• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36221
+
-

سرقت از خانه تازه داماد برای پرداخت مهریه

مرد شیشه‌ای برای پرداخت مهریه همسرش هدایای عروسی زوج جوان را سرقت کرد

داخلی
سرقت از خانه تازه داماد برای پرداخت مهریه


از وقتی همسرش مهریه‌اش را به‌اجرا گذاشته بود، خواب‌های عجیب می‌دید. در خواب به خانه عروس و داماد آشنا می‌رفت و تمام طلا و جواهرات عروسی‌شان را سرقت می‌کرد. خواب مرد شیشه‌ای که محکوم به پرداخت ٥١٤ سکه مهریه همسرش شده بود خیلی زود تعبیر شد و او سناریوی سرقت را کلید زد.

به گزارش همشهری، حدود ٣‌ماه قبل تازه دامادی خودش را به اداره پلیس پایتخت رساند و گفت که دزدان به خانه‌اش دستبرد زده‌اند. وی توضیح داد: من و همسرم حدود یک‌ماه قبل ازدواج کردیم و اقوامم هنگام عروسی مقداری طلا و جواهر و سکه و پول نقد به ما هدیه دادند که همه آنها را داخل کمدمان گذاشته بودیم. شب حادثه یکی از بستگانمان ما را دعوت کرده بود اما نیمه شب وقتی به خانه برگشتیم شوکه شدیم. قفل در آپارتمان شکسته شده و تمام هدایای جشن عروسیمان به سرقت رفته بود. خانه هم کاملا بهم ریخته بود و سارقان حتی دوربین عکاسی مرا هم دزدیده بودند. وی ادامه داد: ارزش طلاهای سرقت شده حدود ٣٠٠ میلیون تومان بوده است.


شروع تحقیقات
به‌دنبال این شکایت، مأموران راهی محل سرقت که آپارتمانی در غرب تهران بود، شدند و در بازبینی تصاویر دوربین مداربسته ساختمان همسایه تصویر سارقان را به‌دست آوردند. آنها زن و مردی جوان بودند که کلاه به سر داشتند و به‌صورتشان ماسک بهداشتی زده بودند. چهره آنها واضح نبود و این کار پلیس را برای شناسایی سارقان دشوار می‌کرد.


سرقت به‌خاطر پرداخت مهریه
درحالی‌که بررسی‌ها برای شناسایی سارقان ادامه داشت شاکی پرونده بار دیگر به اداره پلیس رفت و گفت که به یکی از بستگان نزدیکش به نام مهدی مشکوک است و احتمال می‌دهد سرقت توسط وی انجام شده است. مشخصات ظاهری و اندام سارقی که تصویرش در دوربین مداربسته ثبت شده بود با مهدی مطابقت داشت. به گفته شاکی، مهدی معتاد به شیشه و با همسرش دچار اختلاف شده بود.

با این اظهارات مأموران سراغ مهدی رفتند و او را دستگیر کردند. وی در ابتدا منکر سرقت بود و اصرار داشت بی‌گناه است اما شواهد و مدارکی به‌دست آمد که نشان می‌داد وی سرقت را با همدستی زنی به نام نیره انجام داده است. با این اطلاعات متهم روز چهارشنبه گذشته در دادسرا به ارتکاب سرقت اعتراف کرد و با دستور قاضی دادسرای ویژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تلاش برای دستگیری همدست وی(نیره ٤٠ ساله) ادامه دارد.


٦شب خواب سرقت دیدم

سارق خانه عروس و داماد، ٣٦ساله و کارمند یک شرکت خصوصی است. او چند‌ماه قبل در دام شیشه گرفتار شده و می‌گوید انگیزه‌اش برای سرقت پرداخت مهریه همسرش بوده است. او می‌گوید پس از دیدن خواب‌های سریالی نقشه سرقت از خانه تازه داماد را کشیده است. گفت‌وگو با متهم را بخوانید.

ماجرای خواب‌هایی که می‌دیدی چیست؟
راستش را بخواهید قبل از سرقت ذهنم خیلی آشفته بود و هرشب خواب‌های عجیبی می‌دیدم. یکی از خواب‌های عجیبم اما ٦ شب تکرار شد. گفتم حتما نشانه‌ای است و شاید تعبیرش این است که باید آن را عملی کنم.


این خواب چه بود؟
عروس و دامادی که به خانه‌شان دستبرد زدم از اقوام نزدیکم هستند که چند‌ماه پیش به مراسم عروسیشان رفتم و دیدم که خیلی طلا و سکه هدیه گرفتند. در خواب می‌دیدم که به خانه آنها می‌روم و تمام هدایای عروسیشان را سرقت می‌کنم.


انگیزه‌ات برای سرقت فقط همین بود؟
نه. انگیزه اصلی‌ام پرداخت مهریه همسرم بود. همسرم مهریه‌اش را که ٥١٤ سکه بود به اجرا گذاشته بود. من هم باید بخشی از آن را جور می‌کردم. سکه گران شده بود و من سرمایه زیادی نداشتم. همه اینها باعث شد که به مصرف شیشه روی بیاورم و معتاد شوم. شاید هم خواب‌های عجیبم یا بهتر بگویم کابوس‌هایم، تحت‌تأثیر توهم شیشه بود. اما هر چه بود همه‌‌چیز دست به‌دست هم داد تا برای پرداخت مهریه، دست به سرقت بزنم.


اختلافت با همسرت سر چی بود؟
من خیلی زود عصبانی می‌شوم و وقتی از کوره در می‌روم رفتارهایم دست خودم نیست. چندبار در دعوا او را کتک زدم و همسرم هم وقتی دید قیمت سکه روزبه روز بالاتر می‌رود برای انتقام مهریه‌اش را اجرا گذاشت.


همدستت کیست؟
اسمش نیره است. در تلگرام با او آشنا شدم. البته چند باری هم در پاتوق معتادان او را دیده بودم. نیره هم مانند من معتاد به شیشه بود که وقتی موضوع سرقت را با او در میان گذاشتم به‌خاطر پول موادش قبول کرد.


با اموال سرقتی چه کردید؟
بخشی از آن را در اختیار نیره قرار دادم و سکه‌ها را هم برای همسرم فرستادم. پولها هم خرج شد واقعا نمی‌دانم چطور خرج شد. حالا من مانده‌ام با این آبروریزی و مجازاتی که در انتظارم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید