• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 10 آبان 1397
کد مطلب : 36112
+
-

نقطه قوت کاشیما کجاست؟

نقطه قوت کاشیما کجاست؟

دیدارهای تیم‌های ایرانی و باشگاه‌های شرق آسیا همیشه جذابیت زیادی داشته و این را تاریخچه این دیدارها مشخص می‌کند. هرچند در بیشتر تقابل تیم‌های ایرانی و تیم‌های شرق آسیا نمایندگان ایران با شکست مواجه شده‌اند اما این‌بار همه امیدوار هستند تا پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان بتواند نماینده ژاپن را با شکست روبه‌رو کند و برای نخستین‌بار از تاریخ آغاز لیگ قهرمانان آسیا یک تیم ایرانی را به قهرمانی برساند. سرخپوشان باید روز شنبه در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان در ژاپن برابر کاشیما به میدان بروند و امیدوار هستند تا با دست پر به خانه بازگردند.
 
  آمار کاشیما؛ نقطه قوت سرخپوشان
با وجود اینکه از گذشته تیم‌های شرق آسیا به فوتبال سرعتی و ترکیبی معروف بوده‌اند اما با نگاهی به آمار تیم ژاپنی به نکته عجیبی برمی‌خوریم؛ هرچند تیم کاشیما هم مانند سایر تیم‌های شرقی بسیار سرعتی است و کارهای ترکیبی را خیلی خوب انجام می‌دهند، اما نگاهی به گل‌های زده این تیم نشان می‌دهد که این تیم بیشتر گل‌های خود را از راهی دیگر به ثمر رسانده‌ است. کاشیما در این دوره لیگ قهرمانان در دور مقدماتی تا نیمه‌نهایی 23گل به ثمر رسانده و در مقابل 14گل دریافت کرده است، اما نکته جالب درخصوص این تیم این است که نماینده ژاپن بیشتر گل‌های خود را از دور مقدماتی گرفته تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان از روی سانتر و ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده است؛ نکته‌ای که به‌نظر می‌رسد با توجه به حضور سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده و محمد انصاری و البته دست‌های بلند بیرانوند مهارش برای سرخپوشان دشوار نباشد.

    هر بازی یک گل با سانتر
کاشیما در دور مقدماتی لیگ قهرمانان با تیم‌های شانگهای شنهوای چین و سامسونگ کره‌جنوبی و سیدنی استرالیا همگروه بود و در پایان دور مقدماتی به‌عنوان تیم دوم و بعد از سامسونگ صعود کرد. کاشیما در دور مقدماتی 8گل به ثمر رساند که 5گل این تیم از روی سانتر و ضربات ایستگاهی کنار زمین به ثمر رسید. این تیم در دور یک‌هشتم نهایی در برابر شانگهای sipg قدرتمند قرار گرفت و درمجموع با نتیجه 4-3 جواز حضور در یک‌چهارم را کسب کرد. نماینده ژاپن در برابر نماینده چین از 4 گل خود 3 گل را از روی سانتر به ثمر رساند. این تیم در دور یک‌چهارم هم در مقابل تیانجین چین به میدان رفت و در 2 دیدار برابر این تیم درمجموع با نتیجه 5 بر صفر آن را شکست داد و جالب اینکه نماینده ژاپنی 2گل از 5گل خود را از روی سانتر به ثمر رساند.

کاشیما اما در مرحله نیمه‌نهایی بار دیگر به مصاف سامسونگ کره رفت تا جواز حضور در فینال را کسب کند و در نهایت درمجموع با نتیجه 6 بر 5 توانست این تیم را شکست دهد. نکته جالب اینکه کاشیما در نیمه‌نهایی 4 گل از 6 گل خود را از روی سانتر از کناره‌ها به ثمر رساند تا حالا خودش را در فینال ببیند. به این ترتیب نماینده ژاپن از مجموع 23گل خود 14گل را از روی سانتر از کناره‌ها یا ضربات ایستگاهی از گوشه‌های زمین به ثمر رسانده است.

    سانترخور نماینده ژاپن حرف ندارد
با وجود اینکه نماینده ژاپنی روی سانتر از کناره‌ها برنامه ویژه‌ای دارد اما در خط دفاعی بسیار متزلزل نشان داده است. نکته جالب در مورد این تیم این است که با وجود عملکرد بسیار خوب در خط حمله و به‌خصوص روی سانتر از کناره‌ها این تیم از 14گلی که دریافت کرده 9گل را از روی سانترهای کنار زمین دریافت کرده است.

    نقطه قوت، پاشنه‌آشیل نشود
آمار نماینده ژاپنی نشان می‌دهد که این تیم بیشتر گل‌های خود را از روی کناره‌ها به ثمر رسانده است و روی سانترها و ضربات ایستگاهی کناره‌های زمین برنامه ویژه‌ای دارد و این در شرایطی است که پرسپولیس روی هوا بسیار خوب ظاهر می‌شود و این موضوع می‌تواند به نفع سرخپوشان باشد. اما نباید یادمان برود که پرسپولیس در همین بازی آخر خود در برابر سایپا از روی یک ضربه کرنر گل خورد. برانکو به‌خوبی می‌داند که چنین اشتباهاتی در بازی برابر نماینده ژاپن هرگز نباید رخ بدهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید