• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 18 دی 1396
کد مطلب : 3579
+
-

اعتبار کارت‌های شناور طرح ترافیک96 باطل نشده است

اطلاعیه روز شنبه معاونت ترافیک شهرداری تهران درخصوص ابطال کارت‌های شناور طرح ترافیک 96، بازتاب گسترده‌ای در افکار عمومی داشت به‌نحوی که موجب شد سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران روز گذشته اطلاعیه دیگری صادر کند.

به گزارش همشهری، توضیحات تکمیلی معاونت حمل ونقل وترافیک در این‌باره نشان می‌دهد تمامی بحث‌های مطرح شده درخصوص طرح پیشنهادی ترافیک مربوط به سال1397بوده که اجرای این طرح پیشنهادی منوط به طی‌شدن مراحل قانونی و تصویب در مراجع ذیصلاح است.

آنچه حائز اهمیت و مورد سؤال است این است که هم‌اکنون شیوه اجرای طرح ترافیک هیچ تغییری نکرده و کماکان طرح روزانه مطابق قوانین موجود به فروش می‌رسد.

لازم به ذکر است تعداد محدودی از کارت‌های شناور سال 1396که توسط دارندگان آنها تا آبان‌ماه سال‌جاری فعال نشده بود ابطال شده است.

این در حالی است که کارت‌هایی که پیش از این فعال شده همچنان تا پایان سال‌جاری دارای اعتبار است.

  دیروز همچنین محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران درباره طرح ترافیک جدید گفت: برآورد ما این است که درآمدهای طرح جدید از 350 به ۵۰۰میلیارد تومان افزایش یابد و ممکن است این عدد کاهش پیدا کند.

بنابراین به جای اینکه رقمی درج کنیم در پیش‌بینی لایحه بحث علمی درنظر گرفته شده که تمام درآمد حاصل از این طرح به حمل‌ونقل عمومی شهر اختصاص یابد و مشخصاً نیز تا سقف هزار دستگاه اتوبوس و ۱۴۰ واگن مترو خریداری شود. پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: هم پلیس و هم وزارت کشور برای این طرح تأییدیه لازم را داده‌اند.

درباره خودم هم باید بگویم که فرزندانم ماشین‌های مختلفی مانند پژو ۲۰۶، نیسان و مزدا دارند و طرح ترافیک ندارند اگر می‌خواستم در این ۴‌ماه به آنها طرح می‌دادم.  

این خبر را به اشتراک بگذارید