• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38108
+
-

وزارت ورزش سکان کشتی را به‌دست گرفت

وزارت ورزش سکان کشتی را به‌دست گرفت

نقش وزارت ورزش در فدراسیون کشتی که به‌واسطه حضور رسول خادم، کمرنگ شده بود، ظاهرا حالا بیشتر از گذشته شده است. در گذشته رسول خادم، مرد همه‌کاره فدراسیون کشتی، اجازه ورود به محوطه تحت مدیریت خود را به هیچ‌کس نمی‌داد و حتی زمانی که وزارت ورزش پس از ناکامی در مسابقات جهانی سال گذشته از فدراسیون توضیح خواست، به تندی و با پرخاش پاسخش را داد. اما با استعفای رسول خادم نه‌تنها روابط بهتر از گذشته شده که محمد بنا و غلامرضا محمدی، سرمربیان جدید تیم‌های ملی آزاد و فرنگی، به دیدار وزیر ورزش می‌روند. از همه جالب‌تر اینکه به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، روسای هیأت‌های کشتی استانی که در سمیناری عمومی در تهران بودند، از وزیر ورزش قدردانی کردند.
به‌نظر می‌رسد که چرخشی در سیاست‌های فدراسیون کشتی در جریان است و بنی‌تمیم علاقه‌مند است که دوران سرپرستی خود را با آرامش طی کند و حتی به ریاست فدراسیون هم فکر می‌کند. در جلسه هیأت‌های استانی که بیشتر درصد اعضای مجمع کشتی را در اختیار دارند مقرر شد با توجه به‌مدت زمان کوتاه باقیمانده تا رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از وزیر محترم ورزش و جوانان درخواست شود در اسرع وقت از طریق مراجع ذی‌صلاح نسبت به فراهم کردن شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی و تعیین رئیس آینده فدراسیون کشتی اقدام شود.
از سوی دیگر از همان روزی که بنی‌تمیم حکم سرپرستی از وزارتخانه را گرفت، از سوی فدراسیون‌نشین‌ها‌ به‌صورت رسمی و غیررسمی بارها تأکید شد که هیچ منع قانونی‌ای برای حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون وجود ندارد. هرچند اساسنامه جدید این موضوع را نفی می‌کند، اما هرچه هست، بنی‌تمیم این فرصت را خواهد داشت تا درصورت ثبت‌نام در انتخابات، از سرپرستی انصراف دهد تا حتی براساس اساسنامه جدید مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.
نکته مهم دیگر، دیدار محمد بنا و غلامرضا محمدی با وزیر ورزش است که نشان می‌دهد، وزارت ورزش جدا از مسائل مدیریتی به روی موضوعات فنی نیز نظر دارد و اینکه به‌دنبال همراهی و هماهنگی با سرمربیان تیم ملی کشتی نیز هست. این علاقه‌مندی را می‌توان از نامه وزیر ورزش برای بررسی ناکامی سال گذشته کشتی در مسابقات جهانی جست‌وجو کرد. وزیر ورزش در این دیدار ضمن اعلام حمایت از انتخاب این دو مربی، قول داد که وزارت ورزش از هیچ‌گونه کمکی برای کشتی آزاد و فرنگی ایران به منظور موفقیت در رویدادهای پیش‌رو با هدف کسب نتایج درخشان در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و مهم‌تر از آن المپیک ۲۰۲۰ دریغ نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، 2سرمربی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز ضمن درخواست حمایت هر چه بیشتر وزارت ورزش از کشتی، از عزم خود برای تلاش در جهت موفقیت کشتی آزاد و فرنگی ایران گفتند. طبق برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی غلامرضا محمدی و محمد بنا قرار است تا رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ هدایت تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران را در اختیار داشته باشند تا با داشتن وقت کافی به دنبال برنامه‌ریزی برای موفقیت تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران باشند و این موضوع نیز با تأکید و حمایت وزارت ورزش همراه بوده است.
   بازگشت سوریان و نوروزی 
در میان انتخاب‌های فنی بنی‌تمیم، برگزیده‌شدن محمد بنا به سرمربیگری کشتی فرنگی یکی از اتفاقات مهم در فدراسیون کشتی است؛ جایی که به‌نظر می‌رسد این انتخاب بدون درنظر گرفتن نظرات شورای فنی صورت گرفته است به‌طوری‌که رحیم علی‌آبادی عضو شورای فنی کشتی فرنگی با طعنه در این مورد می‌گوید: «انتخاب بنا را به فال نیک می‌گیریم؛ البته بد نبود با شورا هم مشورت می‌شد اما حالا که نشده نباید به دل بگیریم». اما بازگشت بنا می‌تواند چراغ سبزی برای حضور دوباره حمید سوریان و امید نوروزی که با فدراسیون کشتی میانه خوبی نداشتند، شود. این موضوع را بنا نیز در گفت‌وگو با ایرنا تأیید می‌کند و می‌گوید: «سوریان، نوروزی و رضایی برای کشتی فرنگی زحمات زیادی کشیده‌اند و با صحبتی که با آنها خواهم داشت در هر نقطه‌ای که دلشان بخواهد می‌توانند به کشتی کشورشان خدمت کنند».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید