• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 20 دی 1396
کد مطلب : 3838
+
-

تفاهمات ایران و عراق برای توسعه گردشگری

مسئولان گردشگری جمهوری اسلامی ایران و عراق روز گذشته در بغداد، در مذاکرات دو‌جانبه برای توسعه گردشگری بین 2کشور به تفاهم رسیدند.

محب خدایی که به نمایندگی از ایران در این مذاکرات حضور داشت، در این‌باره به ایرنا گفت: ظرفیت گردشگری بین دو کشور ایران و عراق بسیار بالاست و در این مذاکرات پیرامون توسعه بخش‌های مختلف گردشگری ازجمله زیارت‌های دینی، سیاحتی و گردشگری سلامت تفاهم صورت گرفت.

وی ازجمله تفاهمات حاصل شده را در زمینه آموزش، تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری، افزایش حجم گردشگری در همه بخش‌ها و توسعه خدمات کیفی به زائران و گردشگران 2 کشورعنوان کرد.

رصد آماری حجم تبادلات گردشگری بین 2 کشور و همکاری و همراهی در ثبت جهانی و ترمیم و بازسازی آثار تاریخی عراق از دیگر حوزه‌هایی بود که به گفته محب خدایی بین 2 هیأت تفاهم صورت گرفت.

رئیس هیأت گردشگری وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق نیز به ایرنا گفت که تفاهمات اولیه پیرامون بسیاری از مسائل حوزه گردشگری حاصل شد و امضای تفاهمنامه رسمی آن، به تهران و سفر بعدی هیأت عراقی به جمهوری اسلامی ایران موکول شد.

حمود محسن حسن، خاطرنشان کرد که هم‌اکنون گردشگری سلامت در سطح وسیعی از عراق به سمت جمهوری اسلامی ایران جریان دارد اما این گردشگری ضابطه‌مند نیست و 2 کشور درصدد سازماندهی و ارتقای خدمات در این حوزه هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که گردشگری ایرانیان به عراق فقط منحصر به عتبات مقدسه نشود و حوزه سیاحتی ازجمله بازدید از آثار تاریخی و مناظر طبیعی به‌ویژه منطقه تالاب‌های جنوب عراق را نیز در برگیرد.

حمود محسن حسن افزود: عراق تاسیسات مناسب در مناطق آثار تاریخی در ناصریه، مرکز استان ذیقار و حله و سماوه و منطقه تالاب‌ها را در جنوب عراق فراهم کرده و حتی 53هیأت گردشگر از جنوب شرق آسیا و برخی کشورهای اروپایی در طول سنوات اخیر از این مناطق بازدید کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید