• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35838
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   افزایش بی‌رویه قیمت کالاها
با سلام. با اینکه حقوق کارگران و کارمندان در طول سال ثابت است اما متأسفانه شاهد افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی مردم از ابتدای سال هستیم. هر‌بار که برای خرید می‌رویم به دلیل گرانی ناچاریم گوشت قرمز، لبنیات، مرغ و... را از لیست خریدهایمان خط بزنیم. لطفا گزارشی از مشکلات مردم برای اطلاع مسئولان در روزنامه منتشر کنید.
 

8792...0919


  تکیه به توانایی‌های داخلی
با عرض سلام. برای حل مشکلات اقتصادی به کشورهای اروپایی امید بستن فقط یک ریسک است. مسئولان بدانند تنها با تکیه بر توانایی‌های داخلی می‌توان به گره‌گشایی اقتصادی امیدوار بود. البته تکیه به توان داخلی منوط به حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی است. با تحقق این موارد امید می‌رود که از درصد بیکاران کشور کاسته شده و به مرور بیکاری ریشه‌کن شود.
 
8963...0919


  کنترل اوضاع اقتصادی
باسلام. در چند‌ماه اخیر اتفاقات ناخوشایند در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باعث فشار مضاعف بر خانواده‌های کم‌درآمد شده است. متأسفانه در سایه بی‌توجهی مسئولان در بخش‌های مختلف عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب با انبارکردن ارزاق و کالاهای عمومی مردم باعث گرانی بیش از پیش آنها شده‌اند. تجربه نشان داده است اگر نظارت هوشمندانه و مستمر برای کنترل اوضاع اقتصادی با برنامه‌‌ریزی مشخص صورت بگیرد می‌توان با کمک مردم مشکلات را حل کرد.
 
ظاهری از تهران


  دور باطل آسیب‌های اجتماعی
با سلام. بررسی آماری اخبار اقدامات پلیس پایتخت در دستگیری اراذل و اوباش، معتادان و بزهکاران نشان می‌دهد که پلیس و قوه‌قضاییه دور باطلی را در پیگیری آسیب‌‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. به‌گفته پلیس، با دستگیری بزهکاران و تحویل‌شان به دادسراها، آنها به فاصله کوتاهی با توجیه اینکه زندان جای بزهکاران نیست رها می‌شوند! از طرفی پلیس عنوان می‌کند که بزهکاران باید پس از دستگیری به‌ جای زندان به مراکز بازپروری تحویل داده شده و حداقل به‌مدت 3‌ماه در آنجا نگهداری و در نهایت وارد بازار کار شوند. این درحالی است که یکی از عمده مشکلات همین آسیب‌ها، معضل بیکاری است که باید برای حل آن چاره‌جویی شود. امیدواریم مسئولان قبل از اینکه به‌دنبال راه‌حل آسیب‌های اجتماعی باشند، به فکر ایجاد شغل در کشور باشند.
 
کارشناس اجتماعی از تهران


  جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند
با سلام. طبق شنیده‌ها مسئولان پس از گذشت چند‌ماه از گرانی‌های اخیر تصمیم دارند درصدی حقوق‌ها را افزایش دهند! به‌جای این رقم ناچیز بهتر است از افزایش نجومی قیمت کالاهای اساسی جلوگیری کنند. در واقع این مبلغ ناچیز را همان بهتر که اضافه نکنند، چون بعید نیست فروشنده‌ها به همین بهانه باز هم قیمت‌ها را افزایش دهند!
 
همتی از تهران


  بی‌توجهی راکبان موتورسیکلت‌
با سلام. همه‌روزه شهروندان شاهد اقدامات خلاف قانون راکبان موتورسیکلت‌ها هستند که حتی جلوی چشم پلیس نیز به اقدامات خلاف مقررات دست می‌زنند و کسی هم پاسخگو نیست. متأسفانه بسیاری از موتورسواران بدون توجه به قوانین و مقررات و محدودیت‌های قانونی، به هر معبری که اراده کنند وارد می‌شوند، از هر چراغ قرمزی که بخواهند عبور می‌کنند و تابلوهایی همچون ورود ممنوع، دور زدن ممنوع و توقف ممنوع برای راکبان این وسایل نقلیه معنا و مفهوم چندانی ندارد. رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی، نقص سیستم روشنایی و دیده نشدن هنگام تاریکی، حمل بار و سرنشین اضافه و تبدیل موتورسیکلت به وسیله‌ای برای باربری و مسافربری، بخشی دیگر از این واقعیت تلخ ترافیکی در پایتخت است. از طرفی ورود به خطوط ویژه اتوبوسرانی، انجام حرکات نمایشی در معابر، بی‌توجهی به معاینه فنی و تولید آلودگی هوا و صدا و نیز استفاده نکردن از کلاه ایمنی، از دیگر تخلفات موتورسیکلت‌سواران است. این درحالی است که تلاش‌های مداوم و طرح‌های ضربتی پلیس هنوز نتوانسته وضعیت تردد این وسایل‌نقلیه را ساماندهی کند. حالا که قانون هم جلودار تخلفات موتورسیکلت‌سواران در پیاده‌روهای تهران نیست، پیشنهاد می‌کنم پلیس راهور موانعی را برای کنترل سرعت راکبان موتور در پیاده‌روها پیش‌بینی کند تا حداقل بیش از این جان عابران به خطر نیفتد!
 
یک شهروند تهرانی


  چرا کسی پاسخگو نیست؟
با سلام. بازنشسته‌ای هستم با دریافتی یک‌میلیون‌و300 هزار تومان. متأسفانه با این وضع آشفته بازار این مبلغ حقوق کفاف زندگی بازنشستگانی مانند ما را نمی‌دهد و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها به‌خصوص میوه، مرغ، گوشت و....هستیم. گویا مسئولان خودشان را به خواب زده‌اند. به خدا قسم با این حقوق‌ها نمی‌توانیم زندگیمان را اداره کنیم و هر روز باید شرمنده خانواده و نوه‌هایمان باشیم. چرا کسی پاسخگوی این وضعیت نیست؟
 
1176...0912


@  پیشنهاد برای تهیه جهیزیه
با سلام. با وضع موجود و گرانی سرسام‌آور بازار، تهیه جهیزیه برای بسیاری از خانواده‌ها به‌خصوص بازنشسته‌هایی که به‌دنبال تهیه جهیزیه هستند مشکل‌ساز شده است. پیشنهاد می‌کنیم دولت فروشگاه‌هایی را با قیمت‌های مناسب برای خانواده‌هایی که عقدنامه فرزندانشان را دارند مشخص کنند تا کالاهای مورد نیاز با شرایط اقساطی در اختیار آنها قرار گیرد.
 
2578...0919


@  جایگزین کارگران ایرانی
با سلام. در سال‌های اخیر تعداد مهاجرانی که از کشورهای همسایه بدون مجوز و به ‌طور قاچاق و پنهانی از مرزهای شرقی و نقاط دیگر وارد کشور می‌شوند بسیار زیاد شده است. این افراد اغلب به‌عنوان کارگر برای کار در مراکز ساختمانی، سنگ‌بری‌ها، مرغداری‌ها، کارگاه‌های تولیدی یا صنعتی و حتی به‌عنوان نگهبان ساختمان‌ها و منازل و اخیرا هم برای گدایی در پایتخت، به ایران می‌آیند و به‌دلیل اینکه به دریافتی اندک قانع هستند مورد استقبال اکثر پیمانکاران قرار می‌گیرند و در این وانفسای بیکاری جای کارگران ایرانی را اشغال می‌کنند. لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کنید.
 
6534...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید