• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 19 آبان 1397
کد مطلب : 36910
+
-

اخبار فردا

یکشنبه 20آبان



از کجا اومدم، کجا می‌رم؟- اگر از سؤال‌های گاه و بی‌گاه کودک‌تان خسته شده‌اید، درست نیست او را از سر باز کنید و به او جواب‌های سر بالا بدهید؛ مخصوصا وقتی سؤال‌های کودک‌تان فلسفی و هستی‌شناسانه باشد. فکر کنید فرزندتان از شما بپرسد از کجا آمده و قرار است وقتی خیلی پیر شد چه اتفاقی برایش بیفتد؟ پاسخ شما به این سؤال چیست؟ پروژه قایم‌باشک که در حوزه آگاهی‌های اجتماعی فعالیت می‌کند سعی کرده با حمایت از یک نمایش، کاری کند که کودکان شما پاسخ‌های دقیق‌تری بشنوند. نمایش «از کجا اومدیم» برای پاسخ به یکی از مهم‌ترین سؤال‌های کودکان ساخته شده و ویژه‌ مخاطبان بالای۴ سال است. این نمایش که از ۲۰ آبان در تالار هنر روی صحنه می‌رود دوگانه تولد و مرگ را برای کودکان به نمایش می‌گذارد. نمایش از کجا اومدیم به نویسندگی مهدی چاکری و کارگردانی محمد عاقبتی و بازی بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک محمد‌هادی عطایی و الکا هدایت، از ساعت 6عصر روی صحنه خواهد رفت. بلیت نمایش۲۰هزار‌تومان است و برای رسیدن به تالار هنر باید به میدان هفت تیر، ورزشگاه شیرودی، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده بروید.



گردهمایی «جمع مشتاقان» در گالری آینه
- مؤسسه صبا به‌تازگی نمایشگاه تخصصی خطاطی را در گالری این مؤسسه افتتاح کرده‌است که اگر از عاشقان این هنر آرام‌بخش هستید تا فردا فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. این نمایشگاه که چهارمین نمایشگاه تخصصی خوشنویسی، خط‌شکسته در مؤسسه صبا ست، جمع مشتاقان نام دارد و با مشارکت 50هنرمند و نمایش 110اثر خطاطی برگزار شده ‌است. در این نمایشگاه که تا 20آبان ادامه خواهد داشت، آثاری از استادان خوشنویسی خط‌شکسته نوین معاصر، مانند مجتبی ملک‌زاده، رضا امینی، مذکور روزگار، میثم سلطانی و ده‌ها هنرمند خطاط دیگر نمایش داده می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه ساعت ۱۰ تا ۱۸ و مکان آن گالری آینه مؤسسه صبا واقع در خیابان طالقانی، خیابان برادران مظفر، پلاک 125است. 

خروج ممنوع- سالن حافظ از فردا تا 19آذر میزبان نمایش «خروج ممنوع» است. این نمایش برداشتی از نمایشنامه ژان پل‌سارتر است که سال‌ها پیش از سوی حمید سمندریان ترجمه شده بود. 

گیتی قاسمی که تا پیش از این در کارهای سینمایی «ویلایی‌ها»، «سد معبر»، «امروز»، «چهارشنبه» و سریال‌های «جراحت»، «پیامک از دیار باقی» و «پایتخت» بازی کرده بود، نخستین تجربه کارگردانی تئاترش را با این نمایش کلید زده است. 

نسیم ادبی، فرزانه سهیلی، رضا اخلاقی‌راد و اویس خلیل‌زاده چهره‌هایی هستند که به‌عنوان بازیگر فعالیت می‌کنند. 

پاکسازی مسیر زائران اربعین- حضور چندصد هزار زائر در شهرهای مرزی و پذیرایی از آنان در حدفاصل مهران تا پایانه مرزی باعث انباشت مقدار زیادی زباله، شامل ظروف غذا و بطری‌های خالی آب می‌شود، به همین دلیل پاکسازی مسیر زائران اربعین از چندروز پیش آغاز شده است و تا فردا 20آبان ادامه دارد. 



دوستداران محیط‌زیست این بار به جاده کربلا شتافته‌اند و تا به حال منطقه‌های گسترده‌ای از خروجی‌های شهر اسلام‌آباد غرب و نقاط مختلف دیگر را در مسیر زائران پاکسازی کرده‌اند. 



بازی‌های 20– بیستم آبان پر از بازی‌های باشگاهی درجه یک برای اهل فوتبال است. بدون مقدمه باید از دربی شهر منچستر شروع کنیم. تا همین چند فصل پیش، منچسترسیتی نقش تیم دوم شهر را پذیرفته و اگر مثلا می‌توانست دربی را مساوی تمام کند، اتفاقی تاریخی برای هوادارنش رخ داده بود اما حالا اوضاع متفاوت است؛ منچسترسیتی به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی از دربی هم برد می‌خواهد و این منچستریونایتد است که اگر نبازد هوادارانش باید راضی باشند. این بازی هیجان‌انگیز را می‌توانیم راس ساعت 8شب تماشا کنیم. فردا، ساعت 11شب، یک جدال تاریخی هم در ایتالیا آغاز می‌شود. میلان که زمانی قوی‌ترین تیم باشگاهی در کره زمین شناخته می‌شد، در خانه، میزبان دیگر غول فوتبال ایتالیا، یوونتوس، است. فردا شب هواداران بارسلونا و رئال‌مادرید هم می‌توانند بازی‌های تیم‌های مورد علاقه‌شان را برابر بتیس و سلتاویگو تماشا کنند. مسابقه بارسلونا- بتیس ساعت 6و 45دقیقه عصر و سلتاویگو- رئال هم ساعت 11و 15دقیقه شب شروع می‌شود. و بالاخره نبردی جالب در لیگ فرانسه؛ موناکو- پاری‌سن ژرمن تا همین فصل پیش رقابتی جذاب برای قهرمانی در لیگ فرانسه داشتند، حالا موناکو که در انتهای جدول قرار دارد برای بقا در لیگ باید صدرنشین لیگ را شکست دهد. به‌نظر می‌رسد این بازی هم باید در ساعت 5/11 شب قابلیت بیدار نگه داشتن اهالی فوتبال را داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید