• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 15 آبان 1397
کد مطلب : 36793
+
-

ستاره‌ها،مصدوم‌ها و معمولی‌ها!

نگاهی به وضعیت لژیونرهای ایرانی در این فصل

کریم انصاری‌فرد بالاخره توانست قرارداد رسمی‌اش را با باشگاه ناتینگهام فارست امضا کند و نخستین بازی‌اش را برای این تیم انجام بدهد. به بهانه نخستین بازی کریم در چمپیون‌شیپ، شاید مرور وضعیت این روزهای لژیونرهای فوتبال ایران، خالی از لطف نباشد؛ مهره‌هایی که در اروپا و آسیا، برای بازی در ترکیب تیم ملی در جام‌ملت‌ها آماده می‌شوند.

  سامان قدوس :سامان، موفق‌ترین لژیونر این روزهای فوتبال ایران به شمار می‌رود. او به محض پیوستن به باشگاه آمیان، در ترکیب ثابت این تیم قرار گرفت و به یک مهره کلیدی برای این باشگاه تبدیل شد. قدوس در این فصل 10بار برای آمیان به میدان رفته و با 3گل و 2پاس گل، به مهره محبوب هواداران این تیم فرانسوی تبدیل شده است. او البته در چند هفته گذشته، درخشش هفته‌های ابتدایی فصل را نداشته و باید دوباره آمادگی قبلی‌اش را به‌دست بیاورد.

 علیرضا جهانبخش : آقای گل فصل گذشته لیگ هلند، هنوز در انتظار نخستین گل و یا پاس گل در فوتبال انگلیس است. علیرضا در شروع فصل یک مهره نیمکت‌نشین بود و تنها دقایقی کوتاه فرصت حضور در زمین را به‌دست می‌آورد. او در چند هفته گذشته به مهره ثابت برایتون تبدیل شده اما نتوانسته سرمربی و هواداران تیمش را تحت‌تأثیر قرار‌بدهد. جهانبخش 12بار با پیراهن تیم برایتون به میدان رفته و بعد از 630دقیقه بازی برای این تیم، در برابر اورتون مصدوم شده و احتمالا در چند هفته آینده غایب خواهد بود. او باید کاری کند که گزارشگران انگلیسی، تلفظ صحیح نامش را یاد بگیرند! 

 سعید عزت‌اللهی: بالاخره در تابستان از لیگ روسیه جدا شد و پس از چند‌ماه انتظار برای انتخاب تیم جدید، به باشگاه ردینگ در چمپیون‌شیپ انگلستان پیوست. سعید تا امروز 4بار برای ردینگ بازی کرده و حالا دوران مصدومیت چندهفته‌ای را پشت‌ سر می‌گذارد. او شروع خوبی در باشگاه جدیدش داشته و با همان مسابقه‌های اول، مورد توجه قرار‌گرفته است. سرمربی ردینگ در نخستین واکنش‌ها به حضور سعید عزت‌اللهی، علاقه زیادی به این بازیکن از خودش نشان داده است.

 میلاد محمدی: «ستون» فوتبال ایران همچنان در ترک گروژنی روسیه توپ می‌زند. این مدافع کناری، این فصل 12بار در لیگ روسیه و 2بار در جام‌حذفی این کشور حضور داشته و در 14مسابقه، یک پاس گل به هم‌تیمی‌ها رسانده است. میلاد همچنان یک مهره فیکس در گروژنی به شمار می‌رود و سمت چپ خط دفاعی این تیم را کاملا از آن خودش کرده است.
 سردار آزمون: انتخاب‌شدن به‌عنوان «بازیکن ماه» باشگاه روبین کازان، نشان می‌دهد که سردار آزمون روزهای خوبی را در فوتبال روسیه سپری می‌کند. عملکرد او در فصل گذشته فاجعه‌بار به‌نظر می‌رسید اما حالا هواداران روبین چهره کاملا متفاوتی از این بازیکن تماشا می‌کنند. او با 5گل و 4پاس گل در 13بازی لیگ و جام حذفی، آمار درخشانی از خودش به جا گذاشته است. به‌نظر می‌رسد سردار برای پیشرفت بیشتر، باید هر چه سریع‌تر لیگ روسیه را به مقصد یک لیگ بزرگ‌تر ترک کند. او این‌روزها از ناحیه چشم به‌شدت آسیب دیده است.
 صادق محرمی : از ملوان به پرسپولیس و از پرسپولیس به دیناموزاگرب. صادق محرمی روند پیشرفت را به سرعت طی می‌کند. او چند‌ماه بعد از جداشدن از پرسپولیس، به اردوی تیم ملی دعوت شده و زیرنظر کی‌روش برای این تیم به میدان رفته است. صادق در لیگ کرواسی، به‌صورت فیکس برای تیمش به میدان می‌رود اما در دیدارهای اروپایی این تیم، نیمکت‌نشین است. 11بازی و 1پاس گل، آمار این فصل بازیکنی است که هنوز تجربه بازی در میادین اروپایی دینامو را ندارد.

 مجید حسینی:ستاره غیرمنتظره تیم کارلوس کی‌روش در جام جهانی، این روزها در فوتبال ترکیه توپ می‌زند. مجید حسینی که بعد از مصدومیت روزبه چشمی ناگهان در روسیه فیکس شد و خوش درخشید، مدافع مرکزی ثابت باشگاه ترابوزان اسپور به شمار می‌رود. او در این فصل 8بار برای ترابوزان به میدان رفته و با وجود بازی در خط دفاعی، یک پاس گل نیز داده است. مجید عملکرد بسیار خوبی در ترابوزان داشته و در این تیم به یک مدافع میانی مطمئن تبدیل شده است.

 وحید امیری : بر خلاف مجید حسینی، اوضاع در ترکیه برای وحید امیری چندان ایده‌آل پیش نمی‌رود. او تنها چند روز بعد از نخستین حضور در ترکیب ترابوزان، ناچار شد برای تولد فرزندش به ایران برگردد و همین موضوع، موجب شد امیری برای فیکس شدن در باشگاه ترکیه‌ای کار دشواری داشته باشد. مرد دونده تیم ملی، 9بار برای ترابوزان توپ زده و در این تیم تنها 1گل به ثمر رسانده است.

 کاوه رضایی: در تابستان با یک انتقال هیجان‌انگیز از شارلروا به بروژ بلژیک پیوست. کاوه این فصل در 10بازی لیگ بلژیک، 4گل به ثمر رسانده و 1پاس گل داده تا در بدو ورود به باشگاه جدید، توانایی‌هایش را در معرض نمایش گذاشته باشد. رضایی در آستانه نخستین دیدار اروپایی تیمش مصدوم شد اما در مسابقه دوم به میدان رفت تا نخستین تجربه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست بیاورد.

 امید نورافکن: امید در فهرست تیم ملی امید برای بازی‌های آسیایی جاکارتا قرار نگرفت تا با باشگاه جدیدش در اروپا هماهنگ شود اما در عین حال، نتوانست در شارلروا جایگاه ثابتی برای خودش دست‌و پا کند. نورافکن در این فصل از لیگ فوتبال بلژیک، فقط 2 بار برای باشگاهش به میدان رفته و بسیاری از هفته‌ها را با نشستن روی سکو و نیمکت سپری کرده است.
 علی قلی‌زاده: در نخستین روزهای حضور در ترکیب شارلروا درخشان ظاهر شد اما پس از شرکت در اردوی تیم ملی، در بازگشت به بلژیک چندبار نشستن روی نیمکت را تجربه کرد. قلی‌زاده تا امروز حضور مؤثری در شارلروا داشته و 14بازی برای این تیم انجام داده است. هافبک محبوب کارلوس کی‌روش توانسته در این 14بازی، 2 پاس گل برای هم‌تیمی‌ها  ارسال کند.

 مرتضی پورعلی‌گنجی: قبل از جام جهانی، مرتضی تصمیم به ترک السد گرفته بود اما انتظار می‌رفت او پس از نمایش‌های خوبش در روسیه برای باشگاه‌های بزرگ‌تری به میدان برود. پورعلی‌گنجی مدتی بعد از جام‌جهانی درحالی‌که چند هفته از شروع لیگ بلژیک سپری شده بود، به یوپن ملحق شد. 3بازی و یک گل زده، آمار این بازیکن قبل از مصدومیت در اردوی تیم ملی بوده است.

 امیر عابدزاده : مهار پنالتی پورتو توسط عابدزاده کوچک، این روزها بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست شده است. عقاب جوان فوتبال ایران، در این فصل به گلر اول ماریتیمو تبدیل شده است. او 10بازی برای تیمش انجام داده و 12گل دریافت کرده است.

 رضا قوچان‌نژاد: مدتی بعد از وداع احساساتی با تیم ملی، پیراهن باشگاه آپوئل در لیگ قبرس را بر تن کرد. این مهاجم 31ساله3 بار در مقدماتی لیگ اروپا برای این تیم به میدان رفته و 7بار نیز در لیگ قبرس بازی کرده است. گوچی تا این هفته توانسته 2گل با لباس آپوئل به ثمر برساند.

 فرشاد احمدزاده : فرشاد راهی فوتبال اروپا شد تا شانس دعوت به تیم ملی را به‌دست بیاورد اما کارلوس کی‌روش هنوز هم اعتقاد چندانی به این بازیکن ندارد. فرشاد در لیگ و جام‌حذفی 14بازی برای شلانسک انجام داده و یک گل و یک پاس گل در کارنامه دارد. این بازیکن در بیشتر بازی‌ها به‌عنوان مهره تعویضی وارد زمین مسابقه شده است.

 امید ابراهیمی : به ثمر رساندن 2 گل در یک مسابقه، نخستین نمایش درخشان امید ابراهیمی در ترکیب الاهلی قطر را رقم زد. با وجود این فرمانده فصل گذشته استقلال، هنوز نتوانسته نمایش‌هایی در حد و اندازه جام‌جهانی در تیم تازه‌اش ارائه کند. اگر کیفیت امید در ادامه فصل بهتر نشود، احتمال جدایی او از الاهلی وجود خواهد داشت.

 مهدی طارمی : روند پیشرفت این فوتبالیست در لیگ قطر، به‌شدت کند شده و بسیاری از هواداران الغرافه، او را یک مهاجم کاملا معمولی می‌دانند. طارمی در لیگ ستارگان نیز همانند لیگ برتر، موقعیت‌های گل را به سادگی از دست می‌دهد. او در این فصل فقط یک‌بار از روی نقطه پنالتی برای الغرافه گلزنی کرده و هنوز نتوانسته در جریان بازی، کار خاصی برای این تیم انجام بدهد.

 محمدرضا خانزاده : پسر کی‌روش دقایقی بعد از نخستین حضور در ترکیب الاهلی، مصدوم شد و برای مدتی دور از میادین بود. خانزاده در هفته‌های گذشته فرصت‌ نسبتا خوبی برای بازی در ترکیب ثابت تیمش داشته و در این تیم، مرتکب اشتباه بزرگی نشده است.

 علی قربانی :در یک انتقال کاملا غیرمنتظره، در تابستان راهی لیگ اسلواکی شد. او با گلزنی در یورولیگ، اعتماد سرمربی تیمش را به‌دست آورده است. قربانی در مجموع 8بار برای اسپارتاک توپ زده و در این مدت آمار خوب 3گل و 2پاس گل را به جا گذاشته است. او در دیدار اروپایی تیمش مصدوم شد اما در مسابقه دوم به میدان رفت تا نخستین تجربه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست بیاورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید