• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 39093
+
-

اخبار فردا

پنجشنبه 8آذر جمعه 9آذر


پنجشنبه 8آذر خاطره‌بازی با یک بازی- جواد خیابانی ممکن است منتقدان فراوانی داشته باشد اما حداقل یک روز را به‌خاطر می‌آوریم که تمام ایران او را دوست داشت. او گزارشگر مسابقه ایران و استرالیا در ملبورن بود؛ بازی‌ای که پس از سوت پایانش، ایران برای اولین‌بار پس از انقلاب، راهی جام‌جهانی شد و فریادهای جواد خیابانی هم در خاطره‌ها ماند. فردا (8آذر) سالروز آن بازی عجیب و غریب است؛ روزی که یک نویسنده درباره‌اش نوشت: «وزن کره‌زمین لحظه‌ای به اندازه 70میلیون نفر سبک‌تر شد»؛ توصیفی از روی هوا رفتن یک ملت از فرط خوشحالی. همین جواد خیابانی که مطلب با او آغاز شد، تا مدت‌ها هر جا می‌رفت باید حتما جمله‌های آن لحظه‌ای را تکرار می‌کرد که علی دایی توپ را به خدا داد عزیزی رساند و او توپ را از خط دروازه استرالیا عبور داد. او این کار را با همان لحنی تکرار می‌کرد که آن روز گزارش کرده بود. هشتم آذر روزی است که فوتبال ایران دوباره متولد شد. پیشنهاد برای فردا این است که ویدئوی آن بازی را دانلود کنید و دوباره ببینید.



بازدید از آثار مرتضی ممیز- فردا آخرین فرصت برای حضور در نمایشگاه آثار مرتضی ممیز است. این نمایشگاه از دوم آذر در تالار شهناز خانه هنرمندان برپا شده است. نمایش اتودها و طراحی‌های مرتضی ممیز و سخنرانی و نمایش آثار (تایپ دیزاین و پوسترهای) توماس مارشاند -طراح گرافیک از فرانسه- برنامه‌هایی هستند که برای سیزدهمین یادبود مرتضی ممیز درنظر گرفته شده‌اند. مرتضی ممیز متولد ۴ شهریور ۱۳۱۵ در تهران، یکی از طراح‌های پیشرو در تاریخ گرافیک و تصویرگری ایران محسوب می‌شود. فردا (هشتم آذر) آخرین روز از نمایشگاه آثار او در خانه هنرمندان است.

جذاب‌ترین هفته لیگ- هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران پر از بازی‌های تماشایی است؛ پرسپولیس و استقلال که جای خود دارد. این تیم‌ها اگر با تشتک‌سازی‌ پشت کوه قاف هم بازی کنند، جمعیت بی‌شماری به تماشا می‌نشینند. این هفته پرسپولیس به تبریز می‌رود و برابر ماشین‌سازی‌ بازی می‌کند. پس از بازی با تیم اول تبریز (تراکتورسازی)، سفر به شهر عشاق این تیم برای پرسپولیس آسان نیست، به‌ویژه اینکه ماشین‌سازی‌ تیمی سخت‌جان نشان داده و حتی به استقلال و سپاهان هم نباخته است. استقلال این هفته در تهران از صنعت نفت آبادان پذیرایی می‌کند. هواداران آبی‌ها امیدوارند تیم‌شان این بازی را ببرد و آنها بتوانند خوش‌بینانه در انتظار شروع نیم فصل دوم باشند. این دو بازی فردا برگزار می‌شود اما مهم‌ترین رویارویی هفته، جمعه در اصفهان اتفاق می‌افتد. قرار است سپاهان با پدیده بازی کند. برنده این بازی می‌تواند قهرمان نیم فصل لیگ برتر باشد.



رقابت زیر 18سال در موسیقی- این آخر هفته، فرصت خوبی برای رصدکردن استعدادهای موسیقی سنتی ایران است. اگر اهل موسیقی سنتی باشید، پنجشنبه و جمعه باید خودتان را به فرهنگسرای نیاوران برسانید. رقابت استعدادهای زیر 18سال موسیقی ایران از فردا شروع می‌شود. براساس اعلام ستاد برگزاری پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم)، این رویداد موسیقایی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان طی روزهای ۸، ۹، ۱۵ و ۱۶ آذر‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در بخش رقابتی جشنواره، نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب با اجرای یکی از تصنیف‌ها یا قطعه‌های بی‌کلام استادان روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک، به‌صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت می‌کنند.



دردسر اسباب بازی‌ها- همه ما می‌دانیم که در گروه سنی کودکان کمتر برنامه‌های فرهنگی مثل تئاتر روی صحنه می‌رود. پس اگر فرزند دارید و نگران این خلأهای فرهنگی هستید، این فرصت‌های حداقلی را از دست ندهید. نمایش «دردسر اسباب بازی‌ها» به کارگردانی میثم میثاقی 9آذر ساعت 6عصر آخرین روزهای صحنه‌ای خود را طی می‌کند. این نمایش داستان دارا و سارا، خواهر و برادری است که اشتباهات بچه‌های دیگر را تکرار می‌کنند؛ مثلا عصبانی می‌شوند، دروغ می‌گویند، حسودی می‌کنند و... . اسباب‌بازی‌هایشان که از اشتباهات دارا و سارا خسته شده‌اند تلاش می‌کنند این بچه‌ها را متوجه اشتباهات‌شان کنند. نمایش دردسر اسباب‌بازی‌ها در خانه فرهنگ نور کنار شهر کتاب، در خیابان آیت‌الله کاشانی، بعد از پل ستاری اجرا می‌شود. بلیت نمایش ۱۵ هزار تومان است و حسین خمسه، نیلوفر ابراهیمی، افشین زعیم، نسرین رضایی و میثم میثاقی در آن بازی می‌کنند.

مرگ در می‌زند- برای تجربه یک عصر متفاوت، تماشای نمایش «مرگ در می‌زند» می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این نمایش به نویسندگی وودی آلن و کارگردانی منصوره سجادیان، یک درام کمدی است که این روزها می‌توانید روی صحنه «مکتب تهران» تماشایش کنید. در خلاصه داستان این درام کمدی آمده: نیمه‌شب نات آکرمن در آپارتمانش نشسته که مرگ به سراغش می‌آید اما نات نمی‌خواهد بمیرد... . نمایش مرگ در می‌زند، هرشب از ساعت ۲۰:۴۵ در مکتب تهران به نشانی: خیابان کریمخان‌زند٬ خیابان شهیدعضدی، کوچه کیوان، پلاک ۸، زنگ یک، سالن مکتب تهران اجرا می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید