• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36215
+
-

تشکیل کارگروه مسکن در وزارت راه

نابسامانی بازار مسکن انکار شدنی نیست؛ این بازار فعلاً درگیر رکود تورمی و افت قدرت خرید متقاضیان واقعی است و در مقابل تولید مسکن نیز به نصف نیاز سالانه کشور رسیده و بهبود اوضاع از طریق افزایش عرضه واحدهای نوساز را منتفی کرده است. در این شرایط محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی جدید راه سختی در پیش دارد و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی قابلیت‌هایی ایجاد کند که بازار مسکن را به کارکرد درست برگرداند.

به گزارش همشهری، اسلامی در جلسه رأی اعتماد مجلس اعلام کرد: مهم‌ترین دستور کار وزارت راه و شهرسازی این است که  بتواند در حوزه مسکن ظرفیت‌های متناسب با ‌شأن مردم ایجاد کند و منابع پشتیبان برای تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد را محقق سازد. حالا آنگونه که حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: اسلامی در نخستین روز حضور در وزارت راه و شهرسازی، دستور تشکیل کارگروه مسکن را صادر کرده که دستور کار اول آن، مسکن مهر و مسکن کم‌درآمدهاست. طبق اعلام مظاهریان، دستور تشکیل کارگروه مسکن با مدیریت معاونت مسکن و ساختمان و عضویت معاونت‌ها و سازمان‌های ذیربط بخش مسکن صادر شده و بلافاصله پس از تشکیل این کارگروه، مسائل و چالش‌های اصلی مسکن مهر و مسکن اجتماعی موردبررسی قرار گرفته است.  معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید:  حدود ۲۷۰‌هزار واحد مسکن مهر تکمیل‌شده وجود دارد که منتظر تأمین زیرساخت است و قاعدتاً براساس ماده‌85 قانون ساماندهی تهیه زیرساخت‌ها، مسئولیت آن بر عهده دیگر دستگاه‌های دولتی مانند وزارت نیروست.

 پرونده مسکن مهر قرار بود تا پایان سال‌1395بسته شود اما این مسئله تا پایان سال‌1396به تعویق افتاد و عاقبت در این سررسید نیز به‌واسطه ناقص‌ماندن زیرساخت‌های موردنیاز مسکن مهر، کار تکمیل این طرح پرحاشیه به اتمام نرسید. فعلاً  آنطور که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: برای حل مشکل مسکن مهر ۱۱‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان منابع مالی به قیمت سال‌۹۶ موردنیاز است که مورد تأیید سازمان برنامه‌وبودجه هم قرار گرفته، اما پیشنهاد‌های نهایی و اجرایی کارگروه مسکن، ظرف ۱۰روز آینده به وزیر ارائه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید