق مسئولان فدراسیون خوش نیامده است. پس از اینکه به مسابقات رفتم متوجه شدم که وزارت ورزش و جوانان هزینه سفرم به این مسابقات را به‌حساب فدراسیون واریز کرده است. پس از اطلاع از این موضوع واقعا شوکه شده بودم و به همین‌خاطر این موارد را به اطلاع بازرسی وزارت ورزش و جوانان رساندم.» هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بیلیارد و بولینگ درباره حواشی پیش آمده و ماجرای محرومیت اکرم محمدی به همشهری گفت:« فدراسیون بیلیارد و بولینگ یکی از بی‌حاشیه‌ترین فدراسیون‌هاست و به همین دلیل ما تا به حال کمیته انضباطی و آیین‌نامه انضباطی نداشته‌ایم. خانواده بیلیارد و بولینگ روزبه‌روز بزرگ شد و حالا شاهد اتفاقاتی هستیم که نیاز به کمیته انضباطی احساس می‌شود؛ به همین دلیل از مدتی پیش یک آیین‌نامه انضباطی به تأیید فدراسیون جهانی رساندیم تا از این پس در کمیته انضباطی به تخلفات رسیدگی شود. پیش از این هم نمی‌گویم بی‌انضباطی نبوده است ولی آنقدر کم بوده که خودمان درون خانواده بیلیارد و بولینگ با یک تعهد آن را حل می‌کردیم.» اسکندری با اشاره به اینکه محرومیت اکرم محمدی ربطی به مصاحبه ایشان ندارد گفت: «خودشان خوب می‌دانند به چه دلیل محروم هستند و اصلا نمی‌دانم دلیل این همه سیاه نمایی‌ چیست. هرچقدر ما سکوت می کنیم و می‌خواهیم حفظ آبرو کنیم ایشان چیزهایی مطرح می‌کنند اصلا صحت ندارد. همین قدر بگویم که دلیل محرومیت ایشان مسائلی است که نمی‌توانم آن را باز کنم. خانم محمدی بارها در فدراسیون تعهد داده‌اند و تمام مدارک آن در فدراسیون موجود است. حتما دلیلی داشته که خودشان تعهد داده‌اند و زیر آن را هم امضا کرده‌اند. مگر می‌شود کسی کاری نکرده باشد و تعهد بدهد؟» 
  سومی در بین سه نفر 
ماجرای کسب مدال قهرمانی آسیا توسط اکرم محمدی هم حکایت جالبی دارد. بارها گفته شده او مدال‌دار آسیاست و شایسته توجه بیشتر ولی به گفته رئیس فدراسیون او در مسابقات قهرمانی آسیا در جمع 3 نفره موفق به کسب مدال شده است. هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بیلیارد و بولینگ به همشهری گفت: «من نایب‌رئیس آسیا هستم و آن زمان احساسم این بود که کسب مدال توسط یک بانوی ایرانی می‌تواند شرایط را برای موفقیت‌های بعدی فراهم کند. اسم ایشان را در بین ورزشکاران نوشتم و در کل مسابقات بین 3 نفر برگزار شد و این را هم بگویم به دلیل این شرایط بود که جایزه نقدی به شرکت‌کنندگان تعلق نگرفت. همیشه تداوم قهرمانی یکی از نشانه‌های سطح بالای ورزشکار است ولی درباره خانم محمدی می‌بینیم که ایشان در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنند در همان دور نخست شکست می‌خورند و از دور مسابقات کنار می‌روند. خودشان خیلی مسائل را می‌دانند ولی خانواده بیلیارد از گفتن آن معذور است.»  این ادعا در شرایطی است که سایت فدراسیون بیلیارد پیش از این مدال اکرم محمدی را «تاریخی» توصیف و از او به خاطر این مدال تمجید کرده بود.
هاشم اسکندری درباره هزینه سفر ورزشکاران که خودشان پرداخت می‌کنند گفت:« حدود 40 مسابقه در سال در این رشته برگزار می‌شود که فدراسیون نمی‌تواند به همه آنها اعزام داشته باشد و مثل خیلی از ورزش‌های دیگر ورزشکاران با هزینه خودشان در ورد کاپ‌ها شرکت می‌کنند. مسئله دیگر اینکه خانم محمدی مدعی شده‌اند که هزینه سفرشان را فدراسیون از وزارت ورزش دریافت کرده ولی به ایشان پرداخت نشده است که این مسئله هم صحت ندارد چراکه اصلا امکان‌پذیر نیست. وزارت ورزش در جریان حواشی پیرامون ایشان است و به‌زودی کمیته انضباطی درباره این مسئله اعلام نظر خواهد کرد.»
اسکندری در گفت‌گو با ایسنا هم دلیل محرومیت محمدی را مسائل اخلاقی عنوان کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید