• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38840
+
-

نارضایتی مردم از کیفیت نازل خودروهای داخلی

 شهروندان از مسائل کیفی خودروهای داخل ناراضی هستند و این مشکل باید حل شود.  به گزارش همشهری، وحید حسینی، دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی می‌گوید: مردم از این شرایط ناراضی هستند. البته سازمان محیط‌زیست هم برای اجرای معاینه فنی در سطح شهر تهران و 8کلانشهر دیگر تمام‌قد ایستاده است.

طبق مصوبه جدید دولت، به ازای تولید و پلاک شدن هر دستگاه موتورسیکلت بنزینی، یک دستگاه موتورسیکلت باید اسقاط و از چرخه خارج شود. ضمن اینکه ۱۰درصد تولیدات باید موتورسیکلت الکتریکی باشد. با این دو مصوبه در یک تا دو سال آینده، ترکیب ناوگان موتورسیکلت کشور تغییر قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه از دو سال قبل، پلاک‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف شده و این موتورسیکلت‌ها دیگر تولید نمی‌شوند. از ابتدای سال آینده نیز تنها به تولید موتورسیکلت‌های یورو4مجوز داده می‌شود.

دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه قوانین بالادستی مثل «قانون هوای پاک»، بر ضرورت اخذ برگه معاینه فنی توسط کلیه خودروها تأکید دارد، در مورد طرح کاهش می‌گوید: طی 3سال اخیر با راه‌اندازی سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی)، افزایش و ارتقای مراکز معاینه فنی، اجرای طرح کاهش در منطقه (LEZ) و اطلاع‌رسانی و مکانیزه‌شدن معاینه فنی، زیرساخت‌ها و مقدمات اجرای معاینه فنی فراهم شده و براساس طرح کاهش همه خودروهای دیزلی و بنزینی که در تهران تردد می‌کنند، اعم از شخصی، عمومی، اتوبوس، کامیون، کامیونت، نخاله‌بر، زباله‌بر و... باید برگه معاینه فنی داشته باشند، چون در مرحله دوم طرح کاهش، محدودیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، به‌طور 24ساعته، در 7 روز هفته و 365روز سال اجرا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید