• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38153
+
-

پرداخت ۹/۹میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس تهران

۹.۹میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس تهران توسط دولت پرداخت شد. این مبلغ می‌تواند صرف خرید 7اتوبوس بی‌آرتی شود.

به گزارش همشهری، براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها مصوب 1388، دولت باید از محل افزایش قیمت سوخت غیریارانه‌ای،  برای بهبود حمل‌ونقل عمومی، مبالغی را به شهرداری‌های کشور بپردازد. این مبلغ در تهران شامل یارانه بلیت مترو و یارانه بلیت اتوبوس می‌شود. در سال‌جاری این نخستین یارانه پرداختی بلیت توسط دولت به شهرداری تهران است.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در این‌باره اعلام کرد: با پیگیری‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، پس از چند سال ۹.۹ میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس توسط دولت پرداخت شد. هر‌چند رقم آن زیاد نیست، ولی بالاخره طلسم آن شکسته شد. ضمن تشکر از دولت و آقای نوبخت امیدواریم یارانه بلیت مترو نیز به‌زودی پرداخت شود.

تهران سال‌های متمادی از کمک‌ها و مبالغ پرداختی دولت محروم بوده است. در دولت احمدی‌نژاد،  نزاع‌های سیاسی علت قطع کمک‌ها بوده و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، شرایط وخیم اقتصادی،  علت قطع‌شدن کمک‌ها، اما به واسطه این شرایط، مترو و اتوبوسرانی در تهران به سن فرسودگی رسیده‌اند و مشکلات عدیده‌ای برای ترددهای عمومی در شهر ایجاد کرده‌اند. اتوبوس‌های بی‌آرتی تهران هم‌اکنون میانگین سنی 7.5سال دارند که تا پایان سال به سن قطعی فرسودگی‌ می‌رسند و از عمر نخستین ناوگان متروی تهران نیز 20سال می‌گذرد و واگن‌های بسیاری باید اورهال یا از رده خارج شوند. قوانین حمایتی بسیاری برای کمک به حمل‌ونقل عمومی تهران وجود دارد اما باید دید پس از بالارفتن قیمت نفت و افزایش درآمد‌های دولت، آیا سایر بخش‌های حمایتی نیز مشمول کمک‌های دولتی می‌شوند یا خیر؟

این خبر را به اشتراک بگذارید