• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 11 آذر 1397
کد مطلب : 39396
+
-

فرمان خرید و فروش ارز به صرافی‌ها رسید

بانک مرکزی دستور خرید و فروش ارز را به صرافی‌های مجاز ابلاغ و اعلام کرد: نرخ فروش ارز صرافی‌های مجاز معتبر متناسب با شرایط بازار به نرخ بازار و همچنین کارمزد فروش متناسب با شرایط بازار و برای اسکناس دلار حداکثر 1000ریال و برای حواله‌های ارزی حداکثر یک درصد خواهد بود.
 این دستور با هدف آسان‌سازی بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور صادر و تأکید شده است خرید و فروش ارز بین صرافی‌های مجاز معتبر به‌صورت اسکناس یا حواله با ثبت در «سامانه نظارت ارز (سنا)» امکان‌پذیر خواهد بود و تمام هزینه‌های نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی بر عهده مشتری است. 
مدیر روابط عمومی کانون صرافان گفت: از بخشنامه جدید بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به منابع ارزی استقبال می‌کنیم.
 به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کامران سلطانی‌زاده با بیان اینکه بخشنامه مذکور تأمین منابع ارزی را آسان‌تر می‌کند، افزود: این بخشنامه مورد استقبال صرافی‌ها قرار گرفته و در یکی از بندهای آن به صادرکنندگان اجازه فروش ارزهای خارجی به سامانه سنا داده شده که موجب می‌شود تجّاری که تمایلی به فروش ارز به سامانه نیما نداشتند، ارزهای حاصل از صادرات خود را با نرخی نزدیک به قیمت بازار به صرافی‌های مجاز ارائه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید