• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 19 آبان 1397
کد مطلب : 36869
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   قدرت خرید مردم کمتر شده
با سلام. در روزنامه 15آبان صفحه جامعه به نقل از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نوشته بودید «قدرت خرید مردم کمتر شده اما منفی نشده است!» و در ادامه آمارهای عجیب و غریبی ارائه کرده بودند. لطفا به ایشان بگویید مردم فرزندان دم‌بخت دارند، قسط دارند، اجاره دارند و...‌ معلوم می‌شود ایشان در بین مردم زندگی نمی‌کنند که اینچنین آمارهایی ارائه می‌کنند.
 

3800...0918


   رانت‌های درون‌سازمانی
با سلام. برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان ارز دولتی توسط بانک مرکزی می‌تواند به آرامش در این حوزه کمک شایانی بکند. از طرفی انسجام‌بخشیدن به واردات کالاهای غیرضروری توسط وزارت اقتصاد هم می‌تواند به ساماندهی این بخش بینجامد. ضمن اینکه جلوگیری از گرانی ناشی از احتکار و نوسانات صعودی بازار مسکن و... نیز از اقدامات فوق‌العاده مهمی است که مسئولان حتی لحظه‌ای نباید نسبت به آنها بی‌توجه یا کم‌توجه باشند. امیدواریم همه دستگاه‌های ذیربط در این حوزه‌ها با جدیت و قاطعیت جلوی رانت‌های درون‌سازمانی را بگیرند.
 
3564...0912


   امان از تورم!
سلام. با هر جهش تورمی بخش بزرگی از موجودی اقتصادی هزاران خانواده سطح پایین و متوسط جامعه به نفع ثروتمندان مصادره ‌شده و هر‌روز صف خانواده‌های فقیر طولانی‌تر می‌شود. چرا مسئولان ما از درک این مسئله ساده اقتصادی عاجز هستند؟
 
6721...0919


   فراموشی تکریم ارباب رجوع
سلام. تکریم ارباب رجوع یعنی ارائه خدمات مناسب در کمترین زمان! به بیان ساده یعنی مراجعه‌کنندگان ارباب هستند و دستگاه‌ها باید خادم آنها باشند و رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات، ازجمله شاخص‌های اصلی سنجش کارآمدی، رشد و توسعه نظام اداری تلقی می‌شود. این درحالی است که تکریم ارباب رجوع در اکثر بخش‌های اجرایی و قضایی کشور فقط به شعار تبدیل شده و برخی از کارکنان متأسفانه برخورد خوبی با مراجعان ندارند. درواقع اکثر دستگاه‌ها نه‌تنها با کرامت با ارباب رجوع رفتار نمی‌کنند، بلکه رفتارشان با تحکم و تحقیرآمیز است. اگر هم اعتراضی بکنی به‌قدری کارشکنی کرده و آنقدر طول می‌دهند که از کرده خودت پشیمان می‌شوی. هرچند پایمال‌شدن حقوق شهروندی یا ارباب رجوع می‌تواند ناشی از آشنا نبودن یا بی‌توجهی مدیران و کارمندان به وظایف قانونی خود در قبال مردم باشد، اما این رفتارها نشان می‌دهد که دستگاه‌های نظارتی در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند.
 
ظریفی، دبیر بازنشسته از تهران


  نظارت و کنترل بر پیامک‌های تبلیغاتی
سلام. هرچند ارسال پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه به‌خاطر طراحی سامانه‌های مسدود‌کننده کمتر شده است، اما متأسفانه همچنان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مشترکان را می‌آزارد. گویا در کشور ما بسیاری از شرکت‌ها نه‌تنها طریقه به‌کارگیری صحیح پیامک را به‌درستی فرانگرفته‌اند، بلکه بدون دریافت اجازه، نسبت به ارسال پیامک به مخاطبان اقدام می‌کنند. از وزارت ارتباطات درخواست می‌کنیم بر اینگونه مواردی که سلب حقوق شهروندان است، نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.
 
دبیر بازنشسته از تهران


  بلاتکلیفی پروژه پل گیشا
با سلام. از ساکنان خیابان کارگر شمالی هستم. مسئولان قبلی شهرداری تهران وعده داده بودند که در پایان شهریور 96 پل گیشا جمع‌آوری شده و به جای آن زیرگذر احداث می‌شود و ترافیک این منطقه سامان می‌یابد، اما با گذشت یک سال از آن تاریخ هیچ‌گونه پیشرفتی در این پروژه صورت نپذیرفته و ترافیک این منطقه به حد انفجار رسیده است.
 
8949...0912


  به سد‌معبر عادت کرده‌ایم
سلام. در سال‌های اخیر تصاحب حریم‌های عمومی در خیابان‌ها و پیاده‌روها در سطح شهر تهران به موضوعی عادی تبدیل شده است. مغازه‌داران با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده‌روی معابر عمومی موجب اخلال در رفت‌وآمد عابران پیاده می‌شوند. همچنین از فضای عبور و مرور نیز تصویری نازیبا و آشفته می‌سازند و ضمن ایجاد مزاحمت، مشکلات زیادی را برای شهروندان به‌وجود می‌آورند. علاوه بر این، حضور دستفروشان هم نه‌تنها تجاوز به حریم شهروندان محسوب می‌شود، بلکه جامعه را نیز از لحاظ بهداشتی و اقتصادی با مشکل مواجه می‌کند. این افراد که با جنس ارزان اقدام به فروش کالای خود می‌کنند، با عرضه مواد غذایی غیربهداشتی و آلوده، سلامت و بهداشت شهروندان را به خطر انداخته و باعث شیوع بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند و حقوق سایر کسبه را نیز تضییع می‌کنند. این درحالی است که براساس اعمال قانون توسط دستگاه‌های ذیربط در شهرداری مشخص و تعریف‌شده است. متأسفانه دستگاه‌های متولی با بی‌تفاوتی باعث شده‌اند حقی برای مغازه‌دار‌ها و دستفروش‌ها ایجاد شود و از طرفی حق شهروندان پایمال شود. از همه بدتر اینکه در برابر اینگونه بی‌قانونی‌ها کسی هم پاسخگو نیست.
 
5468...0912


@  قناعت و اصلاح الگوی مصرف
با سلام و خداقوت. متأسفانه گرانی‌های سرسام‌آور و غیرمنتظره اخیر، فشارهای معیشتی زیادی را به هموطنان عزیز کم‌درآمد یا با حقوق دریافتی ثابت ازجمله قشر زحمتکش کارگری و کارمندی وارد کرده است، اما برای جلوگیری از ضربه‌ها و تبعات سنگین‌تر ناشی از آن، لحاظ‌کردن قناعت و اصلاح الگوی مصرف بهترین راهکار می‌تواند باشد. امید و انتظار ویژه می‌رود مدیریت اقتصادی کشور در این عرصه به عالی‌ترین روش‌های مؤثر خود نقش‌آفرینی کند.
 
یک شهروند از تهران


@  مستند درباره تولید و اشتغال
سلام. چند‌سالی است سلسله گزارش‌ها و مستندهای زیادی درباره تولید و اشتغال و کارآفرینی ساخته می‌شود که این نوعی تشویق و ترغیب در این عرصه بسیار مهم محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌شود این سوژه‌ها به‌همراه شعار امسال (حمایت از کالای ایرانی) تبدیل به سوژه‌ای برای ساخت انواع فیلم و سریال‌های تلویزیونی جذاب شود تا آثار عملی خود را بیشتر و بهتر نمایان کند.
 
6263...0938

این خبر را به اشتراک بگذارید