• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38425
+
-

پروفسورهم حاشیه را رها نمی‌کند

پروفسورهم حاشیه را رها نمی‌کند

ظاهرا قرار نیست فوتبال ایران یک روز را هم بدون حاشیه و جنجال سپری کند. روز گذشته صحبت‌هایی عجیب به نقل از برانکو در مصاحبه با یکی از سایت‌های کروات منتشر شد که او به‌شدت علیه کی‌روش موضع گرفته و از او انتقاد کرده بود. سرمربی سرخپوشان در مصاحبه با سایت «slobodnadalmacija» کراوسی مدعی شده بود که فقط مربیان کروات در ایران موفق هستند و کی‌روش هم مثل خیلی از نمونه‌های ناموفق خارجی بالاخره اخراج خواهد شد؛ هر چند ساعاتی بعد سرمربی سرخ‌ها بخشی از حرف‌هایش را تکذیب و اعلام کرد که هرگز علیه کی‌روش حرفی نزده است. برانکو در پایان تمرین روز گذشته تیم خود گفت: «این روش من نیست. من مصاحبه کردم و به آن خبرنگار گفتم که از ایشان (سرمربی تیم ملی ایران) گلایه دارم بابت اینکه به‌عنوان یکی از قهرمانان فوتبال ایران نیاز به توجه بیشتری به بازیکنانم دارم. از این گلایه داشتم که او در تمرین تیمم یا در مسابقه تاریخی فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته است اما به هیچ عنوان درباره آینده کاری او در تیم ملی که هدف همگی ما در باشگاه‌ها کمک به آن است، صحبتی نداشتم.» سرمربی سرخپوشان درخصوص اینکه اعلام کرده مربیان کروات در فوتبال ایران موفق بوده‌اند، گفت: «بله، این را آمار می‌گوید و مربیان کرواتی که در فوتبال ایران حاضر بوده‌اند همواره موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند. با این حال موضوع من بخش بعدی این موضوع است که به هیچ عنوان درباره آینده کاری کارلوس کی‌روش صحبتی نکرده‌ام. ما مشت‌های‌مان را در کنار هم برای موفقیت فوتبال ایران گره خواهیم کرد.» بخش‌های مهم مصاحبه جنجالی پروفسور را بخوانید:
   دستیار کی‌روش برای قهرمانی کاشیما خوشحالی کرد
 ما قهرمان ایران هستیم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم اما کی‌روش از این تیم ما تنها 2بازیکن یعنی بیرانوند و نوراللهی را به تیم ملی دعوت کرد. او با وجود اینکه بازی برگشت فینال در تهران برگزار شد ولی نخواست فینال لیگ قهرمانان را ببیند. او فردای این بازی به تهران آمد و تمرینات تیم ملی ایران را پیگیری کرد. بعد از تساوی ما مقابل کاشیما در فینال و 
قهرمان شدن ژاپنی‌ها یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی و دستیار کی‌روش برای قهرمانی آنها خوشحالی کرد. او امروز برای قهرمانی ژاپنی‌ها خوشحالی کرد اما فردا به بیرانوند در اردوی تیم ملی تمرین می‌دهد!
   کی‌روش متوجه شده من و کرانچار حاضر نیستیم فوتبال را به دیگران بفروشیم
کی‌روش متوجه شده که من و کرانچار دوست قدیمی‌ام در ایران حاضر نیستیم که فوتبال را به دیگران بفروشیم. در ایران مربیان کروات موفق بوده‌اند مثل (استانکو، تومیسلاو ایوویچ، میرسلاو بلاژوویچ، زلاتکو کرانچار، فرانچیچ، وینگو بگوویچ و میاچ) اما مربیان بزرگ خارجی غیرکروات مثل مصطفی دنیزلی و جان توشاک و بسیاری دیگر بدون موفقیت از سمتشان برکنار شدند.
   داور چینی ما را در فینال قربانی کرد
وقتی به پرسپولیس آمدم تیم نیاز به دگرگونی داشت. آنها در رده پایین جدول بودند. ما اکنون با گذشت 3سال قهرمان ایران هستیم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم اما در این بازی حساس داور چینی در بازی رفت مقابل کاشیما آنتلرز ما را قربانی کرد چون گل دوم کاشیما آفساید بود ولی گل را قبول کرد. در این بازی 2کارت زردی که به نعمتی نشان داد، درست نبود. ما در بازی برگشت تنها 13بازیکن داشتیم و نتوانستیم به بازی برگردیم و شکست خوردیم.
   ایرانی‌ها از ما می‌خواهند هر چیزی که در طول حیاتمان وجود دارد را ببریم
در طول یک سال 3بار رئیس باشگاه عوض شد و همچنین ما از جذب بازیکن محروم بودیم و در این شرایط 5بازیکن اصلی را نیز از دست دادیم. ما واقعا در شرایط سختی قرار داشتیم و به‌نظرم رسیدن ما به فینال نیز نشان‌دهنده موفقیت ما بود. اما ایرانی‌ها از ما می‌خواهند هر چیزی که در طول حیاتمان وجود دارد را ببریم. تیم‌های دیگر مثل السد بازیکنانی مثل گابی را داشتند که ماهانه یک‌میلیون یورو دستمزد می‌گرفت و همچنین آنها ژاوی را نیز در اختیار داشتند. دستمزد این دو بازیکن مشهور دوبرابر دستمزد تمام بازیکنان ما بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید