• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38886
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


@ تشکر از همشهری درنگ
 همشهری درنگ در اقدامی قابل تحسین به خشونت علیه زنان پرداخته بود. هرچند خیلی از نکات در آن مغفول مانده بود اما خوشحالیم که روزنامه‌ای در اندازه‌های همشهری به این موضوع پرداخته بود.
 

صدیقه معمارباشی


   سند درمان امیدبخش استان‌ها
 با تصویب «سند درمان» در وزارت بهداشت و درمان این امید و انتظار ویژه می‌رود که شاهد رفع کمبودهای بهداشتی و امکانات درمانی و دارویی در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها باشیم و بیماران فقط در محل سکونت خودشان مداوا شوند.
 
68...093674


   مدرسه جای خاله‌بازی است؟
 دلم می‌خواهد به وزیر آموزش و پرورش بگویید کلا مدرسه‌ها را تعطیل کند تا خودمان به روشی که می‌دانیم بچه‌هایمان را آموزش دهیم. فرزند من در کلاس دوم ابتدایی هنوز قادر به نوشتن اسم خود نیست و من نمی‌دانم چطور با گرفتن امتیاز خوب و عالی وارد کلاس دوم ابتدایی شده است؟ اول آمدند نمره را حذف کردند، بعد امتحان درس، بعد دنبال نشاط و در روزنامه شما خواندم قرار است که اسباب‌بازی به مدرسه ببرند. به‌نظر من این طرح‌ها و ایجاد نشاط و توجه به کودکی خیلی هم خوب است اما وقتی جواب می‌دهد که سایر زیرساخت‌ها فراهم باشد و این طرح‌ها به‌صورت منطقی و اصولی اجرا شوند نه اینکه پسر من برود مدرسه و خاله‌بازی کند! آیا مدرسه واقعا جای خاله‌بازی است؟ آیا آینده پسر من اینگونه شکوفا می‌شود، درحالی‌که هنوز نمی‌تواند اسم خودش را بنویسد؟
 
مرضیه مدیری از تهران


   بازی پیامک‌ها با اعصاب مردم
 بنا به اظهار وزیر ارتباطات 30میلیون نفر متقاضی قطع پیامک‌های تبلیغاتی شده‌اند. این همه در مطبوعات و رسانه‌ها منعکس می‌شود که این پیامک‌ها با اعصاب و روان این مردم بازی می‌کند، آیا مسئولان نمی‌توانند از ارسال این پیامک‌ها جلوگیری کنند؟
 
عبدیانی


   از دانشگاه آزاده رانده از دانشگاه سراسری مانده!
 مدتی قبل، چندروز بعد از اعلام نتایج دانشگاه‌های سراسری و قبولی دخترم در رشته علوم‌آزمایشگاهی دانشگاه کرمان، دانشگاه آزاد با پیامکی قبولی دخترم در تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد در رشته دامپزشکی تهران را تبریک گفت. چون نگران اقامت دخترم در شهرستانی دور بودیم تصمیم گرفتیم برای ثبت‌نام او در دانشگاه آزاد اقدام کنیم اما وقتی به دانشگاه مراجعه کردیم گفتند دخترمان در دانشگاه قبول نشده است. درحالی‌که دخترم از ثبت‌نام در دانشگاه سراسری انصراف داده و از آنجا محروم شده بود، از تحصیل در دانشگاه آزاده هم ماند. بعد از پیگیری‌های متعدد به ما گفتند تا اواخر آبان صبر کنید. ما و عده دیگری که شاید نزدیک به هزار نفر بودیم همین کار را کردیم، اما اکنون تعدادی را پذیرفته‌اند و عده‌ای را رد کرده‌اند. یک نفر پاسخ دهد چرا با آینده و سرنوشت دخترم بازی کردند. اگر تراز نمره دخترم به حد نصاب قبولی نرسیده بود چرا به ما اعلام قبولی کردند؟ اگر رسیده بود چرا قبولی او را ملغی کردند؟ واقعا این‌قدر دانشگاه‌های ما بی‌در و پیکر شده‌اند که وقتی تراز نمره کسی به حد نصاب نرسیده برایش اعلام قبولی کنند یا اگر به کسی اعلام قبولی شد بگویند شما نمره‌ات به حد نصاب نرسیده؟ دخترم سرگردان و پریشان نه توان و روحیه دوباره درس‌خواندن دارد و نه حتی آرامشی برای یک زندگی معمولی. چرا مسئولان تکلیفشان با خودشان مشخص نیست؟
 
سیده راضیه موسوی


   سوءتغذیه دانش‌آموزان عشایر
 دانش‌آموزان ابتدایی عشایر لرستان از سوء‌تغذیه رنج می‌برند و به همین دلیل در کلاس‌های درس توان یادگیری ندارند. از خیرین تقاضا می‌کنیم به این بخش ورود و دانش‌آموزان عشایر را یاری کنید.
 
آموزگاران عشایر


@ شهرهای شمالی زباله‌دان شده است
 در خبرها آمده بود که قطار آزمایشی از قزوین به رشت رسید. این خبر هرچند نشانی از کار و توسعه است اما نمی‌دانید با دل ما چه کرد. این چندروز تعطیلی با وجود باران و گرفتگی هوا شهرهای شمالی تبدیل به زباله‌دان دیگر شهرها شده‌اند و هر وسیله تسهیل‌کننده‌ای می‌تواند این وضع را بدتر کند. کار به‌جایی رسیده که ما شمالی‌های مهمان‌نواز به‌تنگ آمده‌ایم و دلمان کمی آرامش و تمیزی می‌خواهد. البته فرهنگسازی کارساز است تا مردم، چه در شمال و چه در هر نقطه دیگری از کشور زباله‌های‌شان را جمع‌آوری کنند و محیط‌زیست را آلوده نکنند اما خواهش می‌کنیم مسئولانی که با افتخار طرح‌هایشان را افتتاح می‌کنند و آن ‌را به نام خودشان ثبت می‌کنند تا در آینده بگویند در زمان آنها فلان طرح راه‌اندازی شد، اول به زیرساخت‌ها فکر کنند، بعد پشت سر هم پروژه به نام خودشان کلنگ بزنند و افتتاح کنند.
 
محمدرضا خوبان از لاهیجان


   پای بیمه قالیبافان هنوز می‌لنگد
 بیمه قالیبافان بعد از گذشت سال‌ها همچنان دچار مشکل است و درحالی‌که بسیاری از قالیبافان هنوز بیمه پایه ندارند مسئولان سخن از بیمه تکمیلی، آن هم با رقم نزدیک به 600هزار تومان می‌گویند.
 
بانوی قالیباف


  چشم به راه بسته حمایتی دولت
 قرار بود کمک دولت به خانواده‌ها به نام بسته حمایتی به‌صورت پول در کارت‌های سرپرست خانوار واریز شود، این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد؟ 300هزار تومانی که دولت چند‌ماه قبل تصویب کرده الان 100هزار تومان می‌ارزد و امثال من که مستمری‌بگیر هستیم با حقوق یک‌میلیون و 200 هزار تومان و کرایه خانه 800هزار تومانی و هزینه‌های سنگین همچنان چشم به راه این بسته به‌اصطلاح حمایتی هستیم.
 
توکلی

این خبر را به اشتراک بگذارید