• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38096
+
-

دعوا تمام شد حالا فقط فوتبال

مجتبی هاشمی روزنامه‌نگار

«کی‌روش - برانکو»؛ این دوقطبی حاشیه‌ساز مدت زیادی است تمامی اتفاقات فوتبال ایران را تحت‌تأثیر قرار داده و اغلب اوقات تمامی اتفاقات و اخبار مهم فوتبال ایران در گردوغبار حاصل از این درگیری اصلا دیده نشده و یا خیلی زود به فراموشی سپرده شده است.
دعوای این دو مربی خارجی و مصاحبه‌های متعدد آنها علیه یکدیگر حجم زیادی از اخبار رسانه‌ها را طی ماه‌های اخیر به‌خود اختصاص داده‌اند. حالا دیگر به‌نظر می‌رسد رسانه‌ها به جای انتظار برای به پایان رسیدن این حرف‌وحدیث‌ها باید سیاست دیگری اتخاذ کنند و با کم‌توجهی از کنار این موضوع عبور کرده و به مسائل و چالش‌های مهم‌تری که پیش روی تیم‌ملی است بپردازند. به‌نظر می‌رسد نه سرمربی تیم‌ملی و نه سرمربی پرسپولیس هیچ‌کدام قصد کوتاه آمدن و سکوت کردن ندارند.

بعد از درگیری دستیار کی‌روش با یک خبرنگار، این ماجرا دامنه وسیع‌تری پیدا کرد و پای تعداد زیادی از اهالی رسانه هم به میان آمد. اما در فاصله کمتر از 50روز تا نخستین بازی ایران در جام ملت‌های آسیا، روزنامه همشهری پرداختن به این حواشی و ادامه این روند را دیگر به صلاح فوتبال ایران و تیم‌ملی نمی‌داند. ضمن اینکه صحبت‌های اخیر چند بازیکن تیم‌ملی و انتقاداتی که نسبت به کم‌توجهی مسئولان به این تیم مطرح شده هم موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. روزنامه همشهری از امروز بدون توجه به اتفاقاتی که پیش از این رخ داده، روال عادی پوشش اخبار تیم ملی را پیگیری می‌کند؛ با این امید که تیم ملی ایران با بهترین کیفیت ممکن و در آرامش وارد جام ملت‌های آسیا شود.

از دیدگاه ما دعوای سرمربی پرتغالی تیم‌ ملی با برانکو یا هر شخص دیگری به پایان رسیده و هر آنچه پس از این شنیده شود بی‌ارزش‌تر از آن است که ارزش انعکاس داشته باشد. همشهری از این پس بی‌توجه به اتفاقات گذشته به 50روز آینده می‌اندیشد. امید که تیم‌ملی نیز در فضایی آرام‌ و بی‌حاشیه بهترین استفاده ممکن را از این زمان باقیمانده داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید