• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35876
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

  پاسخ به یک گزافه

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به ادعای وزیر خارجه عربستان، در حساب توییتری خود نوشت: پارسیان از 3 هزار سال پیش، مؤسس مکتب روشنایی و اهمیت خورشید و شروع روز‌ با نور‌ و آفتاب بودند و شما پیرو مکتب تاریکی و جاهلی و شروعِ روز از غروب و قمر و تاریکی شب. لذا نعل وارونه می‌زنید و انطباق‌تان اشتباه است؛ تعجب‌آور است کسی که فرهنگ و ادب خود را نمی‌شناسد، چگونه در مورد کشورِ نور در جهان نظر می‌دهد! به گزارش جماران، وزیر خارجه عربستان اخیرا در گزافه‌گویی‌های دنباله‌دار خود گفته بود که عربستان نور و ایران تاریکی است.

   فرصت‌طلب‌های بی‌مرام

محمد کیانوش راد در گفت‌وگو با ایلنا گفته: «کسانی هستند که موقع گرفتن پست یا هنگام کاندیدا شدن از هر اصلاح‌طلبی، اصلاح‌طلب‌تر می‌نمایند، اما به محض گرفتن پست یا ورود به مجلس، 180 درجه رنگ عوض می‌کنند. به‌قول ایرج میرزا، افسوس که چون بوقلمون رنگ‌به‌رنگند.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته که: «آفت هر دو جناح همین چهره‌های فرصت‌طلبِ بی‌مرام هستند. فراکسیون امید در مجلس منفعل است. هنوز هم می‌توان با مدیریت جدی، فراکسیون امید را فعال کرد، اما بعید می‌دانم که چنین اراده و توانی وجود داشته باشد.» وی در بخشی از اظهاراتش گفته که: «بدون تعارف، اکنون سیاست به مرزهای کثیف خود نزدیک شده است. مسئله پاکدستی، نقطه قوت اصلاح‌طلبان بود اما علائمی هست که متأسفانه در حال فروپاشی است.»
 
  تخلیه دفتر رئیس دولت اصلاحات

علی خاتمی از تخلیه دفتر رئیس دولت اصلاحات خبر داد. علی خاتمی در گفت‌وگو با ایلنا،  گفت: این نقل و انتقال طبیعی است و در حال انجام شدن است. وی خاطرنشان کرد:‌ ما مهمان دفتر امام و حاج حسن آقا بودیم. طبق توافقی که با بنیاد مستضعفان صورت گرفته است باید آنجا را آماده کنند و لذا ما سربار آنان نیستیم. خاتمی تأکید کرد: این تغییر و تحول با رضایت کامل است. جواد امام مدیرعامل بنیاد باران هم در این رابطه بیان کرد: اخیرا در خبرها آمده‎ است که این جابه‎جایی بعد از دیدار رئیس دولت اصلاحات با آیت‎الله شبیری زنجانی اتفاق افتاده، اما جابه‎جایی دفتر ایشان ربطی به این دیدار ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید