• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38434
+
-

24ساعت تا صدرنشینی سپاهان

هفته سیزدهم از رقابت‌های لیگ‌برتر عصر فردا (جمعه) با انجام 4بازی آغاز خواهد شد. 4بازی دیگر این هفته هم طی روزهای شنبه و یکشنبه انجام می‌شود. تهران، تبریز، رشت و آبادان میزبانان 4بازی فردا هستند و مهم‌ترین بازی هم در تبریز برگزار می‌شود؛ مصافی که سپاهان‌با تساوی یا پیروزی در آن، لااقل برای 48ساعت صدرنشین لیگ خواهد شد.
 پیکان - فولاد
پیکان دقیقا 4روز بعد از بازی عقب‌افتاده‌اش مقابل پرسپولیس باید با یک تیم سرخپوش دیگر بازی کند. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها 2 روز بیشتر از پیکان استراحت می‌کنند و برای بازی هفته سیزدهم خود روز یکشنبه مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه هفته سیزدهم از فردا (جمعه) تا یکشنبه طول می‌کشد برای سازمان لیگ امکان اینکه بازی پیکان را هم یکی دو روز دیرتر برگزار کند وجود داشت اما به‌هرحال آنها بر انجام این بازی در روز جمعه اصرار داشتند. پیکان بعد از 3شکست متوالی به‌دنبال فرار از این روند منفی است. فولاد هم وضعیت خوبی ندارد و طی 8هفته اخیر رنگ پیروزی را ندیده است. فولاد که یکی از بحرانی‌ترین فصول خود را طی سال‌های اخیر می‌گذراند بعد از بردن نساجی در هفته چهارم دیگر طعم پیروزی را نچشیده و در 8هفته اخیر فقط 4 امتیاز از 4تساوی دشت کرده است. فولاد در این دیدار میلاد بدرقه را به‌دلیل اخراج در بازی قبلی و فرزاد جعفری را به‌دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارد اما پیکان با تمام قوا و با حضور تمامی نیروهایش به این بازی قدم می‌گذارد. بهترین بازیکن فولاد تا این مقطع از فصل، فرشاد سالاروند بوده و در تیم پیکان نیز وحید شیخ‌ویسی با وجود اشتباه فاحش در بازی با پرسپولیس همچنان بالاترین امتیاز را دارد.
 ماشین‌سازی - سپاهان
امیر قلعه‌نویی بعد از 5برد متوالی به مصاف تیمی می‌رود که هر 3بازی اخیرش بدون گل مساوی شده است. سپاهان بعد از فراز و نشیب‌های ابتدای فصل بالاخره از هفته هفتم به ثبات رسید و تمام بازی‌هایش را از آن روز با پیروزی پشت سر گذاشت. زردپوشان در ابتدای فصل گل‌های زیادی دریافت می‌کردند اما 2هفته‌ای است که بالاخره خط دفاعی خودشان را هم محکم کرده‌اند و طی 180دقیقه اخیر گلی نخورده‌اند. در نقطه مقابل این تیم، ماشین‌سازی سبزپوش در حالی به‌عنوان میزبان مقابل سپاهان قرار می‌گیرد که 270دقیقه است گلی نزده و طی 317دقیقه اخیر هم گلی دریافت نکرده است. تمامی این اعداد و آمار خبر از یک بازی کم‌گل در تبریز می‌دهند اما قطعا کادر فنی سپاهان راهکارهایی برای هجوم همه‌جانبه و ایجاد موقعیت‌های بیشتر روی دروازه میزبان مدنظر خواهند داشت. تمام امیدهای سپاهان در خط حمله نیز طبق معمول به کی‌روش استنلی-بهترین گلزن و بهترین بازیکن رقابت‌ها تا این لحظه- خواهد بود. این مهاجم برزیلی با میانگین امتیاز 94/7 بهترین بازیکن لیگ تا این مقطع بوده و بعد از او محمد ایرانپوریان، محمد کریمی، مهدی کیانی و خالد شفیعی بهترین بازیکنان سپاهان هستند. جالب است که سپاهان چه در میانگین مالکیت توپ و چه در دقت پاس برتری چندانی نسبت به ماشین‌سازی ندارد. زردها فقط در یک آیتم برتری قابل توجهی نسبت به سبزها دارند که آن هم موفقیت در نبردهای هوایی است. با اتکا به حضور مؤثر کی‌روش در آسمان، سپاهان در این بخش 61 به 43 از ماشین‌سازی برتر است.
 سپیدرود - نفت مسجدسلیمان
این یک فینال بزرگ و مهم برای ته‌جدولی‌هاست. سپیدرود و نفت از همان هفته‌های ابتدایی دو رتبه انتهای جدول را برای خودشان برداشتند و این روند تا همین هفته گذشته هم ادامه داشت. تا اینکه بالاخره استقلال خوزستان با کسر 6 امتیاز به رتبه شانزدهم سقوط کرد و پایین‌تر از این دو تیم قرار گرفت. البته سپیدرود هم بعد از 10هفته بدون برد، بالاخره طی 2هفته اخیر به 2پیروزی رسیده و این هم در فرار رشتی‌ها از قعر جدول بی‌تأثیر نبوده است.  2 پیروزی سپیدرود مقابل 2 تیم جنوبی به‌دست آمد و حالا نفت مسجدسلیمان سومین تیم جنوبی است که علی کریمی و یارانش برای بردن آن دندان تیز کرده‌اند. سپیدرود در خانه خودش تیم بسیار موفق‌تری است و در این دیدار نیز شانس پیروزی این تیم بسیار بالاتر از مهمان خوزستانی است. حتی با وجود اینکه آنالیزهای متریکا نشانگر برتری نفت مسجدسلیمان در اغلب آیتم‌هاست اما باز هم امتیاز میزبانی رشتی‌ها و سرسختی این تیم در خط دفاعی،شانس پیروزی میزبان را در این بازی بالاتر می‌برد. سپیدرود تا این مقطع کمتر از نفت شوت زده و بیشتر از آنها به حریف فرصت شوتزنی داده است. شاگردان کریمی حتی در مالکیت توپ و دقت پاس نیز ضعیف‌تر از حریف بوده‌اند. اما در جدول رده‌بندی با یک پیروزی و یک امتیاز بیشتر، یک رتبه بالاتر از حریف قرار دارند. این بازی از ساعت15فردا در ورزشگاه شهیدعضدی آغاز می‌شود و رشتی‌ها بی‌صبرانه منتظر سومین برد متوالی خود در این فصل هستند.
 نفت‌آبادان - نساجی قائمشهر
مجموع پیروزی‌های این دو تیم تا این مقطع از فصل فقط 3پیروزی بوده است. نفت‌آبادان 75درصد بازی‌هایش را با نتیجه مساوی به پایان رسانده و طی 12بازی فقط یک پیروزی به‌دست آورده است. نساجی هم از همین تعداد بازی فقط 2برد دارد و جالب اینجاست که هر دو برد این تیم، مقابل خوزستانی‌ها رقم خورده است. نکونام بعد از بردن نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان حالا در برابر آبادانی‌ها هم امیدوار به کسب امتیاز است. فقط یک پیروزی طی 12بازی، نتیجه‌ای نیست که هواداران آبادانی را راضی کند و آنها بی‌صبرانه منتظر پیروزی‌های بعدی هستند. آنالیزها نشان می‌دهند طی هفته‌های گذشته صنعت‌نفت در مقایسه با نساجی، فوتبال مالکانه‌تری ارائه کرده اما نساجی‌ در جنگ‌های فیزیکی و نبردهای هوایی موفق‌تر از حریف بوده‌است. بهترن بازیکن نساجی تا اینجای فصل جورج گولسیانی- مدافع گرجستانی- آنهاست و بهترین بازیکن صنعت‌نفت هم دروازه‌بان این تیم
(شهاب گردان) بوده است. شکل‌وشمایل بازی دو تیمی که بهترین‌های آنها در خط دفاعی بازی می‌کنند از همین حالا قابل حدس است! نکته جالب دیگر اینکه نساجی به ندرت در خارج از خانه موفق به کسب امتیاز می‌شود. از 11 امتیازی که این تیم کسب کرده 10 امتیاز در قائمشهر و فقط یک امتیاز در خارج از خانه به‌دست آمده است. آنها فقط تراکتورسازی را در خارج از خانه متوقف کرده‌اند و باید دید صنعت‌نفت ممکن است دومین قربانی آنها باشد یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید