• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38098
+
-

رویانیان و یک‌ مصاحبه جنجالی

محمد رویانیان یکی از جنجالی‌ترین مدیران پرسپولیس در سال‌های اخیر بوده؛ مدیری که با توپ پر به این باشگاه آمد و یکی از کهکشانی‌ترین تیم‌های تاریخ قرمز‌ها را بست اما بدون کسب افتخاری مهم از جمع قرمز‌ها جدا شد. البته رویانیان با قراردادهای سنگینی که در زمان خودش بست، کلی بدهی روی دست پرسپولیسی‌ها گذاشت و برای همیشه از فوتبال رفت. پرونده جنجالی مانوئل ژوزه که تا همین چند‌ ماه پیش باز بود، یکی از شاهکارهای مدیریتی رویانیان به‌حساب می‌آید و تا به امروز تبعات زیادی برای قرمز‌ها داشته است. مدیرعامل سابق پرسپولیس که نشان داده دیگر علاقه‌ای برای بازگشت به فوتبال و فضایش ندارد، روز گذشته مصاحبه‌ای مفصل با خبرگزاری تسنیم داشته و صحبت‌هایی جنجالی را مطرح کرده است. طولانی بودن مصاحبه رویانیان باعث شد تا تنها نگاهی به مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های او داشته باشیم.

   تنها تجربه ورزشی‌ام قبل از آمدن به پرسپولیس این بود که رئیس‌جمهور وقت قصد داشت مرا به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی انتخاب کند، اما در نهایت علی سعیدلو برای این پست انتخاب شد.

   احمدی‌نژاد عنوان ژنرال را به من داده بود.

   وزیر ورزش وقت 3روز به من اصرار کرد تا مدیرعامل پرسپولیس شوم، اما نپذیرفتم.

   اگر بگویم فلان بازیکن که از او به عنوان اسطوره تعصب نام برده می‌شود چطور راضی به آمدن به پرسپولیس شد و بعد به ماندن رضایت داد، تعجب می‌کنید.

   با قلعه‌نویی از قبل رفاقت داشتم، اما به او پیشنهاد رسمی برای پیوستن به پرسپولیس ندادم و فقط گفتم بیا اینجا هدایت تیم را برعهده بگیر!

   ژوزه 23جام در کارنامه‌اش داشت و یک انتخاب خیلی خوب برای پرسپولیس بود. نمی‌خواستم تیم با آن همه ستاره و بازیکن خوب را به مربی داخلی بسپارم.

   بعضی‌ها که حرف از تعصب و اسطوره بودن می‌زنند یک چاقو و چنگال‌شان را به پرسپولیس ندادند، اما من منزلم را دادم.

   از بازیکنان خواهش کردم به‌خاطر هواداران تحصن خود را بشکنند، اما راضی نشدند و مرا مجبور کردند تا خانه‌ام را بفروشم. وقتی پول بازیکنان را دادم به آنها گفتم دیگر نمی‌خواهم روی‌تان را ببینم و دیگر هم ندیدم.

   در جریان دادن بنز و پورشه توسط باشگاه به برخی بازیکنان نبودم و این موضوع ارتباطی به من نداشت. 


   مدیران قبلی پرسپولیس پول ژوزه و مالیات دایی را از عمد ندادند تا پول قرارداد ژوزه چند برابر شود.

   خدا گواه است ژوزه را از داخل تیم و تیم ملی زدند و شبانه او را فراری دادند. 8 بازیکن در تیم ملی داشتیم که وقتی از نزد کی‌روش برمی‌گشتند از ژوزه تنفر داشتند.

   احمد‌ی‌نژاد فشار آورد که دایی سرمربی پرسپولیس نشود. وزیر وقت ورزش به سیاسی گفته بود اگر عرضه نداری دایی را برداری کاری کنم تا در ورزشگاه با سنگ او را بزنند. او حتی گفته بود با 100میلیون می‌تواند سکوها را علیه دایی کند.

   از مهدوی‌کیا ناراحتم، اما بازی کردن او در فینال جام حذفی ارزش این را داشت که قهرمانی را از دست بدهیم.
   علی کریمی بزدل نیست.

   اگر برگردم باز هم دایی را سرمربی خواهم کرد؛ البته به یک شرط.

این خبر را به اشتراک بگذارید