• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36611
+
-

تمهیدات ترافیکی شهرداری برای پایان صفر


بهناز رحیمیان|  خراسان رضوی ـ خبرنگار:


حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خدماتی متفاوت را در روزهای پایانی ماه صفر ارائه داده است تا تردد مجاوران و زائران حرم مطهر رضوی در این روزها با کمترین تبعات ترافیکی صورت گیرد. 
معاون حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های این حوزه در ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: اتاق مدیریت بحران متشکل از نمایندگان فرمانداری، شهرداری، پلیس راهور، اتوبوسرانی، پایانه‌های مسافربری، سازمان آتش‌نشانی و نیز شرکت‌های خدماتی آب، برق و گاز در مرکز کنترل ترافیک سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری به صورت شبانه‌روزی حضور دارد و به سوالات و مشکلات رسیدگی خواهند کرد. 

«وحید برکچی» با بیان این‌که از بعدازظهر روز سه‌شنبه (15 آبان) محدودیت ترافیکی خودروهای شخصی به صورت ویژه از میدان‌های شهدا، شهدای گمنام، وحدت و بسیج به طرف حرم مطهر آغاز خواهد شد، افزود: هدف شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مشهد استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی به ‌ویژه اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی است مگر این‌که ازدحام جمعیت به حدی باشد که اتوبوس‌ها امکان تردد نداشته باشند. این محدودیت ترافیکی تا پایان نماز جمعه این هفته ادامه دارد و پس از آن به حالت عادی برمی‌گردد. 

وی تاکید کرد: مسیرهای بی‌آرتی برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و نیز دسترسی اضطراری به منطقه مرکزی و حرم مطهر مورد استفاده همه دستگاه‌های اجرایی قرار خواهند گرفت. 
این مقام مسئول با تقاضا از تمام زائران و به ‌ویژه مجاوران برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای عزیمت به حرم مطهر در این ایام خاطرنشان کرد: حدود 3 هزار جای پارک در محدوده مرکزی شهر و حرم مطهر مانند خیابان‌های 17 شهریور، میدان شهدا، خیابان جنت و میدان راه‌آهن پیش‌بینی شده است. همچنین شرکت هوشمند الیت 10 هزار جای پارک در سایر نقاط شهر به ‌ویژه بلوار وکیل‌آباد و پایانه مسافربری در نظر گرفته است.  معاون حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اعلام این‌که شرکت بهره‌برداری قطار شهری ساعات خدمات‌رسانی را در این ایام افزایش خواهد داد، افزود: خطوط قطار شهری خدمات خود را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تا ساعت 24 و در روز پنج‌شنبه تا ساعت 23 افزایش خواهد داد، ضمن این‌که خط یک قطار شهری در ایام پیک سرفاصله قطارها را تا 4 و 30 دقیقه کاهش می‌دهد. 

وی گفت: تعداد اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی در این ایام در خطوط منتهی به حرم مطهر از 200 به 350 دستگاه افزایش می‌یابد. اتوبوس‌ها از ساعت 6 صبح تا 12 شب و خطوط شبانه نیز به صورت عادی خدمات‌رسانی خواهند کرد. همچنین سازمان اتوبوسرانی با پیش‌بینی تمهیداتی برای زائران پیاده در مبادی ورودی شهر از مسیرهای نیشابور، کلات و فریمان خدمات لازم را ارائه خواهد داد. 
برکچی در خصوص خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد در این ایام اظهار کرد: این سازمان تعداد تاکسی‌های خود را در محدوده هسته مرکزی مشهد به هزار دستگاه افزایش می‌دهد همچنین 5 دستگاه ون متعلق به این سازمان خدمات رایگان به زائران ارائه خواهد داد. 

وی ادامه داد: در این ایام 15 دستگاه خطوط بازرسی سازمان تاکسیرانی به صورت ویژه در محدوده مرکزی ماموریت دارند تا با متخلفانی که بدون ضابطه از مسافران کرایه دریافت می‌کنند، برخورد کنند. 
معاون حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در این ایام اتوبوس‌های خطوط مبادی ورودی شهر مانند راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری به 1200 دستگاه افزایش می‌یابد تا زائران به راحتی به مقصد خود برسند. 
وی با اشاره به استقرار معاونان فرهنگی دستگاه‌های مختلف در پایانه‌های مسافربری بیان کرد: معاونان فرهنگی دستگاه‌هایی مانند آستان قدس، گردشگری و شهرداری با استقرار در پایانه‌های مسافربری در صورت لزوم راهنمایی زائران را برعهده خواهند داشت. همچنین فرم‌های نظرسنجی در پایانه‌های مسافربری در اختیار زائران قرار می‌گیرد تا با اخذ نظرات و پیشنهادهای آنان خدمات‌رسانی در سال‌های آینده ارتقا یابد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید