• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 37019
+
-

آماده‌باش ادارات فضای سبزتهران در پی شرایط بحرانی هوا

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات این سازمان از ابتدای مهر تا فروردین‌ماه سال آینده گفت: طبق بررسی آمارهای هواشناسی و احتمال شرایط بحرانی، تمامی ادارات فضای سبز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.
علی محمد مختاری در گفت‌وگو با شهرنوشت، با بیان اینکه همزمان با تغییرات فصلی و شروع سرما، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اقدام به تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌های کاربردی به‌زراعی به مناطق 22گانه شهرداری می‌کند، اظهار کرد: این اقدامات در راستای بهبود و ارتقای کیفیت امور نگهداری فضای سبز شهری، دستیابی به الگوهای پایدار و اجرای استراتژی‌های مدیریت تلفیقی عوامل خسارت‌زا انجام می‌شود.
او با بیان اینکه فعالیت‌های 6 ماهه دوم سال از 15مهر آغاز شده و تا 15فروردین‌ماه سال بعد با نظارت مستمر ناظرین عالی این سازمان در سطح فضای سبز شهر تهران به اجرا درمی‌آید، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات 6 ماهه دوم هر سال، عملیات هرس زمستانه درختان است که شامل تنک کردن تاج درختان برای مهیا شدن امکان عبور هوا و رسیدن نور کافی، حذف شاخه و سرشاخه و آرایش شکل ظاهری آنها، حذف پاجوش‌ها و تنه جوش‌ها و قطع شاخه‌های آفت‌زده، بیمار، زخمی، شکسته و کج شده است. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: این اقدامات تحت نظارت مستقیم کارشناسان متخصص و کارگران کارآزموده با استفاده از وسایل و ابزار مناسب انجام می‌شود. هرس زمستانه فعالیتی تخصصی بوده که براساس فرم، زمان گلدهی، مکان کاشت و... گیاهان به اجرا درمی‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید