• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35810
+
-

پخش سکته‌ای

مسابقات جهانی مجارستان جز ناکامی کشتی‌گیران ایران، زوایای دیگری هم داشت. عدم‌پخش مسابقات جهانی توسط صداوسیما از نکاتی بود که طی روزهای اخیر کمتر به آن پرداخته شد. صداوسیما اعلام کرده بود کشتی‌های رده‌بندی و فینال را پوشش خواهد داد. در کشتی آزاد 5کشتی‌گیر ایرانی به دیدار رده‌بندی رسیدند که رقابت‌های آنها از شبکه 3 و ورزش به‌صورت همزمان پخش شد! این پخش همزمان درحالی رخ می‌داد که در زمان برگزاری رقابت‌های صبح، هر دو شبکه تصمیم گرفته بودند پخش مسابقات کشتی را در کنداکتور خود قرار ندهند. پخش زنده هم به این صورت بود که گزارشگران کشتی در استودیو حضور پیدا می‌کردند و مجری زمان بسیاری را به تشویق مردم برای ارسال پیامک و شرکت در مسابقه پیامکی صرف می‌کرد. در ادامه با شروع کشتی‌های فرنگی پخش مسابقات رده‌بندی و فینال در صدا و سیما انجام شد ولی شرایط ایران در کشتی فرنگی اصلا خوب نبود. جز سعید عبدولی که آن هم در دیدار رده‌بندی مغلوب شد تمامی کشتی‌گیران ایران در همان کشتی‌های نخست شکست خوردند و از گردونه مسابقات کنار رفتند تا بینندگان فقط کشتی‌ خارجی‌ها را ببینند و از کسب مدال‌های آنها حسرت بخورند.
با توجه به شکست کشتی‌گیران ایرانی و در اختیار داشتن زمان برای بحث و تبادل نظر فرصت برای کارشناسان مهیا شد تا اطلاعاتشان را به رخ مجری غیرتخصصی بکشند. بارها اعلام شد تیم کشتی‌فرنگی ایران 
سال گذشته و در مسابقات جهانی فرانسه به‌عنوان نایب قهرمانی رسیده است درحالی‌که تیم ایران سال گذشته با 36امتیاز پس از تیم ترکیه به‌عنوان سومی رسید! 
 کارشناس دیگر هم دلیل شکست کشتی‌گیران ایرانی را قرعه دشوار مطرح کرد درحالی در برخی اوزان برنده‌های کشتی‌گیران ایران به‌صورت کاملا یک‌طرفه در دورهای بعد شکست خوردند و با توجه به شکست آنها کشتی‌گیران ایرانی حذف شدند. نکته دیگر اینکه در رقابت‌های جهانی قرعه ساده‌ای وجود ندارد و نمی‌توان تقصیرها را بر گردن شانس و اقبال انداخت و حداقل باید گفت این دلیل کارشناسی نیست. به‌عنوان مثال حسن یزدانی - دارنده طلای جهان و المپیک- به هر حریفی برخورد کند آن حریف بدشانس است و باید از قرعه دشوارش گلگی داشته باشد. صدا وسیما و کشتی‌گیران هر  دو در بوداپست نتواستند رضایت مردم را جلب کنند و خاطرات بدی را در ذهن‌ها به یادگار گذاشتند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید