• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35899
+
-

انتظارات از رونمایی فردای اپل

تبلت و قلم جدید احتمالا در مراسم سه‌شنبه نظرطراحان را جلب می‌کند

انتظارات از رونمایی فردای اپل

اپل فردا بار دیگر یک مراسم رونمایی خواهد داشت. خیلی‌ها وقتی مراسم زمان معرفی آیفون‌ها و ساعت جدید اپل خیلی زود تمام شد دلخور شدند و آن را بی‌رمق‌تر از گذشته دانستند. اپل اما با برگزاری یک رویداد جدید در فاصله کم با نشست قبلی خود نشان داده که برنامه ویژه‌ای دارد.
از حدود ۵ روز قبل دعوتنامه‌های این رویداد برای خبرنگاران ارسال شد که نشان می‌داد شعار این رونمایی جدید با محور «محصولات بیشتری در حال ساخت هستند» قرار است رویداد متفاوتی را رقم بزند. پیش‌بینی اصلی این است که نوبت معرفی تبلت‌ها و کامپیوترهای جدید اپل رسیده است. گفته می‌شود اپل قصد دارد نشان دهد در محصولاتش یک تحول ایجاد کرده است. در حقیقت، درحالی‌که آیفون و اپل واچ به تجهیزات کاملا مصرفی تبدیل شده‌اند؛ اپل به‌دنبال عرضه سخت‌افزارهایی برای تولید محتوا است تا طیف‌های کاربران تخصصی‌تر را هم جذب کند. این ویژگی‌ها به‌طور خاص طراحان و گرافیست‌ها را خوشحال خواهد کرد. کاربران با چنین دستگاه‌هایی می‌توانند فیلم ویرایش کنند، موسیقی بسازند، نرم‌افزارهای خود را با مک‌های جدید توسعه دهند و پروژه‌های کاری خود را پیش ببرند.

آیپد پروهای جدید
بسیاری اعتقاد دارند که شعار مراسم اپل به تبلت‌های جدید اپل یعنی آیپد پروهای جدید اشاره دارد.
به گزارش بیزنس اینسایدر، اپل در مراسم فردا احتمالا از دو مدل جدید آیپد رونمایی می‌کند که دیگر از حاشیه در آنها خبری نیست و با حذف اثر انگشت و دکمه هوم به تشخیص چهره یا همان فیس‌آیدی مجهز شده‌اند. این احتمال وجود دارد که تبلت‌های جدید اپل به جای پورت لایتنینگ مجهز به USB-C شده باشند. این کار باعث می‌شود که آیپدها امکان خروجی 4K تصویر را مثلا روی نمایشگرهای بزرگ داشته باشند.

کنار گذاشتن پورت مخصوص و قدیمی اپل یا همان لایتنینگ یک اقدام و جهش مهم به‌حساب می‌آید. از سال۲۰۱۶ اپل در مک‌بوک‌های خود پورت USB-C را به جای همه پورت‌های متفرقه دیگر مورد استفاده قرار داد. درصورتی که این پورت جدید به آیپد برسد می‌توان آن را به‌عنوان یک استاندارد جهانی شناخت. پورت USB-C به شکلی است که می‌تواند شارژ، اتصال به نمایشگر و همچنین اتصال تجهیزات جانبی دیگر ازجمله حافظه‌ها را به‌صورت یکجا پوشش دهد. برخی سایت‌ها هم گزارش داده‌اند که اپل در این مراسم از یک «اپل پنسل» جدید رونمایی می‌کند. این گجت از زمان معرفی تا‌کنون هیچ تغییر یا بهبود و ارتقایی نداشته و حالا انتظار می‌رود ابزاری کاملا توانمند در آزادسازی خلاقیت طراحان محسوب شود. گفته می‌شود نسل جدید قلم‌های اپل همزمان با انتشار نرم‌افزار فتوشاپ برای آیپد خواهد بود. همکاری فتوشاپ با نسل جدید اپل پنسل، ترکیبی فوق‌العاده برای طراحان و ویرایشگران تصویر خواهد بود و بهره‌وری آنها را در ابزار قابل حملی همچون آیپد پرو تضمین خواهد کرد.

انتظار برای مک جدید
لپ‌تاپ‌های اپل طی دو سال اخیر تحول جدی نداشته‌اند. گفته می‌شود فردا یک لپ‌تاپ جدید هم جایگزین مک بوک ایر می‌شود و مک مینی جدید رضایت کاربران حرفه‌ای را جلب می‌کند. اپل ممکن است یک مک‌بوک ۱۳ اینچی با نمایشگر رتینا معرفی کند تا جایگزین لپ‌تاپ MacBook Air بشود. احتمالا مک‌بوک ایر جدید با پورت USB-C خواهد بود و از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل استفاده خواهد کرد.
احتمالا مک مینی(کامپیوتر شخصی اپل) و iMac جدید به‌عنوان سیستم اداری اپل هم با سخت‌افزارهای قدرتمند جدید معرفی خواهند شد. آخرین مک مینی سال ۲۰۱۴ عرضه شد و حالا دوباره شاهد محصول تازه خواهیم بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید