• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36249
+
-

اخبار فردا

یکشنبه  13 آبان

ادبان‌ها را بکشید - اینطور که در تقویم رویدادهای مهم ‌ماه‌آبان نوشته‌اند، 13 آبان همان روزی است که کریستف‌کلمب برای نخستین بار جزیره دومینیکا در دریای کارائیب را رویت کرد. در فهرست بلندبالای کاشفان موارد مختلف، ممکن است کسی یادش نیاید؛ مثلا کاشف پنی‌سیلین، الکساندر فلمینگ بود ولی همه می‌دانند قاره آمریکا را کریستف‌کلمب کشف کرد. البته او چهره‌ای منفور برای سرخپوستان جهان است؛ چون نگذاشت لذت ازلی و خلسه‌آور دور آتش‌نشینی برایشان ابدی شود. ولی همچنان در حد مارک‌زاکربرگ معروف است، چون کشف مکانی بکر برای کسب‌وکار در آن دوران حتی بیش از احداث سرزمین مجازی فیسبوک برای اهالی فعلی کره‌زمین هیجان‌انگیز بود. او به‌جای آنکه به طرف شرق حرکت کند به‌سوی غرب بادبان کشید و به‌جای آنکه به خاور دور برسد، به دنیایی جدید رسید. نکته مطلب هم همین جمله آخر بود.  



گزینه‌هایی برای گالری‌گردی- فردا در گالری‌های شهر چه برنامه‌هایی برای تماشا وجود دارد؟ از گالری شکوه شروع می‌کنیم که ۲۵ تابلوی نقاشی کامبیز حضرت‌پور با 2 تِم طبیعت و مُهر را با عنوان «رویاهای نامیرا» به نمایش گذاشته است. گزینه دیگر، حضور در گالری تم و تماشای نمایشگاه آثار نقاشی مریم طاهری است. مریم طاهری استاد دانشگاه، طراح فرش دستباف و پارچه، این مجموعه نقاشی را با تکیه بر عناصر اصلی فرش نظیر موتیف‌ها، اسلیمی‌ها، رنگ و فرم پدیدآورده است. در فرهنگسرای ابن‌سینا هم می‌توانید نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «دلواره رنگ‌ها» را ببینید. این نمایشگاه‌ها آخرین روزهای برگزاری را پشت‌سر می‌گذارند. 

تماشایی‌های لیگ برتر- لیگ‌برتر انگلیس طرفداران بسیاری در ایران دارد. بعضی‌ها هوادار هیچ‌یک از تیم‌های حاضر در این لیگ نیستند اما به‌دلیل جذابیت بازی‌های لیگ برتر معمولا این رقابت‌ها را تماشا می‌کنند. فردا 2تیم مدعی قهرمانی در این فصل برابر حریفانشان قرار‌می‌گیرند. منچسترسیتی که فصل گذشته با پپ گوآردیولا قهرمان لیگ برتر شد، این فصل هم در کورس قهرمانی قرار دارد. این تیم فردا ساعت 6:30 عصر میزبان ساوتهمپتون است که تا پایان هفته دهم در رده شانزدهم جدول قرار‌گرفته است. چلسی، دیگر مدعی قهرمانی در این فصل لیگ برتر هم باید برابر یکی دیگر از تیم‌های پایین جدول قرار بگیرد. کریستال پالاس یکی از تیم‌های قدیمی فوتبال انگلیس محسوب می‌شود ولی همواره برای بقا در لیگ برتر جنگیده و به‌نظرمی‌رسد در فصل جاری هم هدفش چیزی جز باقی ماندن در لیگ برتر نباشد. این بازی ساعت 7:30عصر در ورزشگاه خانگی چلسی برگزار می‌شود.  



تحریم، فاز دوم - فاز دوم تحریم‌های آمریکا، از فردا آغاز می‌شود. در تمام این مدت نگرانی‌های موجود بیشتر و بیشتر می‌شد تا اینکه تحلیلگران با تحلیل وضع موجود به این نتیجه رسیدند که حتی ممکن است بعد از سیزدهم آبان، قیمت‌ها کاهش هم پیدا کند. قرار است به واسطه تلاش‌های دولت آمریکا، از فردا تمام کشورها، واردات نفت خود از ایران را به صفر برسانند؛ اتفاقی که به‌نظر می‌رسد چندان شدنی نیست و حتی آثار روانی آن هم کم‌کم از بین رفته است. روی دیگر ماجرا، آشنایی با راهکارهای ایران برای مقابله با تحریم است. از فردا با پیگیری گفته‌‌های مسئولان و کارشناسان می‌توانیم در جریان شیوه‌های مقابله با تحریم قرار بگیریم.  



فتح خوانِ هشتم - قصه از این قرار است که ستاره فخاری، بازیگر، نویسنده و کارگردان در نمایش «هشت‌خوان»  مدتی محدود در قالب شخصیت‌های مختلف، زندگی می‌کند. نمایش هشت‌خوان، ۱۳ آبان آخرین روز صحنه خود را می‌گذراند. این نمایش ۵۰دقیقه‌ای از ساعت۱۹:۳۰ در تماشاخانه پرویز پرستویی اجرا می‌شود. تماشاخانه پرستویی در مؤسسه فرهنگی هنری گندم (تیاتر گندم) در خیابان ویلا  واقع است. برای رسیدن به این نمایش پس از خرید بلیت 25هزار تومانی‌اش باید از خیابان انقلاب به نجات‌اللهی (ویلا) بروید و خودتان را در کوچه مراغه، پلاک ۲ به طبقه ۳ برسانید.  

روزی روزگاری... - چند سال پیش فیلم «نهنگ ‌عنبر» در سینماهای ایران اکران شد. این فیلم فارغ از داستانش، حداقل برای جوان‌های دهه60 خاطره‌انگیز بود. به‌ویژه آنجا که رضاعطاران در نقش توزیع‌کننده فیلم ویدئو در دهه60 روی پرده ظاهر می‌شود و با کیف حامل فیلم‌های ممنوعه به خانه اهالی شهر می‌رود. روزگاری باید فیلم‌ها را در فاصله کمربند تا شکم جاساز می‌کردی یا درون پاکت شیرینی می‌گذاشتی و به خانه دوستان می‌رفتی که مثلا «چارلز براسون» را در «آفتاب سرخ» تماشا کنی. او با سبیل «چنگیزخانی» و چهره‌ای شبیه به مغول‌ها یکی از محبوب‌ترین بازیگران فیلم‌های وسترن برای جوان‌های دهه60 بود. الان به مناسبت تولدش (13آبان براساس تقویم خورشیدی) یا زنده‌شدن خاطره آن روزها، بدون نیاز به پاکت شیرینی و ... می‌توانید «روزی روزگاری در غرب» را دانلود و تماشا کنید.  


 

این خبر را به اشتراک بگذارید