• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 9 آبان 1397
کد مطلب : 35952
+
-

پیش به سوی رؤیای آفتابی

پیش به سوی رؤیای آفتابی

پرسپولیس روز شنبه در مهم‌ترین دیدار تاریخ باشگاه خود در دور رفت فینال لیگ قهرمانان مهمان کاشیما ژاپن خواهد بود. سرخپوشان به همین دلیل روز دوشنبه راهی دوبی شدند تا پس از استراحتی یکروزه راهی ژاپن شوند و خود را برای این دیدار آماده کنند. البته بازیکنان پرسپولیس برای رسیدن به ژاپن به دو گروه تقسیم شدند.
   برانکو: قهرمانی در آسیا بزرگ‌ترین افتخار مربیگری‌ام خواهد بود
برانکو ایوانکوویچ بعد از زلاتکو دالیچ به‌عنوان دومین مربی کروات است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. دالیچ در سال 2016به همراه العین امارات به فینال رسید اما شکست خورد. برانکو اگر بتواند به همراه پرسپولیس قهرمان آسیا شود نخستین مربی کروات خواهد بود که به این افتخار دست پیدا می‌کند. برانکو درباره این دیدار گفت: «ما به ژاپن با کوهی از انگیزه برای پیروزی رفتیم. ما بعد از برتری‌هایی که مقابل رقبای خود مثل الدوحیل و السد در مراحل قبل به‌دست آوردیم، اعتماد به نفس‌مان بالا رفته است. نمی‌توانیم بگوییم که کاشیما از ما بهتر است. به‌نظرم شانس هر دو تیم مساوی یعنی 50- 50است.»
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه قبل از آغاز فصل پیشنهادهایی را برای هدایت تیم‌های ملی داشت اما تصمیم به ماندن در پرسپولیس گرفت، گفت:« بعد از مشورتی که با دستیارانم داشتم تصمیم به ماندن گرفتم. چون باشگاه در اول فصل در شرایط سختی قرار داشت و از جذب بازیکن به‌مدت 2 سال محروم شده بود. البته ما زمستان امسال می‌توانیم بازیکن بگیریم. در اوایل فصل 5بازیکن ما تیم را ترک کردند و ما نمی‌خواستیم در وضعیت بد باشگاه را ترک کنیم.» برانکو درباره اینکه اگر در آسیا قهرمان شود، بزرگ‌ترین افتخاری خواهد بود که کسب کرده است، گفت:« بدون شک، این بزرگ‌ترین افتخار مربیگری‌ام خواهد بود. اما من برخی از نتایج عالی را در کارنامه خودم دارم. من در 3لیگ کرواسی، ایران و چین قهرمان شدم. تیم ملی کرواسی را در جام جهانی 98به مقام سوم رساندم. همچنین ایران را به جام جهانی 2006رساندم.»
   کاروان 9نفره سرخپوشان به ژاپن رسید
کاروان ۹ نفره باشگاه پرسپولیس از دوبی راهی ژاپن و وارد فرودگاه توکیو شدند. این گروه شامل مربی، آنالیزور، مترجم و برخی از معاونان باشگاه پرسپولیس است که به ژاپن رفتند تا کارهای مربوط به حضور پرسپولیس در توکیو را فراهم کنند.
   لباس‌های سرخپوشان سوژه شد
سرخپوشان در شرایطی عازم ژاپن شده‌اند که به‌نظر می‌رسد هوای ژاپن تا حدودی سرد باشد به همین دلیل مسئولان پرسپولیس برای لباس‌های تیم از یک تی‌شرت پشمی و کت‌های گرم استفاده کردند که البته با توجه به سفر بازیکنان به دوبی این لباس‌ها حسابی در فرودگاه سوژه شد.
   بیرانوند: هرگز عابدزاده و حجازی نمی‌شوم
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس در مصاحبه با AFC گفت:«احمدرضا عابدزاده و ناصر حجازی گلرهای بزرگ ایران بودند که من از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم. من اصلا نمی‌توانم مانند آنها شوم. حجازی مرد بزرگی بود که به ارزش‌های اخلاقی شهرت داشت و مرد اخلاق بود. من همیشه از او یاد می‌گیرم. من عابدزاده را بسیار دوست دارم و پسرش اکنون در تیم ملی همبازی من است.» دروازه‌بان پرسپولیس درخصوص اینکه این فرصت را پیش روی خود دارد تا چیزی که دروازه‌بان‌های بزرگ ایران کسب نکردند را به‌دست بیاورد و به‌عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شود، گفت:« این افتخار بزرگی برای من و کشورم خواهد بود اگر بتوانم به این جایزه برسم. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون همیشه آرزویم بوده است. اگر بتوانم به این عنوان دست پیدا کنم تا سالیان متمادی از آن لذت خواهم برد.»
   دعوت از رئیس‌جمهور ایران برای دیدار فینال
«تدابیر لازم برای میزبانی و پذیرایی از مهمانان خارجی بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران پیش‌بینی شده است.» مسعود سلطانی‌فر گفت که از رئیس‌جمهوری و معاون اول و اعضای هیأت دولت نیز برای تماشای دیدار فینال دعوت شده است.
 مقام عالی ورزش کشور پیش‌بینی کرد که در مجموع نتایج دیدار رفت و برگشت فینال لیگ قهرمان آسیا، پرسپولیس فاتح این میدان خواهد بود. دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا 19آبان‌ماه جاری در تهران و بین تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن برگزار می‌شود و قبل از آن دیدار رفت این دو تیم شنبه 12آبان‌ماه در ژاپن انجام می‌شود.
   قطبی تماشاگر دیدار رفت فینال 
افشین قطبی که حدود ۱۱ سال پیش برای هدایت تیم پرسپولیس به ایران آمد و موفق شد نهمین قهرمانی این تیم در لیگ ایران را رقم بزند، این روزها در آمریکا حضور دارد. او از تیم شیجیاژوانگ اور برایت چین جدا شد و زمزمه‌هایی مبنی بر حضورش در کنار گاس هیدینگ برای تیم المپیک چین هم شنیده می‌شد اما افشین قطبی اعلام کرده که قصد دارد در تیم‌های باشگاهی کارش را ادامه دهد. او که از محبوبیت خاصی نزد هواداران پرسپولیس برخوردار است، برای بازی فینال آسیا راهی ژاپن خواهد شد تا این دیدار حساس را از جایگاه ویژه تماشا کند. قطبی حدود ۴سال سابقه کار در ژاپن را دارد و در بین فوتبال‌دوستان این کشور چهره‌ای شناخته شده محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید