• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38746
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

سه‌شنبه 6 آذر

تهران در دوران «ط»- تهران زمانی که با «ط» نوشته می‌شد، چه شکلی بود؟ خیلی‌ها تصور می‌کنند همه‌چیز را درباره پایتخت ایران می‌دانند، با این حال، کتاب «طهران قدیم» جعفر شهری حتی برای ساکنان قدیمی تهران هم شگفت‌انگیز است؛ آداب معاشرت، وقایع جالب، فرهنگ‌عامه، زبان، ضرب‌المثل و...‌. مثل «قند و نمک» (یکی دیگر از آثار جعفر شهری که مجموعه‌ای از اصطلاحات اصیل تهرانی با توضیحات و پیشینه ‌است)، «طهران قدیم» هم کتابی تاریخی و در عین حال بسیار بامزه است. این کتاب 5جلدی از آن پیشنهادهایی است که می‌توانید فردا 6آذر (به بهانه سالگرد درگذشت جعفر شهری) دست بگیرید و از این پس هر روز با خواندن بخش‌هایی از آن سرگرم شوید. ماجرا وقتی برایتان جذاب‌تر می‌شود که نکته‌هایی درباره طهران بخوانید و بعد بروید همان مکان‌ها را در تهران امروز تماشا کنید.



روز ثبت‌نام در آزمون دکتری۹۸- برای یادآوری: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال۹۸ دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها از سه‌شنبه ۶آذر از طریق سایت سازمان‌سنجش آغاز می‌شود و این مهلت تا ۱۲آذر۹۷ ادامه دارد. با توجه به ضوابط، هر داوطلب براساس علاقه فقط در یک کدرشته متناسب با رشته فارغ‌التحصیلی در کارشناسی ارشد خود می‌تواند در این آزمون ثبت‌نام کند. همچنین داوطلبان می‌توانند پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام که همزمان با شروع ثبت‌نام در سایت سازمان‌سنجش در تاریخ ۶ آذرقرار می‌گیرد و اطلاعیه تکمیلی این سازمان که از روز شنبه ۳آذر روی سایت منتشر شد، در مهلت تعیین شده شخصا نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام اقدام کنند.

جادوی سرزمین احساس- برج آزادی از آخرین روز آبان ماه، میزبان نمایشگاه آثار سفالی «جادوی سرزمین احساس» شد. این نمایشگاه در زمینه روش‌های دستی، چرخکاری، لعاب، نقش برجسته، مشبک‌سازی، قالب‌گیری و پتینه‌کاری و با هدف پیشرفت و شکوفایی هر چه بیشتر این هنر برگزار می‌شود. آثار شرکت‌داده‌شده در این نمایشگاه نیز بازده تلاش گروهی از هنرآموختگان این نمایشگاه است.  «عنوان جادوی سرزمین احساس اشاره‌ای است به خاک زرخیز ایران زمین، چراکه در طول قرن‌ها سفالگران این مرز‌و‌بوم با خاک پرمهرش آثاری بی‌بدیل و جادویی خلق کرده‌اند.»  نمایشگاه آثار سفالی «جادوی سرزمین احساس» به سرپرستی نرگس آقاحسینی فردا ۶ آذر آخرین روز را در نگارخانه «آیینه» برج آزادی سپری می‌کند. درصورتی که به تماشای این آثار علاقه دارید می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ به برج آزادی مراجعه کنید.



فیلم جنگی در سینما فلسطین- پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از تاریخ 6 تا 9آذر‌ماه در سینماهای فلسطین و عصر جدید برپا می‌شود. فیلم‌های سینمایی راه‌یافته به بخش این جشنواره عبارتند از:«اشنوگل» هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرنسری، «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی، «چراغ‌های ناتمام» مصطفی سلطانی، «دایان» بهروز نورانی‌پور، «دریاچه ماهی» مریم دوستی، «ساحل امن» کرامت‌پورشهسواری، «سرو زیر آب» محمدعلی باشه‌آهنگر، «صدای من‌و می‌شنوید» صادق پروین حسینی، «کنجان چم» یاسمین نصرتی، «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان، «ماهورا» حمید زرگرنژاد و«ویلایی‌ها» منیر قیدی. 2فیلم «امپراتور جهنم» پرویز  شیخ طادی و «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا در این بخش به‌عنوان مهمان حضور دارند.



شب سرنوشت‌ساز در شهر رم- نبرد غول‌های فوتبال برای تصاحب مهم‌ترین جام ممکن در رده باشگاهی از فردا شب در شهرهای مختلف قاره اروپا پیگیری می‌شود. جذاب‌ترین مسابقه فردا شب در ورزشگاه المپیک شهر رم میان رم و رئال‌مادرید برگزار می‌شود. هم‌اکنون هر دو تیم با به‌دست آوردن 9امتیاز از 4بازی رقابتی نزدیک در صدر جدول گروه G را رقم زده‌اند. رئال مادرید که مدافع عنوان قهرمانی است، این فصل را هم مقتدرانه شروع کرد. آنها حتی در خانه، همین تیم رم را 3بر صفر شکست دادند اما به مرور تیم مشهور شهر مادرید دچار افت شد و حالا حتی به‌نظر می‌رسد دوران سلطنت رئال مادرید بر فوتبال اروپا رو به پایان است. برای رقم زدن سرنوشتی دیگر، آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه فردا در خانه رم بازنده نباشند. در غیراین صورت ممکن است حتی صعود رئال به مرحله بعد دشوار شود. دیگر مسابقه مهم فردا در اسپانیا میان والنسیا و منچستریونایتد برگزار می‌شود. برنده این بازی می‌تواند به صعود همراه یوونتوس امیدوار شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید