• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 10 آذر 1397
کد مطلب : 39300
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

یکشنبه 11آذر

دید و بازدید- مثل خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور که مدت‌ها در موضوع مالکیتش میان شهرداری و ورثه اختلاف نظر وجود داشت، درباره روز تولد یکی از بهترین نویسنده‌های تاریخ داستان‌نویسی ایران هم بحث  هست. عده‌ای می‌گویند روز دوم آذر تولد او بوده، ولی روایتی دیگر روز 11آذر را معتبر می‌داند. به هر حال چه آن و چه این، «دید و بازدید» را باید در یکی از همین روزها دوباره به‌دست گرفت و خواند که هرچه باشد، آذر‌ماه تولد جلال آل‌احمد است. دید و بازدید یکی از بهترین نمونه‌های آموزشی در زمینه داستان‌نویسی به‌شمار می‌رود. جزئیاتی که او در روابط شخصیت‌های این مجموعه به‌کار برده، توصیفی شگفت‌انگیز از یک طبقه خاص جامعه است؛ کاری که پیش از او در نوشته‌های هیچ نویسنده‌ای دیده نشد و بعد از آن هم هرچه بود، چیزی نبود جز تقلید از جلال آل‌احمد. 

داستان مردی از جنگل- در سال‌های دهه 60 مجموعه تلویزیونی «کوچک جنگلی» یکی از بهانه‌های خانوده‌های ایرانی برای نشستن پای تلویزیون بود. این سریال که اول قرار بود ناصر تقوایی آن را بسازد و بعد مسئولیت ساختش به بهروز افخمی سپرده شد، امروز احتمالا به دشواری پیدا می‌شود. البته اگر اصرار به تماشای دوباره این سریال داشته باشید، بخش فروش آثار ساخته‌شده در صدا و سیما، ممکن است در سالگرد درگذشت میرزاکوچک‌خان (11آذر) بتواند حداقل به‌عنوان مشاور شما را راهنمایی کند. این سریال با صحنه اعدام دکتر حشمت تمام می‌شود و به این ترتیب تماشاگر ناچار است برای پیگیری ادامه سرنوشت قیام میزارکوچک‌خان به منابع دیگر مراجعه کند. در این زمینه فیلم «سردار جنگل» از امیر قویدل می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش رو باشد. غیر از این می‌توانید به کتاب «داستان مردی از جنگل» نوشته احمد احرار یا «سردار جنگل» نوشته ابراهیم فخرایی مراجعه کنید.

نمایش باشگاه مشت‌زنی- «باشگاه مشت‌زنی» داستان کارمند بانکی است که به‌دلیل مشکلات روانی دچار بی‌خوابی شده. او با فردی به نام جهان آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرند جهان را تغییر دهند. باشگاه مشت‌زنی به کارگردانی ندا تمیمی، 11آذرماه ساعت 9شب روی صحنه خواهد رفت. بلیت این نمایش ۴۰ هزار تومان است. بازیگران این نمایش مهدی فریضه، روزبه معتمدی‌مهر، شهرزاد کلانتری، امیرصمصام طهماسبی، رزا خلیلی، امیر جلیلی، علی هدایتی، محمدحسین صنیعی، آرین حیدری و سیدجواد یحیوی هستند که در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.



به تماشای رتروسپکتیو- نمایشگاه «رتروسپکتیو» تا ۱۱ آذر در گالری کاما برپاست. این آخرین روز و مهلت شما برای دیدن نقاشی‌ها و آثار گرافیکی ابراهیم فرجی است. برای دیدن این آثار باید ساعت 5عصر تا 9شب به این گالری بروید. آدرس گالری کاما خیابان پاسداران، خیابان گلستان‌دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم است. رتروسپکتیو که بازنگری به گذشته معنی می‌دهد، در بازنمایی گذشته‌ای از سبک‌های هنری است. اگر طالب دیدن این نمایشگاه از آثار فرجی هستید، یکشنبه را از دست ندهید.

مونیخ یا تماشای اثری از اسپیلبرگ- فیلم «مونیخ» محصول سال ۲۰۰۵ میلادی است. این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، ماجرای کشتار ورزشکاران اسرائیلی در المپیک مونیخ ۱۹۷۲ به‌دست گروهی فلسطینی موسوم به «سپتامبر سیاه» و انتقام سازمان اطلاعات و وظایف ویژه (موساد) در عملیاتی سری با نام «عملیات خشم خدا» است.  این فیلم قرار است یکشنبه ۱۱ آذر ساعت 6عصر در سالن هویزه به نمایش گذاشته شود. درصورت تمایل می‌توانید جای خود را رایگان رزرو کنید و برای رسیدن به این سالن، به انتهای خیابان سرو در بزرگراه حقانی، میدان ونک بروید.



شب داغ فوتبال در انگلیس- لیگ برتر انگلیس طرفداران بسیاری در ایران دارد و از بخت خوش آنها، فردا یکی از روزهای هیجان‌انگیز لیگ برتر است. هفته چهاردهم این لیگ فردا با مسابقه چلسی و فولام در ساعت 5/3 بعدازظهر شروع می‌شود. چلسی همچنان در جمع تیم‌های بالانشین در رقابت‌های این فصل حضور دارد. ولی آنها در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته‌اند و برای زیادتر‌نشدن فاصله با بالای جدول باید فولام را در خانه ببرند. 

بعد از این بازی در ساعت 5:35 عصر آرسنال و تاتنهام یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته فوتبال در اروپا را برگزار می‌کنند. این رقابتی تاریخی است که البته برنده‌اش می‌تواند به نزدیک‌تر‌شدن به بالای جدولی‌ها امیدوار شود. آخرین مسابقه فردا در لیگ برتر هم یک دربی است که میان تیم‌های قرمز و آبی برگزار می‌شود. لیورپول گرچه با «صلاح» و دیگر ستاره‌هایش حالا تبدیل به یکی از قوی‌ترین تیم‌های اروپا شده ولی بازی با اورتون برای آنها همچنان دشوار است. این بازی را می‌توانیم ساعت 7:45 شب تماشا کنیم. فردا در ایتالیا هم مسابقه‌ای سنتی میان رم و اینتر برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید