• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38675
+
-

حق با شما نیست آقای آذری!

اولین مسابقه علیرضا منصوریان روی نیمکت ذوب‌آهن، از هیچ شبکه‌ای پخش تلویزیونی نداشت. چرا که مدیرعامل باشگاه، اجازه ورود دوربین‌های صداوسیما به فولادشهر را صادر نکرده بود. یک روز قبل از روبه‌رو شدن با پارس‌جنوبی جم در اصفهان، سعید آذری به‌خاطر درج نشدن کلمه «ایران» در مقابل نام تیمش در جدول مرحله گروهی لیگ قهرمانان در شبکه خبر، میکروفن این شبکه را به کنفرانس خبری سرمربی ذوب‌آهن راه نداد. تصور می‌شد تهدید این مدیر برای جلوگیری از ورود دوربین به استادیوم در روز برگزاری بازی، بیشتر شبیه شوخی باشد اما آذری با جدیتی باورنکردنی، اجازه نداد این مسابقه در هیچ شبکه‌ای روی آنتن برود. در علاقه مرد اول کادر مدیریتی ذوب‌آهن برای قرار گرفتن در کانون توجه، تردیدی وجود ندارد. او بارها با ایستادن در مقابل پرسپولیس و استقلال در پنجره نقل و انتقالات، برای بیشتر «دیده شدن» دورخیز کرده است. آذری در ماجرای حق رشد محسن مسلمان نیز بارها مصاحبه‌هایی تند علیه پرسپولیس انجام داد. آقای مدیر حالا یک دستاویز تازه برای رقم زدن جنجال پیدا کرده و همچنان در انتظار «عذرخواهی رسمی» شبکه خبر است. در شرایطی که مردم بسیاری از شهرهای کشور، حسرتِ بودجه‌های عمرانی و رسیدگی همیشگی دولت به اصفهان را می‌خورند، آذری تلاش می‌کند با رفتاری عجیب، مسیر تیمش را از همه تیم‌های دیگر جدا کند. این تصمیم در حالی گرفته شده که دیدار ذوب قرار نبوده از شبکه‌های سراسری پخش شود. در واقع آذری به بهانه اصفهانی‌بودن، هواداران اصفهانی ذوب‌آهن را از تماشای دیدار این تیم از طریق شبکه اصفهان محروم کرده است!
براساس باورهای سعید آذری، صداوسیما ذوب‌آهن را به‌عنوان «نماینده ایران» نمی‌شناسد. اگر اینطور است، پس چرا برنامه دیدارهای این تیم درست مثل همه نمایندگان دیگر ایران در بخش خبری تلویزیون پخش می‌شود؟ چرا مصاحبه با نمایندگان این باشگاه در مراسم قرعه‌کشی، روی آنتن تلویزیون می‌رود؟ چرا در رسانه ملی برای شانس صعود ذوب از مرحله پلی آف، بحث و گمانه‌زنی می‌شود. البته که بهتر است شبکه خبر نیز حرفه‌ای‌تر باشد و دست به چنین اشتباهی نزند اما حقیقت آن‌است که اصفهانی‌بودن، مهم‌ترین بخش از هویت ذوب‌آهن است و دلیلی برای انکار آن در رقابت‌های آسیایی و گنجاندن نام ایران به جای این کلمه وجود ندارد. همانطور که نمایندگان چین و ژاپن نیز با اسم مناطقی که در آن به‌وجود آمده‌اند، در آسیا حضور پیدا می‌کنند. آنچه سعید آذری را در مواجهه با عصبانیت قرار داده، توجه بیشتر رسانه‌ها به استقلال و پرسپولیس است. توجهی که برخلاف باورهای آقای مدیر،  طبیعی به‌نظر می‌رسد. ذوب‌آهن همیشه تیم قابل احترامی بوده اما هرگز نمی‌تواند در یک قاب مشترک با پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران قرار بگیرد. سفید و سبزها حتی در شهر خودشان طرفداران چندانی ندارند و بارها و بارها در استادیوم خالی از جمعیت فولادشهر، به مصاف رقبا رفته‌اند. اگر پای سرخابی‌ها به اصفهان باز شود، فولادشهر پر از جمعیت خواهد شد اما در غیراین صورت تنها هواداران این باشگاه، همان چند نفری هستند که چندین سال است بنر رنگ و رو رفته «ذوب‌آهن محبوب فشارک» را به استادیوم خانگی ذوب می‌برند. حتی در داربی‌های اصفهان نیز اکثریت سکوها متعلق به باشگاه سپاهان است. در چنین وضعیتی، طبیعی به‌نظر می‌رسد که رسانه‌ها نیز توجه کمتری به ذوب نشان بدهند و بیشترین خوراک خبری را برای تیم‌هایی با هواداران پرشمارتر به‌وجود بیاورند.
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مصاحبه خشمگینانه‌اش به «150هزار شهید جنگ تحمیلی» استان اصفهان اشاره می‌کند تا اهمیت استراتژیک این استان در کشور را نشان بدهد. مثل همیشه، آمارهای او کاملا اغراق‌شده به‌نظر می‌رسند. در دوران دفاع‌مقدس، حدود 213هزار نفر به مقام شهادت رسیدند که چیزی نزدیک به 23هزار نفر آنها در استان اصفهان بودند. همه این پسران شجاع و رشید، برای «ایران» به میدان جنگ رفتند و احتمالا راضی نیستند تا با مرزبندی اصفهانی و غیراصفهانی، به دستمایه‌ای برای خودنمایی مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری تبدیل شوند. آذری نباید از جنگ و جبهه، برای پوشاندن نتایج فاجعه‌بار این فصل تیمش استفاده کند. اگر او بتواند مشکلات باشگاه ذوب را به حداقل برساند و تیمش را از بحران خارجی کند، دیگر دلیلی برای این آمارسازی‌ها از سوی آقای مدیر وجود نخواهد داشت. تأکید موکد روی جنگ در سال‌های صلح، فقط از آدم‌هایی برمی‌آید که به زندگی صلح‌آمیز خو نگرفته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید