• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 8 آذر 1397
کد مطلب : 39193
+
-

با مردم

@ هفت‌خوان دریافت بیمه بیکاری
 از هفت‌خوان دریافت بیمه بیکاری بنویسید. 4ماه بعد از بیکاری هنوز نتوانسته‌ام بیمه بیکاری دریافت کنم و در پیچ و خم ادارات روزگار می‌گذرانم. با 13سال سابقه مستمر بیمه هنوز تردید دارند که آیا مشمول دریافت بیمه بیکاری هستم یا خیر؟
آبنیکی از تهران

  دشت‌های زغالی رفسنجان
 بحران خشکسالی و کم آبی کار را به جایی رسانده که اکنون دشت‌های پسته رفسنجان تبدیل به دشت‌های زغال شده‌اند. رفسنجان نه باغ دارد و نه پسته و این وضعیت مدیون بی‌مسئولیتی برخی و برنامه‌ریزی‌های غلط است. لطفا به داد باغداران رفسنجان برسید.
مولوی از رفسنجان

    راهی برای خروج خودروهای فرسوده بیابید
 اینکه هر روز از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا با جریمه‌کردن خودروها یا اجرای طرح خبر دهید، فایده‌ای ندارد. راهی برای خروج خودروهای فرسوده با وام‌های بدون بهره یا کم‌بهره درنظر بگیرند که بدون پیچ‌وخم اداری قابل دریافت باشد. به این نحو بخشی از مشکل که مربوط به‌خودروهای آلاینده است، حل می‌شود.
دلشاد

   بیکاران، مشمول دریافت بسته حمایتی نیستند؟
 اقشار بیکار و فاقد حقوق در آمار دولت برای تخصیص بسته حمایتی و سبد کالا جایی ندارند. چطور است کسانی که تحت پوشش هستند یا کارگر و کارمند با دریافتی تا 3میلیون نیازمندند اما بیکار و مستأجر خیر! 
موسوی از اصفهان

@ سهم نفت را بدهند، خوزستان آباد می‌شود
 با همه مشکلاتی که دامنگیر وضعیت اقتصادی کشور شده است، اگر تنها نیمی از سهم 3 درصدی خوزستان در برداشت نفت را بدهند بخش زیادی از مشکلات این استان حاصلخیز و پهناور قابل حل است. این واقعا منطقی و قابل‌قبول نیست که خوزستان 30سال پس از جنگ و 40سال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی همچنان درگیر مشکلات باشد.
حیدری

   ایران یک تن واحد است
 برخی افراد نادانسته به انتقال آب از شهری به شهر دیگر انتقاداتی وارد می‌کنند که واقعا جای تامل دارد. مثلا آب از سرشاخه کارون می‌آید و طبق تصمیمات دیرینه به جایی که تعیین شده می‌رود یا از سرچشمه کوهرنگ. حالا اینکه برخی افراد اقدام به تخریب لوله‌های آبرسانی و تاسیسات کنند یعنی چه؟ یعنی خسارت‌زدن به بیت‌المال. خشکسالی یک پدیده فراگیر جهانی است و همه با هم باید برای مقابله با آن صرفه‌جویی و صبوری کنیم.
کلانتری از تهران

   معاینه فنی اجباری عادلانه است
 معاینه فنی خودروها مسئله شخصی نیست و موضوعی عام است. اعمال جریمه 50هزار تومانی هم کاملا عادلانه است. حالا به چه دلایلی برخی خودروها معاینه فنی ندارند موضوعی دیگر است اما نمی‌شود خودروهای آلوده‌کننده در شهر تردد کنند.
بلغار از تهران

 آزادسازی سهام عدالت چه شد؟
 چند سالی است سخن از آزاد‌سازی‌ سهام عدالت شده اما خبری نیست. چرا این سهام را آزاد نمی‌کنند تا در بازار بورس قابل ارائه باشد. در این صورت برخی می‌توانند با فروش آن زخمی از زندگی پرهزینه امروز را دوا کنند.
معلم بازنشسته 

@ رقم آب و فاضلاب برابر است؟
 چرا در قبض آبی که می‌آید پول مصرف آب برابر با پول فاضلاب می‌آید، آیا این انصاف است؟ لااقل قبض آب ما در کرج که اینطور است.
حسینی از کرج

    این همه لطف را چه کنیم؟
 گفته می‌شود که سال آینده قرار است 20درصد به حقوق‌ها اضافه کنند. همین امروز حقوق ما یک‌سوم  سال گذشته می‌ارزد، حالا سال آینده می‌خواهند 20درصد به آن بیفزایند؟ یعنی این همه لطف را چه کنیم؟
مقدم از زنجان

   برای صادرات خشکبار سقف تعیین کنند
 کسی از نخوردن پسته و بادام و زعفران و... نمرده اما عدم‌مصرف این محصولات یا ویتامین‌های موجود در آنها موجب ضعف بدن و سوءتغذیه می‌شود. وقتی همه نوع خشکبار را صادر می‌کنیم و کمتر کسی قدرت خرید دارد، بدیهی است که چند برابر قیمت آنها، صرف درمان مردم شود. از طرفی پول صادرات این محصولات به کشور بازنمی‌گردد. مسئولان برای صدور این محصولات سقف قائل شوند تا مقداری از آن به‌دست مردم برسد. این محصولات قیمت‌شان در ماه‌های اخیر 3برابر و چند برابر شده است.
وطن‌دوست

  زمینمان را از چه‌کسی بگیریم؟
 از سال81 قطعه زمینی از تعاونی اداره برق تهران خریده‌ایم که تاکنون این زمین سنددار که در هشتگرد واقع است به‌دست ما نرسیده و کسی هم پاسخگو نیست. عده‌ای هستیم با همین مشکل که اصلا نمی‌دانیم از چه‌کسی باید زمینمان را بگیریم.
ربانی از تهران

   جاماندگان سهام عدالت چه کنند؟
 از مسئولان بپرسید تکلیف جاماندگان از سهام عدالت چه می‌شود؟ این چه معنی دارد که عده‌ای سهام عدالت دارند و عده‌ای دیگر نه! واقعا این عدالت است؟
40...091414

این خبر را به اشتراک بگذارید