• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 آبان 1397
کد مطلب : 35725
+
-

اخبار فردا

دوشنبه  7 آبان

گالری گردی در 7آبان- فردا در گالری‌های تهران چه گزینه‌هایی برای تماشا وجود دارد؟ نمایشگاه نقاشی‌های صبا صالحی با عنوان «اسکیزوتایپال» فردا در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ آخرین روزش را پشت سر می‌گذارد. در گالری نگاه، خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره۶۴، نمایشگاه گروهی عکس آکادمی‌ کاندید با عنوان «جستار» برپاست. نمایشگاه گروهی «شبیه‌خوانی» شامل آثار نقاشی، نمایش، موسیقی، خوشنویسی، پارچه‌آرایی و... است و این آثار به «تأثیر فرهنگ عاشورایی» بر فرهنگ و هنر ایران اشاره دارند. این آثار در گالری سلام به نمایش گذاشته شده است. گزینه دیگر هم می‌تواند نمایشگاه آثار و مجسمه‌های پوشیدنی امیر موسوی‌زاده با عنوان «بر مسند باد» باشد که فردا در گالری آرت‌سنتر به روز پایانی نمایش می‌رسد. نشانی: فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی‌ شمالی، شماره ۱۴۷، باغ انجمن خوشنویسان. 



انتخاب رشته مجدد در دانشگاه آزاد - براساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت انتخاب رشته مجدد برای داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی فراهم شد. روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد، پیرو اعلام نتایج نهایی ذخیره رشته‌های گروه علوم پزشکی در ۲۳ مهرماه و عدم‌تکمیل ظرفیت ابلاغی وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مجددی را برای انتخاب رشته فراهم کرده است. آن دسته از داوطلبان ذخیره اعلام شده در ۱۱مهرماه که در مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل فرم شماره۱۵ اقدام کرده و در هیچ‌یک از اعلام نتایج قبلی موفق به پذیرش قطعی نشده‌اند می‌توانند از روز دوشنبه ۷ آبان‌ماه تا چهارشنبه ۹ آبان‌ماه به سایت ثبت‌نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه مراجعه و نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند. نتایج قطعی این مرحله از انتخاب رشته پنجشنبه ۱۰‌آبان ‌ماه اعلام خواهد شد.

نمایش خیال خالی - آخرین روز نمایشگاه خیال خالی در گالری فرشته برگزار خواهد شد. این نمایشگاه طرح‌های حمید فام است که از ساعت 12تا 20 به نمایش گذاشته شده است. از پیش از تاریخ تاکنون تصویر کردن خیالات ذهنی یکی از روش‌های بیانی بشر بوده است. روایت و داستان‌گویی چنان برای او جذاب است که از پس هر تصویری دنبال قصه‌ای می‌گردد. زمانی که دست به دامان دنیای خیالات می‌شود ناخودآگاه روایتی نیز از دل آن بیرون می‌کشد، هر‌چند که به‌صورت مستقیم به آن فکر نکرده باشد. این روایات، ذهن را ورزیده می‌کند و اجازه می‌دهد جهان پیرامون را شبیه‌سازی کند و راهبردهای مختلفی را برای موقعیت‌های گوناگون اجتماعی متصور شود. برخی از این تصورات را خیال جمعی و برخی را کهن‌الگوها می‌سازند و در شکل‌گیری بعضی دیگر اساطیر، افسانه‌ها، روایات، عوامل طبیعی و مسائل فردی یا خانوادگی نقش دارند. هر آنچه از این دنیای خیالی عبور کند می‌تواند معانی و مفاهیمی به گستردگی زندگی در خود نهفته داشته باشد. آنچه پیش روی شماست خیال است، خیال محض است؛ خالی‌ای  است که با تأثر از تمام زندگی نمایان شده است. برای تماشای این آثار باید به خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته، روبه‌روی ساختمان رویال پارک، پلاک ۱۶/۷۱ بروید. 



نقش عاشورا-
تعدادی از هنرمندان نقاش از 17مهر شروع کردند و هر روز در باغ‌موزه هنر ایرانی، نقاشی کشیدند. کارگاه نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای همه روزه از ساعت 10تا 17 میزبان مردمی بود که به تماشای مراحل خلق آثار با موضوع واقعه عاشورا می‌رفتند. این کارگاه‌ها با حضور سیدمحمدرضا حسینی برگزار شد و فردا 7‌آبان آخرین مهلت برای حضور و تماشای مراحل خلق آثار است. محمدرضا حسینی تاکنون بیش از ۳۰ پرده عاشورایی و ۵۰‌پرده کوچک با موضوعات مختلف را به تصویر کشیده و در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی حضور داشته است. قرار است آخرین پرده نقاشی او با عنوان «واقعه عاشورا» که در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی به تصویر کشیده شد، در روز اربعین حسینی(ع) رونمایی شود. 



جذاب‌تر از 90- بعد 2هفته دوشنبه‌های بدون نود، هواداران فوتبال تردید دارند که باردیگر این برنامه را از تلویزیون ایران ببینند. به این ترتیب بهتر است آنها در جست‌و‌جوی گزینه‌های دیگری برای لذت بردن از فوتبال باشند. رقابت‌های مهم فوتبال در اروپا معمولا روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود ولی این هفته، اگر نود هم پخش نشود، مسابقه تاتنهام و منچسترسیتی می‌تواند 90دقیقه هیجان‌انگیز را پیش روی اهالی فوتبال قرار‌دهد؛ 2تیم پرستاره فوتبال انگلیس فردا شب در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام با هم بازی می‌کنند. پپ گوآردیولا امیدوار است مانند فصل گذشته منچسترسیتی را به قهرمانی لیگ‌برتر برساند. آنها برای پیشی‌گرفتن از حریفان پرقدرتی چون چلسی و لیورپول باید در زمین تاتنهام به 3امتیاز برسند ولی پوچتینو (سرمربی تاتنهام) که تیمی یکدست و باانگیزه دارد پس از شروعی نه‌چندان موفق در آغاز فصل، کم‌کم به روزهای اوج بازمی‌گردد. این مسابقه‌ای جذاب است که شاید درصورت پخش شدن برنامه90 هم خیلی‌ها ترجیح بدهند آن را تماشا کنند. این بازی ساعت 11و نیم شب به وقت ایران برگزار می‌شود. 

گفتار کورش - هفتم آبان روز کورش است. درباره کورش پادشاه ایران که هنوز و بعد از گذشت قرن‌ها، نامش به گوش‌ها آشنا و فتوحاتش بر سر زبان‌هاست، کتاب‌های بسیاری نوشته‌اند. محبوب‌ترین آنها، «کورش بزرگ» نوشته ژرار ایسرائل با ترجمه مرتضی‌ ثاقب‌فر است که انتشارات ققنوس منتشر کرده است. گفتار کورش سحر دردیانی وزندگی و منش کورش‌کبیر کیوان سالمی‌فیه از مهم‌ترین آثاری هستند که درباره کورش نوشته شده‌اند. در این میان اما اگر دنبال کتابی هستید که کمی متفاوت‌تر باشد، «شناخت کورش، جهانگشای ایرانی» کتابی است که رضا ضرغامی به زبان انگلیسی نوشته و بسیاری از زوایای تاریک زندگی کورش را روشن می‌کند. اگر اهل تا مزار کورش رفتن نیستید، به کتاب پناه ببرید. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید