• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36563
+
-

حناچی: شهرداری به عقب برنمی‌گردد

شهرسازی
حناچی: شهرداری به عقب برنمی‌گردد

محمود مولایی/خبرنگار

بررسی تخلفات ساختمانی، تدوین برنامه‌های شهر تهران، ساماندهی سیما و منظر شهری، طرح جامع و تفصیلی، تعیین حریم شهر تهران و تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی از اولویت‌های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است.
به گزارش همشهری، پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری این موضوع را در نشست خبری و در حضور معاونانش مطرح کرد. حناچی در این رابطه گفت: «در حوزه کنترل تخلفات ساختمانی به استناد کمیسیون ماده ۱۰۰ برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادیم که برخی تخلفات ساختمانی از طریق مناطق و شکایت‌های مردمی مطرح می‌شوند که توسط این معاونت پیگیری می‌شود. بخش دیگری از تخلفات ساختمانی از طریق مهندسین ناظر به اداره کل حقوقی معاونت شهرسازی و معماری ارسال می‌شود که آنها نیز برای پیگیری در دستور کار قرار می‌گیرند. امسال ۲۴۰ جلسه برای کمیسیون ماده ۱۰۰ برگزار شده که در برخی از آنها اعضا ملاقات‌های مردمی نیز داشته‌اند و این جلسات به‌صورت مستمر برگزار می‌شود و در آنها تخلفات ارسال شده به کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.»  معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این نشست از صدور ۴۷۳۴ رأی در کمیسیون ماده ۱۰۰ ظرف 6ماه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: «اکثر آرای صادر شده منتج به اخذ جریمه بوده است. چنین حجمی از تخلفات علامت خوبی نیست و قطعا نباید این حجم از تخلفات در شهر وجود داشته باشد.» او بر این باور است که موضوع آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های مختلف اهمیت بسیاری دارد، برای همین از آموزش شهروندی در حوزه‌های مختلف اداره کل معماری و ساختمانی معاونت شهرسازی خبر داد و گفت: «به همین دلیل، افزایش کیفیت زیست پذیری در حوزه‌های مختلف شهر تهران در دستور کار است. همچنین مناسب‌سازی‌ معابر در شهر مورد توجه قرار گرفته است. امروز معنای معلولیت در جامعه تغییر کرده لذا باید فضاهای عمومی مورد توجه قرار گیرد و با نگاه کرامت انسانی برای همه شهروندان در شهر امکان زیست مناسب را فراهم کرد. براین‌اساس، همکاران ما در اداره کل معماری و معاونت شهرسازی جلسات مستمری را برگزار کرده‌اند.» 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح راهبردی فضاهای زیرسطحی اشاره کرد و ادامه داد: «طرح راهبردی فضاهای زیرسطحی و ساماندهی پهنه‌های صنعتی برای اختصاص صنایع پاک از دیگر مواردی است که توسط اداره معماری و معاونت شهرسازی در حال پیگیری است.» به گفته حناچی، طرح ارتقای میادین هم‌اکنون برای 3 میدان منیریه، محمدیه و بهارستان در دستور کار قرار گرفته است. حناچی درباره توقف بررسی لایحه برج‌باغ در شورای شهر تهران نیز گفت: «براساس تصمیم اعضای شورا ضوابط و پیشنهاداتی برای لایحه جدید توسط معاونت شهرسازی به شورا ارسال شد که در آن تشویق‌هایی برای باغداران درنظر گرفته شده است تا از این طریق ضمن حفظ باغات با توجه به کاربری‌هایی که ایجاد می‌کنیم تشویق‌هایی را برای مالکین باغات درنظر بگیریم.» او همچنین درباره کاهش درآمدهای شهرداری تهران از محل ساخت و سازها گفت:‌ «شهرداری و شورای شهر تهران هم‌اکنون فشار زیادی را تحمل می‌کند اما حاضر نیست که به مسیر قبلی بازگردد. بی‌تردید چیزی که در 3‌دهه ایجاد شده در مدت یک سال حل نخواهد شد و برای حل این معضل به یک دوره 5 ساله نیاز داریم. باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که از تامین ۸۰درصدی درآمدهای شهرداری در سال ۸۶ از این محل، آن را به میزان ۵۰درصد کاهش دهیم که اعضای شورای شهر نیز از این موضوع حمایت می‌کنند.»  

 

این خبر را به اشتراک بگذارید