• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 آذر 1397
کد مطلب : 39385
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

دوشنبه 12آذر

سنگر و قمقمه‌های خالی-
درباره بهرام صادقی هم‌دوره‌ای‌هایش گفته‌اند: «در خیابان اگر اتفاقی او را می‌دیدی، در جا خلاصه ‌داستانی را که مشغول نوشتنش بود، از ابتدا تا انتها برایتان تعریف می‌کرد.»؛ در واقع او مشغول نوشتن هیچ داستانی نبود و ایده و داستانی که برایتان تعریف می‌کرد همان لحظه به ذهنش می‌رسید. بهرام صادقی، یکی از مدرن‌ترین داستان‌نویس‌های ایرانی به‌شمار می‌رود. با این حال، مثلا اگر به مناسبت روز درگذشتش (12آذر) بخواهید اثری از او بخوانید، گزینه‌های متنوعی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. او بدون تردید استعداد شگفت‌انگیزی در داستان‌نویسی داشت اما به دلایل مختلف، بسیار کم نوشت. البته همین اندک هم که از او مانده را بارها و بارها و بارها باید خواند و باز باید خواند. گزینه‌ها که مشخص هستند؛ «ملکوت» (داستان بلند) و «سنگر و قمقمه‌های خالی» (مجموعه داستان‌کوتاه). انتخاب با شماست گرچه پیشنهاد ما هر دو گزینه موجود است.

پوشاک و ترافیک- مردم ایران علاقه بسیاری به حضور در نمایشگاه‌ها دارند. سابقه ذهنی ثابت می‌کند که حتی بی‌ربط‌ترین نمایشگاه‌ها هم با بازدید قابل‌توجهی مواجه می‌شوند. در این میان، نمایشگاه‌های کاربردی تمام شهر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران از امروز ۱۱ آذر شروع شده و تا ۱۴ آذر‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست. الان در آغاز فصل سرما به سر می‌بریم و احتمالا خیلی‌ها امروز و فردا و روزهای دیگر برای خرید پوشاک زمستانی سری به این نمایشگاه می‌زنند.  شاید در نهایت خریدی هم انجام ندهند ولی همین قدر که تمام شهر در نمایشگاه بین‌المللی تهران جمع می‌شوند به این مفهوم است که تا جای ممکن باید تلاش کنیم گذرمان به خیابان‌های اطراف نمایشگاه نیفتد. ترافیک از امروز تا 14آذر در این حوالی ترسناک می‌شود.



2 گزینه منهای 90- برنامه 90 به این دلیل دوشنبه شب‌ها پخش می‌شود که معمولا در این شب هیچ مسابقه مهم فوتبالی‌ای در لیگ‌های معتبر برگزار نمی‌شود. به این ترتیب کسی که به فوتبال علاقه دارد، معمولا چاره‌ای جز تماشای برنامه 90 ندارد. البته این برنامه طرفداران پرشماری دارد و حتما آنها از حالا منتظر شروع برنامه فردا‌شب عادل فردوسی‌پور هستند تا پاسخ ابهامات موجود در هفته چهاردهم لیگ برتر را پیدا کنند، به‌ویژه اینکه لیگ برتر ایران به پایان نیم فصل اول نزدیک می‌شود و این هفته هم بازی‌های پر حرف و حدیثی را پشت‌سر گذاشته‌ایم. بااین همه باید همیشه به اقلیت هم فکر کرد؛ آدم‌هایی که علاقه‌ای به برنامه 90 ندارند و ترجیح می‌دهند یک مسابقه فوتبال زنده را تماشا کنند. برابر نگاه چنین آدم‌هایی فردا شب تنها 2گزینه وجود دارد؛ آتلانتا- ناپولی در سری آ و نورنبرگ- بایرلورکوزن در بوندس لیگا. هر دو بازی فردا شب ساعت 11شروع می‌شوند.



تابلو- معمولا کسی به چشم خودش ندیده که در جایگاه‌های ویژه پارک اتومبیل معلولان، یک‌بار هم شده باشد چنین خودرویی پارک شود. حالا شاید بعضی‌ها شنیده باشند، بعضی‌وقت‌ها چنین اتفاقی رخ می‌دهد ولی اغلب صحنه این چنین است: آقا یا خانمی که بدون انجام هیچ آزمایشی، از ظاهرش پیداست سلامت کامل دارد- اغلب در حال صحبت با تلفن‌همراه- اتومبیلش را در محل ویژه خودروی معلولان پارک می‌کند و می‌رود پی کارش. این یکی از خودخواهانه‌ترین رفتاری است که هر روز در خیابان‌های شلوغ شهرهای بزرگ ایران بارها و بارها دیده می‌شود. شرم‌آور است که هنوز حتی در مدرن‌ترین خیابان‌های شهر باید از بعضی‌ها تقاضا کرد قوانین زندگی شهری را رعایت کنند؛ یعنی امکانش هست حداقل یک روز، همین 12آذر که روز معلولان است، کسی اتومبیلش را در جایگاه ویژه معلولان پارک نکند؟ پاسخ که مشخص است ولی به‌هرحال این متن باید نوشته می‌شد.



فرصت آخر برای ثبت‌نام آزمون دکتری- فردا آخرین مهلت برای آزمون دکتری 98 است. ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره دکتری (پی‌اچ‌دی نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۸ در 7 گروه آزمایشی و ۲۴۵کد رشته امتحانی شامل ۶۲کد رشته امتحانی گروه علوم انسانی، ۴۶ کد رشته امتحانی گروه علوم پایه، ۶۰کد رشته امتحانی گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته امتحانی گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 7کد رشته امتحانی گروه آزمایشی هنر، ۲۶ کد رشته امتحانی گروه آزمایشی دامپزشکی و ۹ کد رشته امتحانی زبان برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور، مراکز آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از ششم آذرماه ۱۳۹۷ از طریق سایت مرکز سنجش به نشانی www.sanjesh.org  آغاز شد و فردا دوشنبه ۱۲ آذرماه پایان می‌یابد. با توجه به ضوابط، هر داوطلب براساس علاقه فقط در یک کدرشته متناسب با رشته فارغ‌التحصیلی در کارشناسی‌ارشد خود می‌تواند در این آزمون ثبت‌نام کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید