• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 21 دی 1396
کد مطلب : 3930
+
-

قتل اسرارآمیز معلم جوان در خانه استیجاری

در خانه استیجاری 5سال پس از آتش‌سوزی عمدی ساختمانی که در آن معلم جوانی به طرز اسرارآمیزی به قتل رسیده بود، درحالی‌که هنوز عامل این جنایت شناسایی نشده است، خانواده مقتول درخواست دریافت دیه از بیت‌المال کردند.

به گزارش همشهری، این حادثه شامگاه چهاردهم آذرماه سال 91در طبقه همکف ساختمانی واقع در خیابان بهار جنوبی اتفاق افتاد. دقایقی از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه می‌گذشت که آتش‌سوزی به‌طور کامل مهار شد اما آتش‌نشانان در لابه‌لای بقایای این ساختمان با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند. او معلم بود و از چند‌ماه قبل به تنهایی به‌عنوان مستأجر در این ساختمان زندگی می‌کرد.

آنطور که صاحبخانه می‌گفت به‌نظر می‌رسید آتش‌سوزی عمدی است. او گفت: بعد از حادثه خیلی زود خودم را به آنجا رساندم وفهمیدم ساعت استیلی که آنجا بود سرجایش نیست. دسته کلید خانه هم همین‌طور. درحالی‌که آتش نمی‌توانسته باعث از بین رفتن ساعت استیل و دسته کلیدآهنی شود. از این گذشته بررسی‌های آتش‌نشانان نیز از عمدی‌بودن آتش‌سوزی مرگبار حکایت داشت.

همه این ظن و گمان‌ها وقتی تقویت شد که مأموران به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته ساختمان پرداختند. آنجا بود که فرضیه عمدی بودن آتش‌سوزی تأیید شد. این تصاویر مرد نقابداری را نشان می‌داد که وارد ساختمان شده و دقایقی بعد درحالی‌که 2جعبه در دست داشت از آنجا بیرون رفت. این آخرین پیشرفت در تحقیقات بود و بعد از آن هیچ سرنخی از عامل آتش‌سوزی به‌دست نیامد و تلاش‌ها برای شناسایی مرد ناشناس به جایی نرسید.

این در حالی بود که پزشکی قانونی علت مرگ معلم جوان را خفگی اعلام کرد اما معلوم نبود او پیش از آتش‌سوزی جان باخته یا بعد از آن. با گذشت 6سال از این حادثه در شرایطی که تحقیقات راه به جایی نبرده بود پدر معلم جوان خواستار دریافت دیه پسرش از بیت‌المال شد. در این شرایط بار دیگر پرونده به جریان افتاد و به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. قرار است به‌زودی در جلسه‌ای به پرونده قتل اسرارآمیز معلم جوان رسیدگی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید