• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35900
+
-

ادامه همکاری جنجالی مایکروسافت با ارتش

ادامه همکاری جنجالی مایکروسافت با ارتش

با وجود اعتراض‌های مختلف مایکروسافت اعلام کرده که به همکاری خود با ارتش آمریکا به‌ویژه در زمینه هوش مصنوعی ادامه خواهد داد. چندی پیش تعدادی از کارکنان مایکروسافت در نامه‌ای سرگشاده خواستار قطع همکاری‌های این شرکت فناوری با ارتش شده بودند. چندی پیش گوگل از پروژه محاسبات ابری نظامی «زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک» با ارزشی بالغ بر ۱۰میلیارد دلار کناره‌گیری کرد. دلیل این کناره‌گیری اعتراضات و دغدغه کارکنان مبنی بر احتمال زیر پا گذاشتن برخی اصول حرفه‌ای بود.
به گزارش گیزمگ، شرکت‌های فناوری برجسته ساکن دره سیلیکون رقابت و مسابقه جدی با یکدیگر در تولید و توسعه نسل جدیدی از تسلیحات نظامی و سلاح‌های سایبری دارند ولی غالبا به‌طور علنی از همکاری با سازمان‌های نظامی دولتی ابا دارند یا اینکه فروش این فناوری‌ها برای مقاصد غیرصلح‌آمیز را درست نمی‌دانند.

در 2سال گذشته، دولت چین در حوزه‌های مختلفی مانند هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و غیره پیشرفت‌های بزرگی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا یک دهه آینده، قدرت اول دنیا در این حوزه‌ها باشد.
به همین دلیل، پنتاگون و دیگر سازمان‌های نظامی دولتی آمریکا به تکاپو افتاده و درصدد هستند با روش‌های مختلفی خود را برای مقابله با چین مهیا کنند اما شرکت‌های پیشرو فناوری دیدگاه‌ها و استراتژی‌های متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. گوگل چند هفته پیش اعلام کرد نمی‌خواهد قرارداد چندمیلیارد دلاری مشارکت در پروژه «Project Maven» را امضا کند. این پروژه مربوط به بهبود نحوه شناسایی و انتخاب هدف توسط پهپادهای نظامی است. برخی از شرکت‌های فناوری مانند اوراکل و مدیرعاملش، از سیاست‌های گوگل درباره منع فروش فناوری‌های پیشرفته به پنتاگون انتقاد کردند و این استراتژی را کمک به دولت چین و همکاری مستقیم با این کشور برای تجهیز شدن در برابر آمریکا دانستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید