• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38106
+
-

ضیایی در فدراسیون والیبال ماندنی می‌شود؟

ضیایی در فدراسیون والیبال ماندنی می‌شود؟

طرفداران احمد ضیایی خوشحال باشند، او در فدراسیون والیبال ماندگار می‌شود. ضیایی -رئیس فدراسیون والیبال- یکی از 12رئیس فدراسیونی بود که شامل قانون منع به‌کارگیری مدیران ورزش در سازمان‌‌ها و ادارات دولتی شده بود اما اصرار به ماندن داشت. ضیایی در نشستی‌خبری که چندی پیش برگزار کرده بود، مدعی شد که این قانون شامل روسایی که قبلا برای ریاست فدراسیون انتخاب شده‌اند، نمی‌شود چرا که قانون عطف به ما سبق نمی‌شود. اما مدیران بالادستی توجهی به این ادله او نداشتند. تماس‌های فدراسیون والیبال با فدراسیون‌جهانی و سؤال درباره این قانون هم به نتیجه رسید. روز 26آبان‌ماه مهلتی که دیوان محاسبات برای کناررفتن این 12نفر اعلام کرده بود، فرارسید. مهدی تاج در فدراسیون فوتبال به‌خاطر قانون ماده 60خدمات ایثارگری فعلا ماندگار شده است. محمدصادق فرجی هم با توجه به همین قانون می‌گوید حق دارد به ریاست فدراسیون کاراته ادامه دهد اما او که پیش از این با همین قانون به‌کار بازگشته، همچنان بلاتکلیف است. ضیایی هم که 26آبان‌ماه صندلی ریاست فدراسیون والیبال را پس نداد، یک روز بعد به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. موضوع اصلی شکایت مشخص بود، اینکه او شکایت کرده بود تا بتواند راهکاری قانونی برای ماندن در صندلی ریاست فدراسیون بیابد اما توضیح چندانی درباره این شکایت داده نشده بود.
طبق گفته نزدیکان ضیایی او 7سال دیگر می‌تواند سمت دولتی داشته باشد. ضیایی قبل از بازنشستگی معاون استاندار البرز بوده است و گفته می‌شود زمانی که 28سال از دوران کاری او گذشته بود، به دلایلی از کار کنار رفته است. برای اینکه این جدایی از کار بدون حاشیه باشد، از ضیایی خواسته شده بود که اعلام بازنشستگی کند. با توجه به اینکه ضیایی به‌خاطر خدمات ایثارگری 5سال اضافه خدمت هم دارد، می‌تواند به‌مدت 7سال دیگر در سازمان‌ها و ادارات دولتی به کارش ادامه دهد.
طبق خبرهای منتشرشده، روز چهارشنبه دیوان عدالت اداری حکم نهایی را درباره وضعیت ادامه همکاری ضیایی با فدراسیون والیبال اعلام می‌کند اما گفته می‌شود روزهای گذشته ضیایی دیدار خصوصی با مسئولان دیوان عدالت اداری داشته است و آنها ضمنی اعلام کرده‌اند که ادامه ریاست او در فدراسیون والیبال مانعی ندارد. ضیایی که هنوز ریاستش در فدراسیون یک‌سال نشده، با این حکم می‌تواند تا 7سال دیگر مدیریت کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید