• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36222
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   اجحاف نانوایی‌های سنگکی
باسلام. سال‌هاست نان سنگگ اصالت خودش را به‌عنوان نان سبوس‌دار از دست داده و درواقع شده نان کنجدی! البته این نیز نوعی تحمیل به خریدار توسط نانوایی‌های آزادپز برای کسب درآمد بیشتر بوده و مشکلات بهداشتی خود را دارد؛ چون فاقد استاندارد و سبوس لازم است. آیا مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها به این مشکل مهم که با سلامتی مردم سر و کار دارد، رسیدگی نمی‌کنند؟
 

6126...0912


   نظارت بر تعرفه ویزیت پزشکان
سلام. با توجه به اینکه تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۳۹۷ به‌طور رسمی اعلام شده است اما متأسفانه برخی مراکز درمانی و مطب‌های خصوصی بالاتر از میزان تعرفه‌های رسمی از بیماران بدون دلیل خاصی وجه دریافت می‌کنند. مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت بهتر است بر اینگونه اجحاف‌‌ها که در حق مردم می‌شود، نظارتی داشته باشند. امیدواریم شما نیز در روزنامه گزارشی در این‌باره بنویسید.
 
صادقی‌نیا از تهران


   مافیای کنکور در قاب تلویزیون
سلام. بارها مسئولان در آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند، مافیای کنکور در کشور وجود دارد و به‌صورت سازماندهی شده‌ای هم در حال فعالیت هستند که به‌خاطر وجود کنکور در کشور است. حتی وزیر آموزش و پرورش هم صریحا گفته که با مافیایی روبه‌رو هستیم که به هیچ عنوان نمی‌خواهد دست از فعالیت بردارد! اما متأسفانه چون برای مسئولان صداوسیما جنبه درآمد‌زایی دارد، با پخش تبلیغات و آگهی‌های آنها باعث دیده شدن این مؤسسات آموزشی شده‌اند. گویا مسئولان صداوسیما نمی‌دانند که با این اقدامشان چه لطمه‌ای به خانواده‌ها و دانش‌آموزانشان می‌زنند. انتظار داریم روزنامه همشهری نیز برای اطلاع‌رسانی از مافیای کنکور گزارش‌هایی را منتشر کند.
 
6395...0912


   می‌گویند اطلاع می‌دهیم!
سلام. با داشتن فوق‌لیسانس و مدیریت فنی در رشته مهندسی پزشکی به هر جا برای کار مراجعه می‌کنم فرمی را پر کرده و می‌گویند اطلاع می‌دهیم! البته افرادی مانند من بسیارند. آیا درست است پس از این همه سال تحصیل و مخارج و زحمت در این مملکت فارغ‌التحصیلان نتوانند در جایی مشغول به کار شوند؟ لطفا بنویسید مسئولان به فکر سرمایه‌های این مملکت باشند.
 
گلایه یک فارغ‌التحصیل


  حقوق مستمری‌بگیران را افزایش بدهند
با سلام خدمت عزیزان در روزنامه همشهری. بازنشسته‌ای هستم با دریافتی یک میلیون و 500هزار تومان در‌ ماه که این مقدار کفاف امورات زندگی‌‌ام را نمی‌دهد. مسئولان خودشان پاسخ بدهند با این دریافتی چگونه می‌شود زندگی کرد؟ این مبلغ فقط صرف پرداخت قبوض آب، برق و گاز می‌شود. باور کنید از پنجم هر‌ماه پولی برای تأمین هزینه‌های زندگی باقی نمی‌ماند. مسئولان در سازمان تأمین اجتماعی چه موقع قرار است حقوق مستمری‌بگیران را افزایش بدهند. مگر مسئولان در این جامعه زندگی نمی‌کنند و نمی‌دانند هزینه‌های واقعی گذران زندگی چقدر است؟
 
درددل یک مستمری‌بگیر


  هزینه‌های سنگین دارو
سلام. از اینکه به‌نظرات مردم در این ستون اهمیت می‌دهید جای تشکر دارد. با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر، هزینه‌های دارو و بهداشت و درمان به‌دلیل افزایش نرخ ارز، برای اقشار ضعیف کمرشکن شده است، انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت با نظارت و پیگیری‌های خود مانع ایجاد دلالی در این حوزه که با سلامت مردم سر و کار دارد، بشوند. لطفا باز هم درباره هزینه‌های بالای داروها گزارش بنویسید.
 
مادر یک بیمار از تهران


  فرهنگسازی‌ در مدارس
سلام. وقت بخیر. به گفته کارشناسان، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، سرقت، خودکشی، بی‌خانمانی، مهاجرت، فقر و بیکاری ازجمله مظاهر آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که ریشه‌های آن تا حدود زیادی به فرهنگ و فرهنگسازی یک جامعه برمی‌گردد. در این زمینه مدرسه و آموزش و پرورش می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. نسل آینده کشور در اختیار مدرسه است و شخصیت کودک و دانش‌آموزان نیز از همین سال‌ها شکل می‌گیرد و هر محتوای آموزشی و آموزه‌ای در اختیار آنان گذاشته شود به همین نحو رشد کرده و تربیت می‌شوند. انتظار می‌رود مسئولان با برنامه‌ریزی‌های مناسب نسل آینده را دریابند.
 
7524...0919


  سودجویی دفاتر کاریابی
با سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را منتشر می‌کنید. مدت‌هاست که تعدادی فرصت‌طلب به‌عنوان دفاتر کاریابی، افرادی را که از بیکاری به ستوه آمده‌اند با امید به اینکه برای شما کار پیدا می‌کنیم، به‌اصطلاح سر کیسه می‌کنند و مبالغی را از آنها می‌گیرند و با امروز و فردا کردن و دادن وعده و وعید، از زیر مسئولیت سر باز می‌زنند. انتظار می‌رود مسئولان در وزارت کار نظارتی بر تخلفات اینگونه دفاتر کاریابی داشته باشند.
 
2875...0912


@  معضل وانت‌های ضایعاتی
سلام. خسته نباشید. لطفا گزارشی از تعداد بی‌شمار ضایعاتی‌هایی که این روزها در سراسر پایتخت با دوره‌گردی آلودگی صوتی در کوچه‌ها و خیابان‌ها برای شهروندان ایجاد می‌کنند، تهیه کنید. متأسفانه روزبه‌روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. عدم‌نظارت بر کار این ضایعاتی‌ها نه‌تنها مشکلات زیادی را برای شهروندان به‌وجود آورده، بلکه چهره خیابان‌ها و کوچه‌ها را نیز بسیار نامناسب کرده است. امیدواریم مسئولان ذیربط اقدامی کنند.
 
گلایه تعدادی از شهروندان


  عدم‌قاطعیت و جدیت قوه‌قضاییه
با عرض سلام و خداقوت. اگر طی سال‌های گذشته مبارزه با انواع مفاسد اقتصادی و بی‌عدالتی‌ها و عدم‌‌مماشات با کسانی که مرتکب جرم‌های مختلف شده و می‌شوند با قاطعیت و جدیت قوه قضاییه صورت می‌گرفت، هم‌اکنون شاهد اینگونه سودجویی‌ها در وزارتخانه‌های مختلف نبودیم. البته هنوز هم دیر نشده و مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند با اخلالگران اقتصادی بدون مماشات برخورد کنند. لطفا در این‌باره گزارش‌هایی را منتشر کنید.
 
3685...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید