• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 36991
+
-

خبرهای کوتاه | شهر

  دستورالعمل برای افزایش تفاهمنامه‌ها‌

امیر طاهری، سرپرست اداره کل تدوین قوانین و امور شورای شهرداری تهران به همشهری گفت: دستورالعمل تنظیم تفاهمنامه‌ها و تعاملات برون‌سازمانی شهرداری تهران توسط جمعی از متخصصان و کارشناسان حقوقی در اداره کل تدوین قوانین و امور شورای شهرداری تهران تنظیم شد. همه واحدهای ستادی، مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات وابسته و تابعه شهرداری تهران ملزم به ارائه پیش‌نویس تفاهمنامه‌ها به معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا هستند.

  جشنواره غذا و شیرینی دیابتی در مناطق 22گانه

زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران: برنامه‌های هفته ملی دیابت با شعار «دیابت و خانواده» در قالب گفت‌وگو در شهر، جشنواره غذا، مسابقه‌های ورزشی- تفریحی و ایستگاه‌های آموزش، مشاوره و غربالگری ویژه شهروندان در محله‌ها و مناطق شهر تهران برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های جذاب هفته ملی دیابت است که با هدف معرفی غذاها و شیرینی‌های مناسب بیماران دیابتی در مناطق 22گانه برگزار می‌شود. پایگاه‌های مشاوره و غربالگری در حوزه دیابت نیز در معابر پرتردد محلی، ایستگاه‌های مترو، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند، سراهای محله، ساختمان‌های مرکزی شهرداری در مناطق، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی و... برای عموم شهروندان برپا می‌شود.  

  شهرداران به فکر تمهیدات برف‌روبی باشند

شاپور رستمی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به همشهری گفت: همه شهرداران مناطق تمهیدات لازم، نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز را در ماه‌هایی که بارش و نزولات آسمانی ممکن است مخاطراتی را در رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کنند، با دقت لازم پیگیری کنند و به سامان برسانند. انجام انعقاد قراردادهای برف‌روبی که تاکنون منعقد نشده، باید خیلی فوری به نتیجه برسد. انجام تشریفات مناقصه قراردادهای پسماند خشک نیز باید به‌صورت ضروری به انجام برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید