• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37191
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

سه‌شنبه | 22آبان

استنساخ قاجار- نمایشگاه استنساخ در گالری کاما آثار آرام مسلم‌زاده است که روز ۲۲آبان آخرین روز نمایش خود را می‌گذراند. مسلم‌زاده فارغ‌التحصیل گرافیک است و در زمینه معرفی هنر قاجار و صفویه ایران در داخل و خارج از ایران، تلاش‌هایی انجام داده. او درباره این نمایشگاهش می‌گوید:«درخشش واقعی هنر کلاسیک وطنم در عصر انفورماتیک و فضاهای مجازی، دغدغه‌ هنری من است. نشانه‌هایی را در هنر دیرین این سرزمین جست‌وجو می‌کنم که هماوردی بلاشکی با هنر سایرین دارد؛ نشانه‌ها در رنگ، حجم، خط، اشکال و ترکیب‌بندی بر مولفه‌های فرهنگی‌ که خیال‌انگیزی‌های مطبوعی را به ارمغان می‌آورد. در این آثار سعی دارم میراث‌دار خلاقیت، ذوق و ذائقه‌‌ای باشم که گَرد ناملایمات و سختی‌ها کمتر امکان بهتر دیده شدن‌شان را فراهم کرده است». این نمایشگاه در گلستان دهم خیابان پاسداران، پلاک ۴۴، ساختمان فرین برپاست. 

آخرین شهردار تهران- بالاخره بعد از 2بار تغییر و رفت‌وآمدها و گمانه‌زنی‌های مختلف، شهردار تهران فردا مشخص می‌شود. بعد از استعفای محمدعلی نجفی و حاشیه‌هایی که به‌دنبال آن رقم خورد، همه انتظار داشتند که شهردار بعدی هرچه سریع‌تر کار خود را شروع کند که این بار هم تیر شورای شهری‌ها به سنگ خورد و افشانی شهردار تهران هم حالا باید به‌خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با کرسی شهرداری خداحافظی کند. فردا مشخص می‌شود که شهردار تهران بالاخره چه‌کسی خواهد بود؟ کشت‌پور، آخوندی، حناچی، انصاری یا کامل تقوی نژاد.

زنانی با گوشواره‌های باروتی- جنگ تلخ‌ترین پدیده بشری است و گروه داعش چهره‌ای وحشیانه‌تر از همیشه به آن بخشیده‌است. شاید هرگز نتوان عمق جنایت‌های این گروه تندرو را به شکل حقیقی درک کرد، اما روایت مستند‌سازانی که از نزدیک با تبعات جنایات این گروه مواجه شده‌اند، می‌تواند معیار مناسبی برای درک بهتر این پدیده غیرانسانی باشد. مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» مستند تحسین شده ایرانی درباره همین موضوع است که قرار است فردا با حضور رضا فرهمند، کارگردان فیلم و پوریا ذوالفقاری منتقد، در برنامه «عصرانه مستند» که به همت خانه مهر رضا برگزار می‌شود، به نمایش درآید. فیلم ماجرای روزنامه‌نگاری به نام نور را روایت می‌کند که حین سفر با نیروهای ضدداعش با زنان قربانی یا همسران داعشی‌ها مصاحبه می‌کند. 


این مستند ساعت ۱۷:۳۰ در خانه مهر رضا واقع‌ در خیابان ولیعصر، بالاتر از بیمارستان دی، نرسیده به پل همت، نبش کوچه نیلو، پلاک یک نمایش داده‌ می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

رقابت دیجیتال در تهران- هشتمین دوره سالانه هنر دیجیتال تهران (تاداکس ۲۰۱۸) با حضور بیش از ۴۰ شرکت‌کننده ایرانی و بین‌المللی از 8کشور از ۱۸آبان شروع به‌کار کرد. نمایش چیدمان، اجرا، ویدئو، انیمیشن و سخنرانی از بخش‌های مختلف این رویداد هستند. 
شرکت در سخنرانی هنرمندان حاضر در این دوره برای عموم آزاد و رایگان است و شما تا 25آبان (روز اختتامیه) امکان حضور در این رویداد را دارید. 



علاقه‌مندان به شرکت یا بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به مرکز نبشی واقع در خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو، پلاک ۵۱، گالری محسن واقع در خیابان ظفر‌شرقی، کوچه مینا، بلوار مینای‌شرقی، پلاک ۴۲ یا مرکز آواسنتر واقع در خیابان اقدسیه، نبش کوچه فیروزبخش، طبقه هشتم مراجعه کنند. 

آخرین روز جشنواره فیلم کوتاه- فردا آخرین روز جشنواره فیلم‌های کوتاه است. سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان که از ۱۸آبان آغاز شده تا ۲٢ آبان ادامه خواهد داشت و در واقع فردا به‌کار خود پایان خواهد داد. 

گفتنی است مهم‌ترین تفاوت امسال در حوزه بین‌الملل جشنواره است. در حوزه بین‌الملل نزدیک به 5 هزار و 100 فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده است. 

آشنایی با آثار هنرمندان جوان- نگارخانه نقش‌جهان هر سال با ارسال فراخوان و انتخاب آثار نسل جوان نمایشگاهی از برترین آثار هنری آنها برگزار می‌کند. 

چهارمین نمایشگاه فراخوان استعدادهای جوان ۱۸‌آبان‌‌ماه در این گالری افتتاح شد و شما تا ۲۳ آبان فرصت دارید که سری به این نمایشگاه بزنید. این آثار بخشی از فعالیت‌های مستعدترین هنرمندهای جوان ایرانی است.

 نشانی گالری نقش جهان: خیابان نیاوران، میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، پلاک ۹. 





 

این خبر را به اشتراک بگذارید