• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35840
+
-

اعدام در انتظار 3سارق مسلح بانک

اعدام در انتظار 3سارق مسلح بانک


3سارق مسلح که در جریان پرونده‌های جداگانه به بانک‌های تهران و خوی دستبرد زده بودند، پس از محاکمه به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شدند.

به گزارش همشهری، نخستین حکم اعدام برای مردی صادر شد که اتهام سرقت مسلحانه از 4بانک در پایتخت را در پرونده‌اش داشت. این مرد در جریان یک سال سرقت به 3بانک دستبرد زد اما لحظاتی پس از سرقت از چهارمین بانک به دام افتاد. متهم که مردی حدودا 50ساله است، نخستین سرقت خود را اواخر اسفند سال 94رقم زد. او که صورت خود را گریم کرده و کلاه‌گیس به سر داشت با ورود به بانکی در حوالی میدان تجریش، کارکنان آنجا را با اسلحه کلت کمری تهدید به مرگ کرد و از آنها خواست کیفش را پر از پول کنند. کارمندان از ترس جانشان حدود 14میلیون تومان پول نقد را در کیسه‌ای ریختند و مرد مسلح پس از سرقت پول‌ها به سرعت از بانک خارج شد و گریخت.

به‌دنبال این سرقت جست‌وجوی پلیس برای دستگیری سارق شروع شد تا اینکه 2 ‌ماه بعد یعنی اردیبهشت‌ماه سال 95گزارش سرقت دیگری با همین شگرد به پلیس اعلام شد. این‌بار دزد میانسال با خونسردی وارد بانکی در قیطریه شده و پس از تهدید کارکنان بانک با اسلحه، 62میلیون تومان پول سرقت کرده و فراری شده بود. مدتی گذشت و هنوز ردی از متهم در دست نبود تا اینکه گزارش سومین سرقت با همین شگرد در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت. دزد مسلح در سومین سرقت نیز توانسته بود دست به سرقت پول‌های بانک بزند و فرار کند. این در حالی بود که پلیس موفق نشده بود سرنخی از وی به‌دست آورد.

اواسط اسفند 95بود که دزد سریالی، نقشه چهارمین سرقت خود را اجرا کرد. غافل از اینکه این بار دیگر راهی برای فرار پیش رویش نیست. او که مثل همیشه صورتش را گریم کرده و کلاه‌گیس به سر داشت پس از ورود به بانکی در خیابان شریعتی و تهدید کارکنان، میلیون‌ها تومان پول سرقت کرد اما وقتی از بانک خارج شد توسط مردم و به‌دنبال آن مأموران گشت پلیس که از آنجا عبور می‌کردند گرفتار شد.

متهم پس از دستگیری به سرقت از بانک خیابان شریعتی اعتراف کرد و مدعی شد که این تنها سرقتی بوده که مرتکب شده است. از آنجا که وی در جریان سرقت‌هایش برای ترساندن کارکنان بانک اقدام به تیراندازی می‌کرد، قاضی دادسرای ویژه سرقت دستور داد تیرهای اسلحه کشف شده از متهم با تیرهایی که در سرقت بانک‌های دیگر به‌دست آمده بود، به آزمایشگاه اسلحه‌شناسی ارسال شود و کارشناسان تأیید کردند که تیرها از یک اسلحه شلیک شده است.

با این اطلاعات پرونده متهم که به گفته خودش لیسانس مهندسی سخت افزار دارد، به دادسرا فرستاده شد و قاضی پرونده با توجه به اینکه متهم در جریان سرقت‌هایش اقدام به تیراندازی و ایجاد ترس و وحشت کرده بود، وی را محارب دانست و به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به این اتهام به دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. قضات دادگاه سال گذشته اتهام این مرد را وارد دانسته و او را به‌ اعدام محکوم کردند اما با توجه به نواقص پرونده ازجمله عدم‌وجود نظریه پزشکی قانونی درباره سلامت روانی سارق مسلح، حکم اعدام نقض شد و پرونده به دادگاه بازگشت. پس از رفع نواقص، متهم بار دیگر در شعبه 15دادگاه انقلاب پای میز محاکمه قرار گرفت و محارب شناخته شده و به این ترتیب برای دومین بار به اعدام محکوم شد.

همزمان با سارق مسلح بانک‌های پایتخت، 2سارق مسلح نیز از سوی دادگاه انقلاب شهرستان خوی به اعدام محکوم شدند. آنها 9آبان سال گذشته به همراه 2همدست دیگرشان درحالی‌که کلت کمری و قمه در دست داشتند وارد بانک تجارت شهرستان خوی شدند. دزدان با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت بیش از 20میلیون تومان پول نقد سرقت کرده و سوار بر 2موتورسیکلت متواری شدند. در جریان این سرقت زنی باردار که داخل بانک بود از ترس بیهوش شد و پلیس توانست ظرف چند روز تمامی سارقان را شناسایی و دستگیر کند. به گفته رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان خوی، پرونده این سارقان به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب رسیدگی شد و2نفر از آنها به اعدام و 2نفر دیگر به 20سال حبس محکوم شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید