• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 8 آذر 1397
کد مطلب : 39175
+
-

کوتاه از سیاست

   توضیح احمد خاتمی درباره خطبه‌هایش
خطیب موقت نمازجمعه تهران طی بیانیه‌ای به توضیح حواشی ایجادشده پس از خطبه‌های این هفته وی درخصوص موضوع مقابله با مشروبات الکلی پرداخت. به گزارش ایسنا، در بخشی از توضیحات آیت‌الله خاتمی آمده است: «اینجانب در خطبه نمازجمعه به نقد این نظریه مبنی بر اینکه «برای مقابله با مشروبات الکلی تقلبی باید مثل گذشته آنها را آزاد گذاشت و از راه‌های دیگر مقابله کرد»، پرداختم و اسمی از کسی نبردم.براساس گمانه‌زنی‌ها، اظهارات آیت‌الله خاتمی در نمازجمعه تهران، به یاداشتی در روزنامه ایران با عنوان «دوربرگردان فرهنگی» اشاره داشت که به قلم عباس عبدی نوشته شده بود. عبدی در واکنش به سخنان خاتمی نوشته بود: ایشان بدون توجه به متن یادداشت دوربرگردان فرهنگی اینجانب در روزنامه ایران، نکاتی را اظهار داشت که مطلقا در متن نبود بلکه به تعبیری در نقد آن بود. در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید گمان کرد که ایشان یادداشت را نخوانده و تحت‌تأثیر اطرافیان چنین استنباطی را کرده است و در حالت بدبینانه باید گفت خوانده‌اند یا دقیق متوجه نشده‌اند یا آگاهانه اینگونه به ذهن نمازگزاران القا کرده‌اند.»

  استیضاح با امضای جعلی!
مدیر روابط عمومی مجلس شورای اسلامی از غیرواقعی‌بودن برخی امضاها ذیل نامه ‌موسوم به «درخواست استیضاح لاریجانی» خبر داد. مهدی کیایی در حساب توییتری خود نوشت: «آقایان سلیمی، اعزازی، نوری، پوربافرانی، کعبی، بدری، قاضی‌زاده، لارگانی و چند نماینده دیگر که اسمشان ذیل نامه موسوم به استیضاح رئیس مجلس آمده، کتبا اعلام کردند چنین درخواستی نداشته‌اند.» 

  جعل عکس با هدف تخریب
معصومه ابتکار، معاون زنان رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره انتشار یک عکس منتسب به او در شبکه‌های مجازی توضیح داده است که «یک عکسی هم جعل کردند، حالا از کجا پیدا کردند، نمی‌دانم. این عکس نشان می‌دهد یک آقایی برای خانمی {کنار سفارت آمریکا} قلاب گرفته و آن را به من نسبت می‌دهند که دروغ است. آن آقا معلوم نیست از نیروهای کدام گروه سیاسی اول انقلاب بود. در ضمن آن خانم هم دارد پوستر می‌چسباند.» ابتکار در ادامه می‌افزاید: «خاطرات من سال‌ها پیش منتشر شد. من روز سوم بعد از تسخیر وارد سفارت آمریکا شدم. بنابراین چنین عکس‌هایی همه جعلیات است تا ما را از اصل مسئله منحرف و افکار عمومی را به آن اتفاق بی‌اعتماد کند. معتقدم یک جنگ روانی با هدف نفرت‌پراکنی در جریان است تا افرادی که در کشور مورد علاقه و اعتماد مردم هستند، تخریب شوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید